Gjest 5 andre Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Er ikke så glad i å bake, men vil prøve å unngå alt ekstra som er i kjøpebrød. Er brødbakemaskin så genialt og enkelt som det høres ut som? Blir brødene like gode? Føler selv at de grove brødene jeg baker i ovn blir for kompakte...
gale damen Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Grovt brød er er kompakt enn loff. Når det er sagt opplevde jeg at det var en treningssak å lage gode, luftige brød. De første tror jeg man med hell kunne brukt som drapsvåpen, men nå lager jeg fine brød. Jeg er ikke glad i brød bakt i brødbakemaskin, men det kan jo tenkes at jeg rett og slett ikke har funnet rett blanding..
skjotta Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 Med brødbakemaskin og poser fra møllerens/regal får jeg deilig, nystekt grovt brød om morgenen. (Tips! Rugbrød trenger andre innstillinger enn vanlige brød... derfor var jeg på rimi klokka halv 8 i går morges...)
Gjest 5 andre Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 Grovt brød er er kompakt enn loff. Når det er sagt opplevde jeg at det var en treningssak å lage gode, luftige brød. De første tror jeg man med hell kunne brukt som drapsvåpen, men nå lager jeg fine brød. Jeg er ikke glad i brød bakt i brødbakemaskin, men det kan jo tenkes at jeg rett og slett ikke har funnet rett blanding.. Vil du dele din beste oppskrift på grovt brød?
Superdolly Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Jeg baker brød selv og steker dem i stekeovnen. Jeg har enda ikke funnet en eneste grunn til å kjøpe brødbakemaskin. Jeg baker flere brød i slengen og fryser dem ned, så har jeg alltid gode brød tilgjengelig.
gale damen Skrevet 25. september 2013 #6 Skrevet 25. september 2013 Grovt brød er er kompakt enn loff. Når det er sagt opplevde jeg at det var en treningssak å lage gode, luftige brød. De første tror jeg man med hell kunne brukt som drapsvåpen, men nå lager jeg fine brød. Jeg er ikke glad i brød bakt i brødbakemaskin, men det kan jo tenkes at jeg rett og slett ikke har funnet rett blanding.. Vil du dele din beste oppskrift på grovt brød? http://www.kosesei.no/brod-saftig-deilig-grovt-brod/ Dette er stadig det beste brødet jeg får til :-)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #7 Skrevet 25. september 2013 baker stort sett alltid brød, kjøper ytterst sjelden.. og bruker alltid ovn! Med kjøkkenmaskin til elting (å elte deigen nok er superviktig..), silikonformer og 'steke brød' funksjon på stekeovnen blir det perfekt hver eneste gang! Lager gjerne 3-4 brød i slengen og fryser ned.. Anonymous poster hash: 468b7...caa
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #8 Skrevet 25. september 2013 Jeg baker alltid brød, kan ikke huske sist vi kjøpte. Av samme grunn som deg: vi vil unngå alt det andre som er satt til i brødene vi kjøper... Jeg har aldri brukt brødbakemaskin, rett og slett fordi da får en jo bare ett brød. Jeg pleier å lage tre eller seks brød av gangen (får plass til tre brødformer i bredda i ovnen). Jeg bruker ferdigposer fra Møllerens, tilsetter litt ekstra olje eller smelta margarin (kanskje 0,5 til 1 dl til hver pose), også bruker jeg kjøkkenmaskin til å elte. God elting (minst 5 min med kjøkkenmaskin) er alfa og omega for å få et luftig og godt resultat. Barna elsker det hjemmebakte brødet, vil ikke ha kjøpt brød lengre. Ofte lager jeg også rundstykker og horn ut av noe av deigen, så får vi litt variasjon Anonymous poster hash: 96a18...0ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå