Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #26 Skrevet 25. september 2013 Når jeg leser dette er jeg jammen glad jeg ikke er kristen! Dåpsbudsjet her i huset er 0kr :-) Anonymous poster hash: 3cf3e...2a1
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #27 Skrevet 25. september 2013 Vi hadde dåp hjemme. Pynt og nordkoreanske ble laga sjøl. Kjøpte inn og lage koldtbord. Familie og venner lagde kakar, og en ble bestilt. Dåpskjole går i familien, men vi kjøpte nytt silkebånd som ble spesialbestilt pga fargen. Alt i alt så ble det vel i underkant av 5000,- for alt. Syns ikke det var verst med tanke på at vi bikkja 10 000 med forrige dåp. Men det var vår første, såvidt kjøpte all pynt og dekorasjoner vi kom over. Denne dåpen så var vi 35 stk, og i forrige dåp var vi 25. Godt å ha stor stua da vi hadde langbord på 10 meter og matbord ved siden av. Flere som hjalp til å rydde og ordne opp på kvelden. Så innen vi hadde lagt oss syntes det ikke at det hadde vært fullt hus og dåp noen timer før. Anonymous poster hash: a3ad3...380
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #28 Skrevet 25. september 2013 *nordkoreanske = navnekort. Litt av en autokorreksjon du... Anonymous poster hash: a3ad3...380
LivHeidi Skrevet 25. september 2013 #29 Skrevet 25. september 2013 - Dåpskjolen var min morsmors. Vi fikk lue av ei venninne.- Middagen sto mine foreldre for- Vi kjøpte drikke for ca. 150 kr kan jeg tenke meg (bor i Sverige). - Selskap hjemme hos mine foreldre- Jeg bakte ei stor marsipankake med bilde, bildet kostet ca 200 kr. Total.- Mamma og jeg bakte noen kaker, la oss si at det kostet 500-1000 kr totalt da.- Noen gjester kom med kaker ol. - Kaffe kan jeg tenke meg kom på ca 200 kr- Svigermor kjøpte kransekake, ca 700 kr. - Bordpynt ca 200 kr - Plukka blomster ute (var midtsommer, men på høsten finnes det jo så mye fin lyng osv)- Kjøkkenhjelp var i familie med oss, far og sønn, sønn fikk 500 kr, far fikk ei busk til hagen. De hadde ikke forventa noe. De fikk selvsagt mat og kaker også.Man kan få til så mye om man bare samarbeider og spleiser litt Trenger ikke være så dyrt alt. Vi var ca 20 stk, vi ville ikke ha flere selv om det lett hadde latt seg gjøre.
May the force be with you Skrevet 25. september 2013 #30 Skrevet 25. september 2013 6500 for lokalet, +800 for servering.12000 for mat.4000 for dåpskjolen, 500 for dåpslua, ca. 300/400 for body og strømpebukse til å ha under.550 for bunad til babyen etter kirka.Ca.4000 for blomster.Bordkortene kosta vel rundt 2500 Kr.Leie av kirke og musikk kom på ca.5500 Kr.Hjemmelagde kirkehefter ca.1500.Kaker 2500 Kr. +ei jeg lagde selv.Stæsj til bordene, servietter, brus, minnebok osv.: 2000 +- ...har sikkert ikke fått med alt..:-/oi, var ikke det fryktelig mye penger å bruke på en dåp?? Anonymous poster hash: 1964b...83f Oi, så morro med så mange kommentarer på min kommentar:-p trodde ikke vi brukte så mye mer enn de fleste jeg:) ..men for oss er dåpen en veldig viktig feiring! Derfor gikk feriepengene og lønna dit..
May the force be with you Skrevet 25. september 2013 #31 Skrevet 25. september 2013 6500 for lokalet, +800 for servering. 12000 for mat. 4000 for dåpskjolen, 500 for dåpslua, ca. 300/400 for body og strømpebukse til å ha under. 550 for bunad til babyen etter kirka. Ca.4000 for blomster. Bordkortene kosta vel rundt 2500 Kr. Leie av kirke og musikk kom på ca.5500 Kr. Hjemmelagde kirkehefter ca.1500. Kaker 2500 Kr. +ei jeg lagde selv. Stæsj til bordene, servietter, brus, minnebok osv.: 2000 +- ...har sikkert ikke fått med alt..:-/ oi, var ikke det fryktelig mye penger å bruke på en dåp?? Anonymous poster hash: 1964b...83f Altså, det her er jo snakk om nærmere 50.000 kr.. Så mye bruker ikke de fleste på bryllup en gang.. Anonymous poster hash: 1964b...83f Nei, bryllupet vårt kosta det samme faktisk:) pluss alkohol da!
May the force be with you Skrevet 25. september 2013 #32 Skrevet 25. september 2013 6500 for lokalet, +800 for servering. 12000 for mat. 4000 for dåpskjolen, 500 for dåpslua, ca. 300/400 for body og strømpebukse til å ha under. 550 for bunad til babyen etter kirka. Ca.4000 for blomster. Bordkortene kosta vel rundt 2500 Kr. Leie av kirke og musikk kom på ca.5500 Kr. Hjemmelagde kirkehefter ca.1500. Kaker 2500 Kr. +ei jeg lagde selv. Stæsj til bordene, servietter, brus, minnebok osv.: 2000 +- ...har sikkert ikke fått med alt..:-/ Dette må da være tull! Ingen betaler vel for leie av kirke eller har egne kirkehefter til dåpen? Vi var i den lokale kirken og hadde selskap hjemme. Litt trangt, men gikk helt fint. Kjøpte god mat fra Meny (Smedstuen gård karbonader og masse godt fra ferskvaredisken) og ordnet det selv, pluss at en god venninne lagde noen retter til koldtbordet. Dåpskake og andre kaker lagde jeg selv, og søsteren min ordnet blomster. Bestilte noen fine servietter, men det var vel det mest overdådige! ;-) Skal gjøre det samme nå med minstemann, har akkurat sendt invitasjoner (på e-post...) Er ikke tull:) vi valgte en kirke som egentlig ikke skulle ha messe den lørdagen (den har faktisk ikke mange messer i løpet av året), i en annen kommune enn bostedskommunen vår:) vi betalte ikke noe for å låne selve kirka, men prest og musikk kosta litt:) men det var verdt pengene! Ble veldig privat og koslig!Vi fikk oppsett av dåpsmessa av presten, og lagde kirkehefter deretter:) og det er et minne for livet å ha:) Grunnen til at vi la så mye penger i dåpen, var at dette er en svært viktig feiring for oss:) man blir jo døpt bare en gang i livet, stort sett..:-p
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #33 Skrevet 25. september 2013 6500 for lokalet, +800 for servering. 12000 for mat. 4000 for dåpskjolen, 500 for dåpslua, ca. 300/400 for body og strømpebukse til å ha under. 550 for bunad til babyen etter kirka. Ca.4000 for blomster. Bordkortene kosta vel rundt 2500 Kr. Leie av kirke og musikk kom på ca.5500 Kr. Hjemmelagde kirkehefter ca.1500. Kaker 2500 Kr. +ei jeg lagde selv. Stæsj til bordene, servietter, brus, minnebok osv.: 2000 +- ...har sikkert ikke fått med alt..:-/ Dette må da være tull! Ingen betaler vel for leie av kirke eller har egne kirkehefter til dåpen? Vi var i den lokale kirken og hadde selskap hjemme. Litt trangt, men gikk helt fint. Kjøpte god mat fra Meny (Smedstuen gård karbonader og masse godt fra ferskvaredisken) og ordnet det selv, pluss at en god venninne lagde noen retter til koldtbordet. Dåpskake og andre kaker lagde jeg selv, og søsteren min ordnet blomster. Bestilte noen fine servietter, men det var vel det mest overdådige! ;-) Skal gjøre det samme nå med minstemann, har akkurat sendt invitasjoner (på e-post...) Er ikke tull:) vi valgte en kirke som egentlig ikke skulle ha messe den lørdagen (den har faktisk ikke mange messer i løpet av året), i en annen kommune enn bostedskommunen vår:) vi betalte ikke noe for å låne selve kirka, men prest og musikk kosta litt:) men det var verdt pengene! Ble veldig privat og koslig!Vi fikk oppsett av dåpsmessa av presten, og lagde kirkehefter deretter:) og det er et minne for livet å ha:) Grunnen til at vi la så mye penger i dåpen, var at dette er en svært viktig feiring for oss:) man blir jo døpt bare en gang i livet, stort sett..:-p Joda, man blir som regel kun døpt en gang.. Men en kan jo få en like fin feiring av dåpen uten å legge så sykt mye penger i. Men om dere har råd til det er jo ikke det noe problem.. Trodde normalen var på rund 5.000, dere har jo det tidobbelte.. Var derfor jeg reagerte.. Anonymous poster hash: 1964b...83f
May the force be with you Skrevet 25. september 2013 #34 Skrevet 25. september 2013 6500 for lokalet, +800 for servering. 12000 for mat. 4000 for dåpskjolen, 500 for dåpslua, ca. 300/400 for body og strømpebukse til å ha under. 550 for bunad til babyen etter kirka. Ca.4000 for blomster. Bordkortene kosta vel rundt 2500 Kr. Leie av kirke og musikk kom på ca.5500 Kr. Hjemmelagde kirkehefter ca.1500. Kaker 2500 Kr. +ei jeg lagde selv. Stæsj til bordene, servietter, brus, minnebok osv.: 2000 +- ...har sikkert ikke fått med alt..:-/ Dette må da være tull! Ingen betaler vel for leie av kirke eller har egne kirkehefter til dåpen? Vi var i den lokale kirken og hadde selskap hjemme. Litt trangt, men gikk helt fint. Kjøpte god mat fra Meny (Smedstuen gård karbonader og masse godt fra ferskvaredisken) og ordnet det selv, pluss at en god venninne lagde noen retter til koldtbordet. Dåpskake og andre kaker lagde jeg selv, og søsteren min ordnet blomster. Bestilte noen fine servietter, men det var vel det mest overdådige! ;-) Skal gjøre det samme nå med minstemann, har akkurat sendt invitasjoner (på e-post...) Er ikke tull:) vi valgte en kirke som egentlig ikke skulle ha messe den lørdagen (den har faktisk ikke mange messer i løpet av året), i en annen kommune enn bostedskommunen vår:) vi betalte ikke noe for å låne selve kirka, men prest og musikk kosta litt:) men det var verdt pengene! Ble veldig privat og koslig!Vi fikk oppsett av dåpsmessa av presten, og lagde kirkehefter deretter:) og det er et minne for livet å ha:) Grunnen til at vi la så mye penger i dåpen, var at dette er en svært viktig feiring for oss:) man blir jo døpt bare en gang i livet, stort sett..:-p Joda, man blir som regel kun døpt en gang.. Men en kan jo få en like fin feiring av dåpen uten å legge så sykt mye penger i. Men om dere har råd til det er jo ikke det noe problem.. Trodde normalen var på rund 5.000, dere har jo det tidobbelte.. Var derfor jeg reagerte.. Anonymous poster hash: 1964b...83f ja huff, beklager jeg mente det ikke sånn:) selvfølgelig kan man ha en like fin dåp til 500 Kr:) ..men vi er late og orket ikke tanken på å lage mat selv, derfor forsvant 12000 der:) så ville vi ha et lokalet som jeg har forelsket meg i.. Også skulle jeg ordne med blomster, men endte opp med at blomsterbutikken lagde oppsatser.. Ja osv.osv.. Men vi har råd til det, så da var det verdt det:)
geitemarken Skrevet 25. september 2013 #35 Skrevet 25. september 2013 Navnefest og brukte omtrent 4000 ca. Hadde selskapet hjemme og lagde mesteparten av koldtbordet selv. Det dyreste var vel blomsterdekorasjonene.
hol(L)y COW Skrevet 25. september 2013 #36 Skrevet 25. september 2013 10000+ 8500 i mat, servering og ferdig pynta lokale på hotell. 30 personer.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #37 Skrevet 25. september 2013 Omtrent 2000 - 3000 på mat, (alt var hjemmelaget av meg og min mor) og kanskje 200 kr på duker og servietter. Hadde ikke noe budsjett. Ca. 30 gjester invitert, kom vel omtrent 20. Dåpskjolen var arvet. Dåpslokalet var hjemme, og i vår familie "kreves" ingen betaling for hjelpere osv. Det er en gave i seg selv å hjelpe. Anonymous poster hash: 3ea12...7d9
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #38 Skrevet 25. september 2013 Ska ha dåp i helga å maten skal vi lage selv så usikker på hvor mye de kommer på skal ha gryterett hadde blitt 3500 om vi skulle bestilt det ferdig, kaker lager familien, lokalet er gratis (barnehage) brus har min mor kjøpt samt blåbær saft fra svigermor, så 1000 på blomster, sevietter, pynt og lys, blomsteroppsatsene lager jeg selv, bordkorta lager min mann å materialet kom på 200 fra kina (håper det blir bra) har ikke brukt penga på innbydelse sendte bare sms med klokkesletta å dato viste alle om lenge før. Dette er tredje mann så litt mer avslappet rundt hele dåpen. Sånn egentligt skal det ikke koste å ha dåp i kirka uansett om det er enn lørdag men vet noen kirker gjør det, samme gjeld om det er brullup siden det en gang var statskirke får di penger fra staten til å drive kirka å presten får samme lønna uansett. Anonymous poster hash: f9471...8b2 Hadde dåp på en onsdag (på grunn av spesiell dato) og det var ikke noe problem for presten vår. Selv om det innebar at han måtte stille opp i en nesten tom kirke (kun gjestene mine, hovedsaklig bare gudforeldrene) på en onsdags ettermiddag. Anonymous poster hash: 3ea12...7d9
Wopi Skrevet 26. september 2013 #39 Skrevet 26. september 2013 21 gjester, hvor 5 var barn, Ca 5000 kr. Vi betalte 3500 kr for catering. 1500 kr til dessert og drikke. Dåpskjolen gikk i arv, og selskapet hadde vi hjemme. :-)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #40 Skrevet 26. september 2013 Dåpskjole kjøpt på salg: 1000 (fint å ha en kjole som mine neste barn kan bruke) Koldtbord, drikke og kaker: 3000 Leie av lokale: 1000 Pynt: 500 (siden jeg ikke passet noe av pentøyet mitt) 5500 kr totalt? Anonymous poster hash: 73e23...c3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå