Gå til innhold

Hvor mye penger brukte dere på dåpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på alt sammen utenom takkekort

Mat

Klær

Pynt

Drikke

Leie av lokale

Bordkort og bøker

Gave til de som hjelper til på kjøkken

Ja, alt sammen. Hva brukte dere/har som budsjett?

Anonymous poster hash: d5244...a28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca. 500 kr.

Vi har ikke så stort opplegg at vi trenger lokale eller folk på kjøkkenet. Min mor betalte maten og vi drikke. That's it.

Skrevet

Ja, og svigermor laget alle kakene og desserten.

Skrevet

1300,- pålokale

500,- på dåpskjole

2000,- for mat og kake

600,- for bestilt dåpskake

jeg tror vi glemte å pynte noe særlig, var litt i tåka ;) 

Anonymous poster hash: 1964b...83f
Skrevet

6500 for lokalet, +800 for servering.

12000 for mat.

4000 for dåpskjolen, 500 for dåpslua, ca. 300/400 for body og strømpebukse til å ha under.

550 for bunad til babyen etter kirka.

Ca.4000 for blomster.

Bordkortene kosta vel rundt 2500 Kr.

Leie av kirke og musikk kom på ca.5500 Kr.

Hjemmelagde kirkehefter ca.1500.

Kaker 2500 Kr. +ei jeg lagde selv.

Stæsj til bordene, servietter, brus, minnebok osv.: 2000 +- :)

...har sikkert ikke fått med alt..:-/

Skrevet

Hadde namnefest

750 for lokale

ca 1500 på dagligvarebutikken (lagde maten sjølv, brukte hjortekjøt i gryta og karbonadene og mange av koldtbordrettane og kakene var laga av andre)

750 i seremoniavgift

Mistenker svigermor for å ha lagt ut litt også, kan ikkje hugse å ha lagt ut for spekemat og laks.

Skrevet

12000 for mat.

4000 for dåpskjolen, 500 for dåpslua, ca. 300/400 for body og strømpebukse til å ha under.

Ca.4000 for blomster.

oi, var ikke det fryktelig mye penger å bruke på en dåp??

Skrevet

12000 for mat.

Ca.4000 for blomster.

oi, var ikke det fryktelig mye penger å bruke på en dåp??

Altså, det her er jo snakk om nærmere 50.000 kr.. Så mye bruker ikke de fleste på bryllup en gang..

Skrevet

Ca 25 000,- ikke noe overdådig, ikke noe pynt eller bordkort utenom.

Hadde de på et fint sted med alt inkludert så vi bare kan møte opp, bli servert og gå når vi er ferdige. Med to små og masse stress er det akkurat slik vi vil ha det, og det er vi villige til å betale for.

Skrevet

Alt kostet vel under 2000kr vil jeg tro.

Klær hadde vi, eneste som måtte ordnes var lua til dåprskjolen. Siden lua som hørte til kjolen ikke lenger kunne brukes måtte ny lages, og den ble laget av en gammel kjole fra tanten. Vi andre hadde bunad og dress.

Hadde selskapet hos svigermor, kaker baket vi i familien. Maten laget jeg. Hadde det veldig hyggelig.

Anonymous poster hash: 0f460...e70

Skrevet

Tror jeg betalte 200 kr til en venninne som laget marsipankaken. Eller hadde vi dåpen hos svigers, de betalte for koldtbord og drikken. Noen venner lagde kaker. Dåpskjolen lånte vi.

En fantastisk flott dag :D

Anonymous poster hash: c1c4b...f18

Skrevet

Kostet vel noen tusenlapper i innkjøp for maten. Resten var ting vi hadde fra før eller fikk gratis.

Skrevet

Kostet vel rundt rett over 11-12 tusen. Mine foreldre betalte 10 av de. Og lokalet fikk vi gratis av jobben til mamma :-)

Anonymous poster hash: 1c17c...72e

Skrevet

Tenker på alt sammen utenom takkekort

Mat

Klær

Pynt

Drikke

Leie av lokale

Bordkort og bøker

Gave til de som hjelper til på kjøkken

Ja, alt sammen. Hva brukte dere/har som budsjett?

Anonymous poster hash: d5244...a28

Hadde ca 16 gjester hjemme. Ordnet all mat selv så det kom på ca 2000,- inklusiv drikke. Dåpskjole leide vi av kirken til 50,- kr. Klær hadde vi nok av fra før, pynt ca 100,- (lys og servieter). Bordkort kostet ca 120,-. Noen spessielle bøker kjøpte vi ikke (hvilke bøker skulle det være?/. 

Totalt kom hele greia på under 3000,-

Anonymous poster hash: 316fd...a6a

Skrevet

Omtrent 16.000,-

Innbydelser, bordpynt, duker, lys og servietter ca 2500,-

Mat 7000,-

Drikke 600,-

Kake 1000,- + at jeg lagde 3 selv til ca 600,-

Lokale 1500,-

Blomster 500,-

Ny kjole til mor og ny skjorte til far 2500,-

Dåpskjolen var arvet, og vi fikk en del kaker fra andre i tillegg til de vi ordnet selv.

Skrevet

1500 for lokalet
ca. 4000 for mat.

ca.500 for drikke
Ca.700 for blomster.

Dåpskake 600kr , familie bakte resten.
ca. 1000,- bordpynt, minnebok, lys, servietter.

Hadde ikke bordkort.

Skrevet

12000 for mat.

Ca.4000 for blomster.

Dette må da være tull! Ingen betaler vel for leie av kirke eller har egne kirkehefter til dåpen? Vi var i den lokale kirken og hadde selskap hjemme. Litt trangt, men gikk helt fint. Kjøpte god mat fra Meny (Smedstuen gård karbonader og masse godt fra ferskvaredisken) og ordnet det selv, pluss at en god venninne lagde noen retter til koldtbordet. Dåpskake og andre kaker lagde jeg selv, og søsteren min ordnet blomster. Bestilte noen fine servietter, men det var vel det mest overdådige! ;-) Skal gjøre det samme nå med minstemann, har akkurat sendt invitasjoner (på e-post...)

Skrevet

12000 for mat.

Ca.4000 for blomster.

Dette må da være tull! Ingen betaler vel for leie av kirke eller har egne kirkehefter til dåpen? Vi var i den lokale kirken og hadde selskap hjemme. Litt trangt, men gikk helt fint. Kjøpte god mat fra Meny (Smedstuen gård karbonader og masse godt fra ferskvaredisken) og ordnet det selv, pluss at en god venninne lagde noen retter til koldtbordet. Dåpskake og andre kaker lagde jeg selv, og søsteren min ordnet blomster. Bestilte noen fine servietter, men det var vel det mest overdådige! ;-) Skal gjøre det samme nå med minstemann, har akkurat sendt invitasjoner (på e-post...)

Hvis man vil ha dåp på en dag det normalt ikke er gudstjeneste (f.eks en lørdag), eller et populært sted man ikke selv bor er det ikke uvanlig å betale leie for kirken. Og har man råd til et sånt selskap, hvorfor ikke?

Vi brukte 1000 kr på lokale, ca 4000 på mat til 30 pers inkl. en kake og drikke, frukt og twist til kakebordet. I tillegg ca 1500 kr på pynt og blomster, og 500 på diverse småting. Dåpskjolen lånte vi av familie, måtte bare kjøpe nye silkebånd. Fikk kaker av familie og bakte to selv, tror det var åtte totalt. Mange av gjestene fikk kakerester med seg hjem.

Skrevet

Bestiller koldbord kommer på ca 3500 kr. Kaker og dessert baker jeg, søsken,mamma og svigermor. Kjøper noen roser til og sette i noen vaser, lys og servietter. Kjøper inn brus og kaffe. Tenker at vi bruker Max 5000. Dåpskjole har vi som går i slekta :)

Skrevet

Hadde dåp hjemme. Laget kolbord og bakte kaker selv (med bidrag fra familien) kjøpte servietter som ble glemt. Dåpskjolen hadde vi etter storesøster og siden det var tidenes varmeste sommer hadde lillemann bare på seg en kortermet body utenom.

Handlet inn på tilbud og hadde i fryseren så hvor mye det kostet vet jeg ikke.

Skrevet

Hadde dåp i helga. Brukte ca 10000,- betalte 8300,- for mat og drikke på resturant. Vi kunne ta med egne kaker til kaffen. Resten av de 10000,- gikk til klær til de eldre barna våre og et par kaker.

Skrevet

Ska ha dåp i helga å maten skal vi lage selv så usikker på hvor mye de kommer på skal ha gryterett hadde blitt 3500 om vi skulle bestilt det ferdig, kaker lager familien, lokalet er gratis (barnehage) brus har min mor kjøpt samt blåbær saft fra svigermor, så 1000 på blomster, sevietter, pynt og lys, blomsteroppsatsene lager jeg selv, bordkorta lager min mann å materialet kom på 200 fra kina (håper det blir bra) ;) har ikke brukt penga på innbydelse sendte bare sms med klokkesletta å dato viste alle om lenge før.

Dette er tredje mann så litt mer avslappet rundt hele dåpen.

Sånn egentligt skal det ikke koste å ha dåp i kirka uansett om det er enn lørdag men vet noen kirker gjør det, samme gjeld om det er brullup siden det en gang var statskirke får di penger fra staten til å drive kirka å presten får samme lønna uansett.

Anonymous poster hash: f9471...8b2

Skrevet

Rundt 2500kr.

Hadde det hjemme hos svigers.

Alle hjalp til med matlaging. Ingen gaver til kjøkkenhjelp.

Lagde alle kakene utenom dåpskaken.

Anonymous poster hash: f6f5c...612

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...