Gå til innhold

Å fy faen :( Har så vondt i tenna :((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fatter ikke hva det kan være! Har vært hos tannlegen og tetta endel hull, men det gjør jo mere vondt i tenna etterpå enn før. Akkurat som om samtlige tenner er blitt super sensitive mot alt. Kan ikke tygge, kald luft når jeg puster er pyton og det værker litt hele tiden. Jeg gjorde ikke dette i går for å si det slik... Har me, om det kan ha noen sammenheng...? Noen råd?? Tannlegen skal forøvrig være flink!

Anonymous poster hash: 88e2c...3a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjorde tannlegen noe annet enn å tette hull? 

Når jeg er hos tannlegen pleier han å rense, og det er ubehagelig i lang tid etterpå. 

Du kan prøve Sensodyne for eksempel. 

Skrevet

Prøv en tannkrem mot ising... Og kanskje sjekke hos en annen tannlege? Eventuelt ringe ned der du var, og si det som det er. Er det ikke noe galt, kan du i det minste få et par råd! 

Anonymous poster hash: 96a92...c5b
Skrevet

ikke bruk sensodyne, den misfarger tennene....ising går over etter noen uker, hvis du bruker fluor daglig, mitt forsvant.

men det kan gjøre vondt lenge, siden tannlegen har rota litt i tannkjøttet ditt...

Anonymous poster hash: 50b45...ad7
Skrevet

Noen ganger når man har fått lagt fyllinger, kan det gjøre vondt en stund etterpå. Dette kalles postoperative smerter. Fyllingsmaterialene som brukes i dag krymper en stund etter stivning og dette skaper drag i tannen. Kan være dette som er problemet, men dersom smertene ikke går over etter en stund (kan vare noen uker) bør du kontakte tannlegen igjen for ny undersøkelse. Smertene skal heller ikke være forferdelige. Da bør du i såfall kontakte tannlegen igjen raskere. Fluorskylling er uansett et godt råd. Kjøp en som inneholder 0,2 % F fra apoteket. 

Anonymous poster hash: 509db...152
Skrevet

Noen ganger når man har fått lagt fyllinger, kan det gjøre vondt en stund etterpå. Dette kalles postoperative smerter. Fyllingsmaterialene som brukes i dag krymper en stund etter stivning og dette skaper drag i tannen. Kan være dette som er problemet, men dersom smertene ikke går over etter en stund (kan vare noen uker) bør du kontakte tannlegen igjen for ny undersøkelse. Smertene skal heller ikke være forferdelige. Da bør du i såfall kontakte tannlegen igjen raskere. Fluorskylling er uansett et godt råd. Kjøp en som inneholder 0,2 % F fra apoteket.  Anonymous poster hash: 509db...152

å takk :) Går på tredje uka nå, men da venter jeg noen uker til og ser :)

Anonymous poster hash: 88e2c...3a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...