Gå til innhold

En far som er behjelpelig, og som krever endel tilbake......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en far som er veldig god og snill. Men han har en veldig irriterende side. Hver gang vi har pusset opp, og flyttet så har han nærmest insistert på å være med å hjelpe. Det er jo i utgangspunktet veldig fint, men han gjør sånn en dårlig jobb......Jeg vet ikke om det er fordi han ikke ser så bra, eller om det kun er slurv. Antageligvis er blanding av begge deler.

Uansett, sist tapetserte han flere rom i huset vårt, og fikk ikke smurt tapetlim godt nok utover. Det resulterte i at tapetet buler ut mange plasser, og slipper taket fra veggen. Mannen min måtte fikse på det i ettertid. Han ville også legge fliser på badet. Mange av disse ble dårlig kuttet og skjøtet, noe som var veldig synlig....

MEN han er utrolig "masete" på hjelp selv. Gjelder alt mulig, fra dataproblemer til masse andre ting. Han ringer støtt og stadig for å få hjelp - spesielt fra min mann. For som han sier så "er det bare rett og rimelig at man skal hjelpe hverandre". Når han ber om hjelp, så må det skje med en gang. Ikke om noen dager, eller neste uke. Nei helst idag eller imorgen. Det er jo ikke alltid mulig for andre å få til, og da blir han litt småstressa og amper. Vi stiller alltid opp. Men da han spurte mannen min om hjelp til en kjempejobb de første dagene av min manns ferie, så sa vi nei. Vi har hatt masse styr med mye forskjellig i hele vår og sommer, så vi tok mest hensyn til oss selv og ønsket å tilbringe ferien vår sammen og med ungene. Han kunne ikke spør kompisen sin, for kona hans hadde begynt ferien da, og da regnet han med at kompisen skulle tilbringe tid med henne. Men oss var det ikke så nøye med altså.....

Vi blir så lei av dette. Han er som sagt veldig snill, men vi spør han aldri om hjelp lenger, spesielt fordi han ikke gjør noen god jobb. Og så forventer han allverdens tilbake.

Hvordan ville dere ha grepet det an? Vi begynner å bli så lei av dette.....

Anonymous poster hash: cc333...8e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det vært min far som hadde gjort en slik slett jobb hadde han ikke fått "hjulpet" til.

Vi hadde prøvd å hjulpet han så god som mulig, men ikke stilt opp på timen om det ikke hadde passet.

Anonymous poster hash: 9322d...aef
Skrevet

dytt

Anonymous poster hash: cc333...8e8

Skrevet

Gi han klar beskjed.

Anonymous poster hash: 02b9e...f56

Skrevet

Ta deg en prat med ham angående at dere ikke kan stille opp samme dag etc men at dere gjerne kan planlegge om han trenger hjelp og at dere avtaler litt i forkant. Og de gangene dere trenger hjelp som ikke nøyaktighet er så viktig så spør dere han men spør ikke om hjelp med viktige ting som han ikke er god på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...