Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Skal ta MMR-vaksinen i morgen kl 09 og jeg er usikker på om jeg skal levere henne i bhg etterpå. Gjorde dere det? Har hørt at reaksjonene ikke kommer før etter en ukes tid. Ville dere levert i bhg hvis formen var fin etter vaksina? Anonymous poster hash: ed435...b93
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Gutten min blir litt sliten av vaksiner, så jeg hadde nok prøvd å få time sent på dagen og så hatt ham hjemme etterpå. Anonymous poster hash: dde64...28e
☆☆☆ Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Ho gjekk ikkje i bhg på den tida, men hadde ikkje hatt problemer med det. Ho har ikkje reagert på vaksiner til no.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Hun har forsåvidt ikke reagert før, eller, husker hun sov ekstra mye etter den aller første vaksina (3 mnd eller noe). De andre har hun ikke reagert på, men akkurat denne vaksinen gir vel høy feber og røde prikker etter en stund. Synes det er så vanskelig, bør jo nesten gi beskjed i dag om jeg blir hjemme i morgen eller ikke. hi Anonymous poster hash: ed435...b93
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 (endret) Anonymous poster hash: 57fc2...eac Endret 23. september 2013 av Moderator-IS Innlegget sprer bevisst usanneheter eller på annen måte oppfattes som upassende.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 (endret) Anonymous poster hash: 57fc2...eac Skremselspropaganda! Rapportert! Endret 23. september 2013 av Moderator-IS Innlegget sprer bevisst usanneheter eller på annen måte oppfattes som upassende.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Er ikke skremselspropaganda, men skremmende er det. Alt er klippet fra pakkningsvedlegget så alt er fakta. Anonymous poster hash: 57fc2...eac
mamma_til_gutt Skrevet 23. september 2013 #9 Skrevet 23. september 2013 Er ikke skremselspropaganda, men skremmende er det. Alt er klippet fra pakkningsvedlegget så alt er fakta. Anonymous poster hash: 57fc2...eac Har du sett pakningsvedlegget til Paracet? Det er ikke mindre skremmende det... Medisiner er farlig! Sånn er det.. Men takk og lov for at de finnes!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #10 Skrevet 23. september 2013 Jeg ville levert i barnehagen, men gitt beskjed om vaksinen og sagt at de skulle ha lav terskel for å ringe hvis de syntes hun ikke var i form til å være i barnehagen. Anonymous poster hash: 89f16...379
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #11 Skrevet 23. september 2013 Jeg ville levert i barnehagen, men gitt beskjed om vaksinen og sagt at de skulle ha lav terskel for å ringe hvis de syntes hun ikke var i form til å være i barnehagen. Anonymous poster hash: 89f16...379 Takk! Det var et fint forslag. hi Anonymous poster hash: ed435...b93
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #12 Skrevet 23. september 2013 Dere kaller det skremselspropaganda bare for dere ikke liker å se realiteten? Det er kun informasjon som allerede finnes i pakningsvedlegget og på felleskatalogen. Det er fakta. Men vær klar over at det er stor forskjell på hypigheten på de forskjellige bivirkningene. Anonymous poster hash: 57fc2...eac
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 23. september 2013 #13 Skrevet 23. september 2013 Jeg ville levert i barnehagen, men gitt beskjed om vaksinen og sagt at de skulle ha lav terskel for å ringe hvis de syntes hun ikke var i form til å være i barnehagen. Anonymous poster hash: 89f16...379 Ja, mi skal ta den om to mnd, kommer til å levere i barnehagen etter hvis timen er tidlig på dagen, men kommer til å si ifra at hun har tatt vaksinen ifall hun skulle bli mer sliten enn vanlig. Denne vaksinen bruker ikke å gi noen reaksjon før 7-10 dager etter vaksineringen hvis det kommer noe reaksjon. Hun har ikke reagert på noen andre vaksiner og storebroren reagerte heller ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #14 Skrevet 23. september 2013 Dere kaller det skremselspropaganda bare for dere ikke liker å se realiteten? Det er kun informasjon som allerede finnes i pakningsvedlegget og på felleskatalogen. Det er fakta. Men vær klar over at det er stor forskjell på hypigheten på de forskjellige bivirkningene. Anonymous poster hash: 57fc2...eac Men er det bedre at de får sykdommen "av seg selv" da? hi Anonymous poster hash: ed435...b93
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 23. september 2013 #15 Skrevet 23. september 2013 Dere kaller det skremselspropaganda bare for dere ikke liker å se realiteten? Det er kun informasjon som allerede finnes i pakningsvedlegget og på felleskatalogen. Det er fakta. Men vær klar over at det er stor forskjell på hypigheten på de forskjellige bivirkningene. Anonymous poster hash: 57fc2...eac Les avsnitt 4. MULIGE BIVIRKNINGER Som alle legemidler kan Paracetamol ratiopharm forårsake bivirkninger, men ikke alle får det. Du må stoppe å ta Paracetamol ratiopharm og oppsøke lege umiddelbert dersom du opplever symptomer på angioødem, slik som: hevelser i ansiktet, tunge eller svelg vanskeligheter med å svelge elveblest og vanskeligheter med å puste. Sjelden (rammer 1 til 10 av 10.000 brukere): Hypersensitivitetsreaksjoner, slik som hudutslett eller elveblest Hos følsomme pasienter, kan det oppstå en en astmalignende forsnevring i luftveiene som medfører kortpustethet (analgetisk astma). Sykdom ved bloddannelsen, blodlevringsforstyrrelser Magesmerter, blødning, diaré, kvalme, oppkast Svimmelhet, feber, svetting, tretthet Skjelving, hodepine, unormalt syn Depresjon, forvirring, hallusinasjoner Overdose og forgiftning Unormal leverfunksjon, leversvikt, gulsott, svak økning av visse leverenzymer (serumtransaminaser) Svært sjeldne (rammer færre enn 1 av 10.000 brukere): Leverforgiftning (ødeleggelse av leveren på grunn av kjemiske stoffer) Hypersensitivitetsreaksjoner som krever at behandlingen avsluttes (plutselige alvorlige allergiske reaksjoner) Reduksjon i antall blodplater og i enkelte typer hvite blodlegemer, unormal nedbrytning av røde blodlegemer (hemolytisk anemi) Lavt blodsukker Uklar urin og nyreforstyrrelser Ikke kjent (frekvens kan ikke anslås utifra tilgjengelige data): Epidermal nekrolyse (livstruende hudsykdom), erytema multiforme (allergisk reaksjon eller infeksjon i huden), Stevens-Johnson syndrom (en alvorlig, livstruende hudsykdom) Betennelsesreaksjon i nyrene (interstitiell nefritt) etter langvarig bruk av høye doser Tilfeller av angioødem og allergisk sjokkreaksjon er rapportert. I tilfeller av allergisk sjokkreaksjon kontakt nærmeste lege. FORT!! Kast all paracetten du har i skapet! For legen har vel ikke ramset opp alt dette da han sa du kunne gi dette til barnet ditt!!????
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #16 Skrevet 23. september 2013 Dere kaller det skremselspropaganda bare for dere ikke liker å se realiteten? Det er kun informasjon som allerede finnes i pakningsvedlegget og på felleskatalogen. Det er fakta. Men vær klar over at det er stor forskjell på hypigheten på de forskjellige bivirkningene. Anonymous poster hash: 57fc2...eac Men er det bedre at de får sykdommen "av seg selv" da? hi Anonymous poster hash: ed435...b93 Det har jeg da ikke sagt. Men jeg synes det er greit å vite mulige bivirkninger i tilfelle noe skulle skje. Som så med alle andre medisiner er det viktig å lese pakningsvedlegget før en bruker medisinene. Om en vet hva som KAN skje så vet en i alle fall hva en skal se etter og hva som er normalt osv. Hvorfor er dere så redd for denne informasjonen? Anonymous poster hash: 57fc2...eac
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #17 Skrevet 23. september 2013 Dere kaller det skremselspropaganda bare for dere ikke liker å se realiteten? Det er kun informasjon som allerede finnes i pakningsvedlegget og på felleskatalogen. Det er fakta. Men vær klar over at det er stor forskjell på hypigheten på de forskjellige bivirkningene. Anonymous poster hash: 57fc2...eac Les avsnitt 4. MULIGE BIVIRKNINGER Som alle legemidler kan Paracetamol ratiopharm forårsake bivirkninger, men ikke alle får det. Du må stoppe å ta Paracetamol ratiopharm og oppsøke lege umiddelbert dersom du opplever symptomer på angioødem, slik som: hevelser i ansiktet, tunge eller svelg vanskeligheter med å svelge elveblest og vanskeligheter med å puste. Sjelden (rammer 1 til 10 av 10.000 brukere): Hypersensitivitetsreaksjoner, slik som hudutslett eller elveblest Hos følsomme pasienter, kan det oppstå en en astmalignende forsnevring i luftveiene som medfører kortpustethet (analgetisk astma). Sykdom ved bloddannelsen, blodlevringsforstyrrelser Magesmerter, blødning, diaré, kvalme, oppkast Svimmelhet, feber, svetting, tretthet Skjelving, hodepine, unormalt syn Depresjon, forvirring, hallusinasjoner Overdose og forgiftning Unormal leverfunksjon, leversvikt, gulsott, svak økning av visse leverenzymer (serumtransaminaser) Svært sjeldne (rammer færre enn 1 av 10.000 brukere): Leverforgiftning (ødeleggelse av leveren på grunn av kjemiske stoffer) Hypersensitivitetsreaksjoner som krever at behandlingen avsluttes (plutselige alvorlige allergiske reaksjoner) Reduksjon i antall blodplater og i enkelte typer hvite blodlegemer, unormal nedbrytning av røde blodlegemer (hemolytisk anemi) Lavt blodsukker Uklar urin og nyreforstyrrelser Ikke kjent (frekvens kan ikke anslås utifra tilgjengelige data): Epidermal nekrolyse (livstruende hudsykdom), erytema multiforme (allergisk reaksjon eller infeksjon i huden), Stevens-Johnson syndrom (en alvorlig, livstruende hudsykdom) Betennelsesreaksjon i nyrene (interstitiell nefritt) etter langvarig bruk av høye doser Tilfeller av angioødem og allergisk sjokkreaksjon er rapportert. I tilfeller av allergisk sjokkreaksjon kontakt nærmeste lege. FORT!! Kast all paracetten du har i skapet! For legen har vel ikke ramset opp alt dette da han sa du kunne gi dette til barnet ditt!!???? Jo, legen og de på apoteket sa at vi skulle lese pakningsvedlegget. Jeg sier ikke at du ikke skal bruke medisiner, men les pakningsvedlegget før du bruker de. Anonymous poster hash: 57fc2...eac
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #18 Skrevet 23. september 2013 Dere kaller det skremselspropaganda bare for dere ikke liker å se realiteten? Det er kun informasjon som allerede finnes i pakningsvedlegget og på felleskatalogen. Det er fakta. Men vær klar over at det er stor forskjell på hypigheten på de forskjellige bivirkningene. Anonymous poster hash: 57fc2...eac Men er det bedre at de får sykdommen "av seg selv" da? hi Anonymous poster hash: ed435...b93 Det har jeg da ikke sagt. Men jeg synes det er greit å vite mulige bivirkninger i tilfelle noe skulle skje. Som så med alle andre medisiner er det viktig å lese pakningsvedlegget før en bruker medisinene. Om en vet hva som KAN skje så vet en i alle fall hva en skal se etter og hva som er normalt osv. Hvorfor er dere så redd for denne informasjonen? Anonymous poster hash: 57fc2...eac Jeg er ikke redd for informasjon, men jeg begynner seriøst å tvile på om jeg har lyst at hun skal få vaksina i det hele tatt. Derfor lurer jeg, hva skjer hvis hun ikke får den, og hun får sykdommen senere? Er det veldig farlig? Jeg føler på mange måter at man må velge mellom pest og kolera her. hi Anonymous poster hash: ed435...b93
☆☆☆ Skrevet 23. september 2013 #19 Skrevet 23. september 2013 Dere kaller det skremselspropaganda bare for dere ikke liker å se realiteten? Det er kun informasjon som allerede finnes i pakningsvedlegget og på felleskatalogen. Det er fakta. Men vær klar over at det er stor forskjell på hypigheten på de forskjellige bivirkningene. Anonymous poster hash: 57fc2...eac Men er det bedre at de får sykdommen "av seg selv" da? hi Anonymous poster hash: ed435...b93 Det har jeg da ikke sagt. Men jeg synes det er greit å vite mulige bivirkninger i tilfelle noe skulle skje. Som så med alle andre medisiner er det viktig å lese pakningsvedlegget før en bruker medisinene. Om en vet hva som KAN skje så vet en i alle fall hva en skal se etter og hva som er normalt osv. Hvorfor er dere så redd for denne informasjonen? Anonymous poster hash: 57fc2...eac Jeg er ikke redd for informasjon, men jeg begynner seriøst å tvile på om jeg har lyst at hun skal få vaksina i det hele tatt. Derfor lurer jeg, hva skjer hvis hun ikke får den, og hun får sykdommen senere? Er det veldig farlig? Jeg føler på mange måter at man må velge mellom pest og kolera her. hi Anonymous poster hash: ed435...b93 Sjukdommane er milde for dei flrste, i alle fall i barnealder. MEN; du kan ikkje vite på førehand om barnet ditt er eitt av dei som blir alvorleg ramma. Alvorleg grad av sjukdommane er vanlegare enn alvorlege biverknader av vaksina. Bestemor mi dirrar av harme kvar gong ho høyrer om vaksinasjonsnekt. Kvar gong blir ho teke tilbake til den natta ho vart kjørt på fødestua for å få yngste utan å vite om eldste ville vere i live når ho kom att. Bestefar min gjekk ikkje ut av taxien eingong, men hasta heim att med hjertet i halsen til ho som låg heime og holdt på å dø av meslingar.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #20 Skrevet 23. september 2013 Dere kaller det skremselspropaganda bare for dere ikke liker å se realiteten? Det er kun informasjon som allerede finnes i pakningsvedlegget og på felleskatalogen. Det er fakta. Men vær klar over at det er stor forskjell på hypigheten på de forskjellige bivirkningene. Anonymous poster hash: 57fc2...eac Men er det bedre at de får sykdommen "av seg selv" da? hi Anonymous poster hash: ed435...b93 Det har jeg da ikke sagt. Men jeg synes det er greit å vite mulige bivirkninger i tilfelle noe skulle skje. Som så med alle andre medisiner er det viktig å lese pakningsvedlegget før en bruker medisinene. Om en vet hva som KAN skje så vet en i alle fall hva en skal se etter og hva som er normalt osv. Hvorfor er dere så redd for denne informasjonen? Anonymous poster hash: 57fc2...eac Jeg er ikke redd for informasjon, men jeg begynner seriøst å tvile på om jeg har lyst at hun skal få vaksina i det hele tatt. Derfor lurer jeg, hva skjer hvis hun ikke får den, og hun får sykdommen senere? Er det veldig farlig? Jeg føler på mange måter at man må velge mellom pest og kolera her. hi Anonymous poster hash: ed435...b93 Hmm, dette blir kanskje litt rart, men det var jeg som slengte ut denne innfoen. Jeg ble irritert fordi Helsestasjon ikke ga meg all informasjonen på et ark/infoskriv som vi skulle skrive under på. Mitt barn går i 6. klasse og derfor dette arket(samtykkeskjema). Jeg kan ikke si hva du skal gjøre, men jeg velger faktisk å vaksinere selv om vi har lest alle denne infoen. Jeg er for at alle skal få den iformasjonen som foreligger og derfor skrev jeg dette. Anonymous poster hash: 57fc2...eac
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #21 Skrevet 23. september 2013 (endret) Jeg ser at en eller anna moderator heller ikke liker denne infoen: Anonymous poster hash: 57fc2...eac Endret 23. september 2013 av Moderator-IS Innlegget sprer bevisst usanneheter eller på annen måte oppfattes som upassende.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #22 Skrevet 23. september 2013 Men samme info om paracet er greit, hvorfor? Anonymous poster hash: 57fc2...eac
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #23 Skrevet 23. september 2013 "Dette innlegget har blitt redigert av Moderator-IS: i dag, 09:28Innlegget sprer bevisst usanneheter eller på annen måte oppfattes som upassende." Hva er det i pakkningsvedlegget som er "usanneheter"? Slakk moderering. Anonymous poster hash: 57fc2...eac
☆☆☆ Skrevet 23. september 2013 #24 Skrevet 23. september 2013 "Dette innlegget har blitt redigert av Moderator-IS: i dag, 09:28 Innlegget sprer bevisst usanneheter eller på annen måte oppfattes som upassende." Hva er det i pakkningsvedlegget som er "usanneheter"? Slakk moderering. Anonymous poster hash: 57fc2...eac Unyansert, i alle fall. Alt som stod der er sant, men utan kontekst og forklaring blir det likevel "usant" då det er ei skeiv framstilling. Uansett, kan ikkje heilt sjå at det trengte å bli fjerna. Det er meir effektivt å bslansere informasjonen enn å avfeie.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #25 Skrevet 23. september 2013 "Dette innlegget har blitt redigert av Moderator-IS: i dag, 09:28 Innlegget sprer bevisst usanneheter eller på annen måte oppfattes som upassende." Hva er det i pakkningsvedlegget som er "usanneheter"? Slakk moderering. Anonymous poster hash: 57fc2...eac Unyansert, i alle fall. Alt som stod der er sant, men utan kontekst og forklaring blir det likevel "usant" då det er ei skeiv framstilling. Uansett, kan ikkje heilt sjå at det trengte å bli fjerna. Det er meir effektivt å bslansere informasjonen enn å avfeie. Jeg skreiv jo også under posten "Men vær klar over at det er stor forskjell på hypigheten på de forskjellige bivirkningene." Anonymous poster hash: 57fc2...eac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå