Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Vil gjerne høre litt om deres erfaringer rundt dette temaet. Jeg har en gutt på 9 år. Når han har kompis på overnatting ( helg eller ferie) da gjør vi stas på det. Feks fixer vi en film de vil se, de får velge litt snop/ chips. Hender vi slår til med litt ekstra kos til kvelds / frokost. Er dette veldig over the top? Grunnen til at jeg lurer er at det aldri skjer når han overnatter hos venner. Kun vanlig brød mat til kvelds/ frokost. Ikke noe kos om de skal se film eller spille spill. Selvsagt trenger ikke ungene koses ihjel. Misforstå meg rett men hva husker du selv fra din barndom med overnattinger? Hvordan gjør dere dette? Anonymous poster hash: a7528...1b5
mamma_til_gutt Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Her har skolebarna overnatting så ofte at det hadde ikke blitt annet enn kos om vi skulle gjort noe ut av det hver gang. men de får alltid være lenge oppe, og får meg seg en orsjon av lørdagskosen i tv-stua eller på rommet sitt om de vil det Men det er vel bare å fortsette med det? Sikkert stas for barnet ditt å ha med noen hjem når dere gjør det så koselig
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Jeg tenker at det handler litt om hvor ofte og når de overnatter. Her har vi overnatting kun i helgene. Da er jo snop et vanlig innslag uansett, så vi gjør ikke noe mer ut av det enn vi vanligvis ville ha gjort. Søndagsfrokost hos oss er stort sett uansett litt ekstra kos. På fredag oglørsdagskveldene har vi alltid kosemat på kvelden. Taco, pizza, hamburgere osv. Altså det samme uansett om vi har overnattingsbesøk eller ikke. Hvis vi en sjelden gang har overnatting på en hverdag, er ikke snop og kosemat et innslag:) Anonymous poster hash: 697d0...1a2
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Veldig kjekt å lese hva dere skriver. Håper mange svarer HI Anonymous poster hash: a7528...1b5
Love my kidz Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 Når min vil begynne med overnattingsbesøk vil jeg absolutt gjøre som deg HI i helgene. Er det skoledag etterpå blir det vanlige ting.
Twintipp og himmelblå Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 Vi gjør som deg HI. Ikke så ofte vi har overnattingsgjester, rett og slett for at det ikke er den kulturen blant gutta her, men venners barn, søskenbarn o.l hender støtt og stadig. Da gjør vi det alltid ekstra hyggelig. Finner på noe gøy. Spiller minigolf, spiller spill, lager ekstra god kveldsmat osv. Synes det er hyggelig jeg:-)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Her er det overnatting stor sett hver eneste helg, ofte overnatter både 3, 4 og 5 stykker samtidig (har en 9-åring og en 12-åring som begge digger overnattingsgjester). Så her styrer barna dette selv, om det er en ekstra unge eller ikke i huset har ikke så mye å si for hvordan helgen forløper her i huset Men siden det er helg er det jo gjerne litt snop, popcorn e.l. og gjestene får selvfølgelig middag, men det blir jo den vanlige fredags- eller lørdagsmiddagen, lager bare litt ekstra mat. Film ser de selvfølgelig på, det hører helgene til. Anonymous poster hash: c0d68...21d
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #8 Skrevet 23. september 2013 Har en gutt på 9. Her er det også overnatting kun i helgene, men det er ofte hver helg og gjerne begge dagene, og gjerne flere om gangen. Om lørdagen får de lørdagskos, men ellers er det egentlig ikke så veldig spesielt. Det hender vi f.eks. baker pizza, spsier taco eller ett eller annent som de synes er godt, og så er de jo ofte litt senere oppe enn ellers. Men om du vil gjøre litt ekstra stas på dem når det er besøk, er jo det bare hyggelig. Anonymous poster hash: 61c88...b04
Mandala Skrevet 23. september 2013 #9 Skrevet 23. september 2013 Det er veldig sjeldent barna her har hatt overnattingsgjester, men jeg tror ikke jeg har gjort noe spesielt for dem nei. Vanlig fredags- eller lørdagsgodt får de vel, men ikke stort utover det. Ikke film, for det er de ganske enkelt ikke intr i. De vil heller leke sammen eller spille spill. Til frokost har vi hatt vanlig brød. Fra jeg var liten husker jeg ikke om det ble gjort noe ekstra stas når jeg overnattet noe sted. Det viktigste var å ha det gøy sammen.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #10 Skrevet 23. september 2013 Her sier vi ofte ja til overnatting, men vi gjør ikke mye ekstra ut av det. Det gjør ikke vennene heller. På overnattinger viser vi hverandre hverdagen. Anonymous poster hash: 43bd7...c7e
Honningmelon Skrevet 23. september 2013 #11 Skrevet 23. september 2013 Min eldste har sjeldent overnattingsbesøk, så det bkir godis og en pizza på kvelden sammen med en film.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #12 Skrevet 23. september 2013 Lager alltid ekstra stas. Moren min gjorde det samme for meg da jeg var barn, og det er kjære barndomsminner Husker jeg alltid syntes synd på venninnene mine som det aldri ble gjort ting for. Anonymous poster hash: 5dba3...613
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #13 Skrevet 23. september 2013 Har overnatting kun i helgene, så da blir det litt ekstra kos, ja Anonymous poster hash: 669c1...09a
DaTuMa Skrevet 23. september 2013 #14 Skrevet 23. september 2013 Her har vi overnatting kun i helgene. Da blir det gjerne godteri og film. Til frokost har vi ofte rundstykker, omelett og sånne ting. Det skal jo være koselig med overnatting. Vi ønsker at barnas venner skal syns det er gøy å være på besøk
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #15 Skrevet 23. september 2013 Vi gjør det samme som når vi ikke har overnattingsgjester. Vi har stort sett bare overnattingsgjester i helgene, og da blir det gjerne et glass brus og noe snop i tillegg til ekstra god mat. Og vi ser film/spiller spill o.l. Men det gjør jeg jo også med mine egne barn når det er helg og de ikke har noen på overnatting. Anonymous poster hash: 48847...110
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #16 Skrevet 23. september 2013 Veldig kjekt at så mange ville svare Koselig lesing, ser ut som vi gjør mye likt. Litt ekstra stas med helg og overnatting av venner HI Anonymous poster hash: a7528...1b5
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #17 Skrevet 23. september 2013 Dersom det er lørdag er jo snop og feks pizza et naturlig innslag, men dersom det er fredag pleier vi å kose oss med smoothie, oppkutta grønnsaker m/dip, eller yoghurt med diverse bær o.l Som kveldsmat fredagen kan det bli frokostblanding ( sånne med sjokolade eller honning), ristede skiver,ostesmørbrød, arme riddere eller pannekaker. Her er det også veldig mye overnattingsgjester, så det er ikke sånn at vi gjør stas på gjestene, men mer sånn at vi gjør stas på at det er helg:) I min barndom var det ikke vanlig at de disket opp pga at vi skulle overnatte. Det var liksom ikke det vi ble servert som betydde no. Anonymous poster hash: ea014...874
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #18 Skrevet 23. september 2013 Har vi overnatting i helgen er det vanlig kos som vi pleier å ha. Eneste er at vi deler litt slik at de som ser på film i kjellerstua får der, vanligvis har vi bare på bordet i stua. Middag pleierr vi å ha seint, så da blir det middag til kveldsmat. Frokost er veldig varierende siden vi våkner så forskjellig. Har noen unger som helst ikke vil ut av senga, og noen som er tidlig oppe og ordner seg mat om de er sultene selv. Så kommer ann på hvem som våkner først igrunn. Men er mange oppe forholdsvis tidlig blir det frokost sammen og gjerne litt ekstra kos. Men sånn ellers blir det ikke noe spesielt ekstra. Kutter støtt og stadig opp fruktfat, så det er helt normalt her. Smøre fat med brødskiver med forskjellig pålegg skjer også, av den grunn at det ofte er litt enklere når ungene er her og der. Veldig kjekt å sette ut til de om de leker ute feks, Anonymous poster hash: a3ae7...d5a
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #19 Skrevet 23. september 2013 Synes det høres veldig koselig ut HI:) Da er det nok stas å ligge over til sønnen din tenker jeg:) Det vil jeg også gjøre for mine gutter når den tid kommer:) Anonymous poster hash: 64416...fc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå