Gå til innhold

Spm ang soving inne i bhg på madrass.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha med sengetøy til 2 åringen som skal begynne å sove inne. Men hva slags madrasser bruker de? Glemte helt å spørre de på fredag, og aner jo ikke hvilken str på lakenet jeg skal sende med til madrassen i morgen. Har kun til standard sprinkelseng madrass.

Og hvor ofte skifter dere sengetøyet der? De sover jo i det ca 1 time 5 ganger i uken, så det holder vel med å bytte hver 3 uke kanskje? eller er jeg helt på bærtur nå?

Anonymous poster hash: 7f351...6f3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan i all verden skal vi vite hvilken størrelse det er på madrassene i akkurat din barnehage?

Hos oss er det reiseseng-madrasser, som jeg vil tro tilsvarer sprinkelseng, men det betyr jo ikke at det er slik hos dere..

Vi får med sengetøyet hjem hver 14. dag for vask.

Anonymous poster hash: 81029...73f
Skrevet (endret)

Som regel er det "vanlig" størrelse på madrassene. Send med stretchlaken for madrassene har ofte "plasttrekk" og vanlig laken glir. Vi pleide å sende hjem sengetøyet for vask ca.hver 3.fredag, samt før alle ferier&langhelger og ved behov :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Her ordner bhg med sengetøy.

Tror det er standard reisesengstørrelse?

Anonymous poster hash: 21a2f...e99

Skrevet

oki, takk for svar :) ser det er reiseseng/sprinkelseng str som går igjen, så da satser jeg på at jeg kommer med rett str på laken i morgen :)

Skrevet

I vår barnehage var det madrasser med størrelse standard sprinkelseng. Vil tro det er det som er mest hensiktsmessig i de fleste barnehager.

Vi tok aldri med sengetøyet hjem for vask, de vasket det i barnehagen. Men som du sier, det blir jo brukt ca en time fem dager i uken, og trenger absolutt ikke vaskes så ofte.

Skrevet

Her held barnehagen sengetøy, sengene er standard sprinkelsenger.

Skrevet

Takk for svar :)  Det er jo faktisk mulig de vasker det her også, har ikke tenkt på å spørre om det... Jeg lot kanskje unødige bekymringer komme på forskudd her. ;)

Skrevet

Har de ikke sagt at du må ta med laken tenker jeg at bhg har dette selv?

I min forrige jobb vasket vi sengetøyet hver 2 fredag :)

Skrevet

Joda, de sa dyne, pute og laken. Og jeg var i grunn helt avslappet til litt før i dag. da jeg plutselig kom på at jeg ikke ante str på madrassene dems ;)

Skrevet

Joda, de sa dyne, pute og laken. Og jeg var i grunn helt avslappet til litt før i dag. da jeg plutselig kom på at jeg ikke ante str på madrassene dems ;)

Herregud, jeg 'glemte' deler av teksten da jeg leste svarene... flaut :P

Skrevet

Hvorfor sover ikke barna ute?

Anonymous poster hash: 3d4e7...8b9

Skrevet

Jeg bare lurer:

har de senger eller legger de madrass på gulvet?

Anonymous poster hash: ca26d...63c
Skrevet

Beklager avsporing, men er det vanlig å sove inne på madrass i bhg?

Har kun hørt om at alle sover ute i vogn, evnt inne i vogn om foreldrene ønsker det..

Nysgjerrig bare :)

Anonymous poster hash: b84e2...300

Skrevet

Hvorfor sover ikke barna ute?

Anonymous poster hash: 3d4e7...8b9

Gir like god meining å spørre kvifor ikkje inne..

I vår barnehage vil eg tru det er så enkelt som at dei har plass til innesoving, men manglar plass til ørten sovevogner. Og så er det praktisk å sleppe å finne fram vogner, legge på plass posar, kle på ungar osv når dei berre kan trekke av buksa og hive dei i seng..

Skrevet

Har kun hørt om at alle sover ute i vogn, evnt inne i vogn om foreldrene ønsker det..

Nysgjerrig bare :)Anonymous poster hash: b84e2...300

Var reiseseng til de som ønsket det i vår bhg. Poden sov ikke ute som baby, veldig greit å slippe kjøpe sovevogn og venne han til noe helt annet kun i bhg. I gruppen på 10 tror jeg de var 3 som sov inne.

Anonymous poster hash: 3b472...f3b

Skrevet

Nysgjerrig bare :)Anonymous poster hash: b84e2...300

Var reiseseng til de som ønsket det i vår bhg. Poden sov ikke ute som baby, veldig greit å slippe kjøpe sovevogn og venne han til noe helt annet kun i bhg. I gruppen på 10 tror jeg de var 3 som sov inne.Anonymous poster hash: 3b472...f3b

Skjønner. Er jo veldig fint å ha flere muligheter så barna får sove slik de er vant med ja :)

Anonymous poster hash: b84e2...300

Skrevet

Her har bhg dynetrekk ol sjølv og det er dei som står for vaskinga :)

Anonymous poster hash: b7fe8...26f
Skrevet

hi her. jeg kan nå bare svare for meg selv. sønnen min har sovet ute i vogn fra han begynte der i fjor. men nå som han er en av de største på avd og straks skal kutte ut duppen, så tar de bare en liten powernap inne på madrasser på gulvet(de har eget rom til det). hvis jeg ville at soving i vogn skulle fortsette så hadde de såklart latt det bli sånn. de spurte meg først om det var ok å prøve inne og jeg sa ja. :)

Skrevet

og takk for svar folkens :) det var sprinkelsengmadrass her, så jeg hadde heldigvis med riktig lakenstr :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...