Gå til innhold

HVA er greia med fårikål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, spy.. Sorry, men fårekjøtt er virkelig ikke noe godt..

Kan spise kålen da, den er god :)

Det er vel ikke særlig mange som bruker fårekjøtt i får-i-kålrn nå til dags... Det hår nå stort sett i lam nå til dags. Bare for å pirke litt her.

Anonymous poster hash: c9661...422

Får = sauekjøtt 

Lam = sau, ikke sant? 

Uansett så har min mor alltid brukt fårekjøtt/sauekjøtt i får-i-kålen hjemme. Derfor jeg skrev det. 

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke særlig mange som bruker fårekjøtt i får-i-kålrn nå til dags... Det hår nå stort sett i lam nå til dags. Bare for å pirke litt her.

Får = sauekjøtt

Lam = sau, ikke sant?

Uansett så har min mor alltid brukt fårekjøtt/sauekjøtt i får-i-kålen hjemme. Derfor jeg skrev det.

Jeg visste du kom til å si det der, men det er nå en kjennsgjerning at det er stor forskjell i smak på får (voksen sau) og lam.

Skrevet

Fårikål er virkelig ikke godt.. Men så liker jeg ikke noe av sau-retter bortsett fra pinnekjøtt :)

Anonymous poster hash: 20237...4f5

Skrevet

Før hatet jeg det!! Nå som jeg er blitt voksen (25) ;) så syns jeg det er godt ;) men liker litt tyggemotstand på kålen og kjøttet må være heelt reint.allt fett og slim og brusk taes vekk før måltidet nytes for min del ;)

Skrevet

Kjempegodt og sunt.

Anonymous poster hash: d16b3...2c9
Skrevet

Liker det egentlig ikke... Eller spiser det jo. Men så er det sånn at jeg MÅ ha det minst en gang pr høst, for det er tradisjon! Da er det skikkelig høst, liksom;) Og samboeren min eeelsker det, så får 20 stjerner i boka når jeg lager det!:D

Skrevet

Får = sauekjøtt

Lam = sau, ikke sant?

Jeg visste du kom til å si det der, men det er nå en kjennsgjerning at det er stor forskjell i smak på får (voksen sau) og lam.

Jeg har smakt begge deler, men siden du påpekte at det ble mest brukt lam måtte jeg bare skrive at det er nå helst får/voksen sau jeg har smakt i får-i-kålen. 

Syns dessverre hverken sauekjøtt, lammekjøtt, fårekjøtt eller uansett hva man kaller det smaker noe særlig godt uansett. Det har en for sterk/rik kjøttsmak for min del. I tillegg blir jeg dårlig i ettertid av å spise det kjøttet. 

Skrevet

Synes verken det smaker godt eller lukter godt. Så vi lager det IKKE.

Skrevet (endret)

Det er sååå godt! 

Tror det er kålen som gjør det, jeg liker vanligvis ikke lam, synes all lam/sau smaker ull...

To ting av lam/sau liker jeg og det er fårikål og pinnekjøtt. NAM!

Det blir fårikål på lørdag! Gleder meg villt!!

Endret av Myrsnipa1♂&snart2♀
Skrevet

Får = sauekjøtt

Lam = sau, ikke sant?

Får er ein samlebetegnelse på sau og lam..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...