Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Drikker som regel melk til frokost og spiser knekkebrød med ost, kjøttpålegg osv. Veldig dårlig på å få i meg grønnsaker til middag og spiser lite frukt. Tar omega 3 multi hver dag. Kommer dette til å gå veldig utover barnet i magen eller tar barnet det det trenger? Jeg prøver i perioder å spise sunt men detter fort ut av det desverre :/ tips? Anonymous poster hash: f36c7...37a
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Barnet tar det den trenger, det er verre med dine lagre etter svangerskapet. Har selv spist mye ræl i svangerskapet. Et stort glass sjokomelk til frokost (jeg liker ikke melk, så det er eneste måten melk går ned på), og 2 knekkebrød med ost på. Ellers kun middag som består av salat eller kokte grønnsaker, kjøtt og poteter. Også spiser jeg 2-3 epler i løpet av en dag. Og det er alt jeg spiser. Klarer ikke fisk pga halsbrann. Er 37 uker og baby er frisk og vokser bra, hjernen ser velutviklet ut på ultralyd, og hjertet er tip topp. Anonymous poster hash: 46903...f81
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 Jeg spiste fryktelig mye sjokolade i svangerskapene mine men fødte friske, normalvektige barn (la på meg 12 kg med første og 14 kg med andre). Men jeg passet på å spise sunt også, masse grovbrød, makrell i tomat, leverpostei osv osv. Problemet var at selv etter 5 brødskiver med makrell så fristet dessverre den store platen med melkesjokolade akkurat like mye Hvorfor er du dårlig på å få i deg grønnsaker til middag? Må da være noen du liker? Og husk at ditt kosthold smitter over på barnet etter at det er født og setter seg til bordet om et års tid.. Anonymous poster hash: e2a45...eec
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 Det er ikke det at jeg ikke liker grønnsaker og frukt, men blir bare aldri til at jeg lager det.. har veldig lite energi for tia så går mye i enkle retter som pizza, pasta, fjordland osv.. fysj det hørtes ille ut. Er 19 uker på vei og har heller ikke lagt på meg noe.. men babyen så ut til å ha det bra på ul. HI Anonymous poster hash: f36c7...37a
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Du bare fyller litt vann i en kjele, setter dørslaget over og heller grønnsaker oppi der. Kok opp og la grønnsakene dampe i 15 min Du kan fint kjøpe frosne grønnsaker, det smaker ikke like godt som ferske, men næringsinnholdet er like bra. Fiskegrateng og fiskepinner er forholdsvis sunt og enkelt å lage. Men skjønner den der med lite energi i svangerskapet.. Bare ikke legg deg til pizza og pasta som en vane når barnet skal begynne å spise sammen med dere... Anonymous poster hash: e2a45...eec
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 Ja det er jo forsåvidt enkle retter og lage ja. Er midt oppi et flyttekaos nå også så da er det hvertfall lett å ty til enkle usunne løsninger. Men drikker veldig mye vann da så det er vel positivt Anonymous poster hash: f36c7...37a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå