Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Hvordan var forskjellen mtp bivirkninger? Anonymous poster hash: db821...f82
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 ? Anonymous poster hash: db821...f82
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 Har ikke brukt minipille, men hormonspiral var fab (ingen bivirkning utenom at jeg mistet mensen, som jo var topp). Merket ingen ubehag ved selve bruken. Men jeg har bakovervendt livmor og legen (gynekolog spesialist som var overlege på Ullevål) klarte ikke sette den inn. Først helt traumatisert etter innsettelsen deretter måtte jeg operere den ut ettersom den var satt feil. Blæ. Men tenker at etter jeg nå får mitt tredje og siste barn så skal jeg gå på sykehuset å få den satt inn. Må være en flink lege som får oppdraget. Har brukt p-piller etter nr 2. Anonymous poster hash: a2714...525
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Virkelig? Ingen som har brukt begge deler? :/ Anonymous poster hash: db821...f82
Leeloo76 Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 Jeg har brukt begge deler, Cerazette etter første barn og hormonspiral etter andre. Cerazette tålte jeg dårlig, fikk masse kviser (har problemhud fra før, men nå fikk jeg kviser der jeg ikke hadde hatt siden tenårene), så kuttet dem ut etter et par mnd. Hormonspiral har funger utmerket, merker ingen hormonpåvirkning (mister sexlysten av vanlige p-piller), og har bare bittelitt blødning ved mensen. Satte inn seks uker etter fødsel, så det var uproblematisk (gjør det helst hos gynekolog med UL så du er sikker på at den sitter rett. I følge min gyn. er hormonspial sikrere enn sterilisering om den er satt i rett.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 Jeg har brukt begge deler. Brukte minipiller en kort periode (6 mnd??), men hadde tendens til å glemme å ta dem på akkurat samme tidspunkt. Synes det var noe styr. Bivirkninger hadde jeg ikke. Har også prøvd hormonspiral. Synes det fungerte veldig greit. MIstet ikke mensen, men veldig redusert mengde. Hadde ikke noen bivirkninger med den heller, bortsett fra at jeg kunne kjenne den under samleie innimellom. Det var også vondt i magen noen dager etter innsetting. Anonymous poster hash: d8570...a4b
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Jeg har brukt begge deler, og blitt gravid på begge deler.. Så rakk vel ikke akkurat merke meg noen bivirkninger, med minipillene ble jeg gravid på første brettet, tok alle pillene til ca samme tid +/- et par minutter, var på slutten av brettet når jeg følte meg "merkelig", var gravid :-p hormonspiralen satt i 3 mnd, så gravid..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå