Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 ? Anonymous poster hash: 3740d...a78
Gjest Julia1984 Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Min går i 1 klasse og han har hverken etterspurt det eller at noen av hans venner har det ennå heldigvis. Tenker st han skal få i 4-5 klasse når han enten har sluttet eller går færre dager på sfo
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 Eldste hadde jeg egentlig tenkt skulle få når han var 10, men ble 9. Minsta er snart 7 og har ikke tenkt på det ennå. Kanskje rundt samme alder. Anonymous poster hash: c38af...4df
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 Min jente får når hun blir 9, men bare kontantkort og fri familie da Anonymous poster hash: 9b72e...ba4
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 De skal ikke være den første og ikke den siste i klassen som får det. Det kommer altså an på når andre får. Anonymous poster hash: 1e867...c00
Musemorbr / Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 Sansynligvis når han begynner i første klasse. I alle fall når han får lov til å ferdes friere og å besøke venner alene. Det er lange avstander her, barna ferdes mye ute i skogen, og det finnes ikke nødvendigvis en hjemmeværende voksen, eller mobiltelefon i nærheten når det virkelig behøves. Føler meg mye tryggere hvis han kan ringe hjem. Har allerede tittet litt på barnemobiler som er begrenset til kun å kunne ringe foreldrene.
Mandala Skrevet 22. september 2013 #7 Skrevet 22. september 2013 Eldste var 8, yngste får nå når hun er 7. De bryr seg fint lite om hva andre har og ikke har. De får det kun for at vi skal kunne ringe hverandre når de er ute og flyr eller kommer hjem før meg
Elsker livet Skrevet 22. september 2013 #8 Skrevet 22. september 2013 Vi har ett par ringkontanttelefoner vi sender med barna av og til. De eier ikke telefonene selv, men har til bruk når det gjør ting litt lettere.
Elsker livet Skrevet 22. september 2013 #9 Skrevet 22. september 2013 Vi har ett par ringkontanttelefoner vi sender med barna av og til. De eier ikke telefonene selv, men har til bruk når det gjør ting litt lettere. De går i 1. og 2. klasse.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #10 Skrevet 22. september 2013 8 og 10 år. De fikk det samtidig. De fikk de ikke pga at venner hade eller noe slikt. Problemer med faren deres, så de følte behov for en tlf for å kunne ringe meg uansett hvor de var. Nå er det sjeldent de er i bruk, men brukes litt. Hn på 8 år er den som ringer mormor for å skravle, så familiemedlemmer har fått merke hun har telefon. Morfar får støtt og stadig bilder også, de har lært at han ikke er så flink med telefon menhan klarer å få frem bilder. Anonymous poster hash: 01705...16b
Tipp topp Skrevet 22. september 2013 #11 Skrevet 22. september 2013 Eldste fikk til 8 års dagen og minste i går og blir straks 7 år. Har ikke fast telefon og de går innimellom hjem fra skolen selv. Ønsker at de skal ringe når de kommer hjem og at de har mulighet til å ringe oss hvis det skulle være noe. Eldste har hatt telefonen i 1 år og den brukes lite.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #12 Skrevet 22. september 2013 Fikk iphone til syvårsdagen. Men den er ikke til å tas med ut, det fungerer som en hustelefon som han også spiller på og ser på youtube. Hender han er litt alene hjemme, og da er det greit å ha. Anonymous poster hash: 3b73b...1df
Fae Skrevet 22. september 2013 #13 Skrevet 22. september 2013 Min kjøpte selv da expert hadde samsung galaxy young til 199 kroner. Han er 7 år og brukte av lommepengene. Han får 50 kroner hver uke for husarbeid. De må han bruke til lørdagsgodt eller spare. Han er supergniten og kjøpter godteri for 10-20 kroner og sparer resten. Så han har en del penger på en sparegris, som han kan forvalte slik han vil. Han sier selv han sparer til nintento wii U. Jeg har også sagt til ham at dersom han betaler for det selv kan han kjøpe hva han vil (så lenge det er lovlig og ikke har høyere aldersgrense). Så da denne expert reklamen dukket opp på tv med mobiltelefon til 199 med kontantkort kunne jeg ikke akkurat nekte ham å kjøpe den. Men det er ikke slik at han sitter med telefonen hele tiden. Den ligger hjemme når han er på skolen eller rett utenfor, og han bruker chat on og whats app til å sende meldinger slik at det er gratis. Han får kun lov å laste ned gratis apper, og ikke snapchat eller andre sosiale media apper. Jeg må si at en ting er svært positivt når de bruker sine egne penger, og det er at de blir mye flinkere å ta vare på tingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå