Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Hva synes dere? Anonymous poster hash: 9c52f...398
☆☆☆ Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Så ofte som dei involverte (bestwforeldre, foreldre, barn) har tid og lyst til..
Bustetroll Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 Ene bestemoren her får ikke se barnebarn omtrent i det hele tatt.. Min mamma ser henne noen ganger i mnd.. Bestefar på farsiden, ser henne 2 ganger i året (bor i utlandet) og min far ser henne kun de gangene jeg drar til barndomshjemmet. (Pleier å treffe mamma i byen siden hun jobber der).
Honningmelon Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 Sånn for vår del så er det vel 1-2 ganger i uka med mine foreldre. Svigermor kanskje litt sjeldnere pga at hun ikke har bil.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Så ofte de selv vil og kan. Hvis besteforeldrene kun kommer på besøk fordi de "bør" gjøre det, så kan de like gjerne holde seg borte. Mine egne foreldre ser barna ofte - fordi de selv virkelig ønsker å treffe dem. Svigers ser vi knapt, og hører ikke noe fra dem med mindre de trenger hjelp til noe. Forsåvidt greit nok det, det er deres valg og vi skal ikke påtvinge dem noe samvær med barnebarna. Konsekvensen av det er at ungene ikke aner hvem de er når de først kommer på besøk eller har tid til å ta imot besøk. De kunne jo prøve å si noe på det.... Anonymous poster hash: b2809...fb4
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 Våre barn treffer mormor og morfar ca en gang i uken. Farmoren ser de kanskje tre ganger i året... Anonymous poster hash: e492e...36a
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #7 Skrevet 22. september 2013 Dette er vel helt avhengig av livssituasjon og bo- avstand? Mine foreldre er unge, 65 år gamle. Begge i full jobb. De er skilt fra hverandre og min far er samboer med en dame som nå er pensjonist. Min mor er alene. De bor begge 1.5 timer unna oss, er i full jobb og aktivt liv med venner, ferier, hytteturer osv. Mine barn er nå 9 og 6 år gamle. Tidligere kom de vel på besøk ca hver 3-5 mnd hver. Da gjerne på type en dags møte eller en overnatting gjennom helgen eller Julehelg feiring. Nå kommer de ca hver 2-4 mnd på omtrent samme system som tidligere, men litt oftere enn før. For oss kjennes dette bra ut, det har blitt hyppigere, samtidig som vi ikke er vant til ofte kontakt og da kjennes dette greit ut. Vi har aldri hatt muligheten til barnevakt fra besteforeldre, da de jobbet fullt og hadde travle liv selv. Det har fungert bra. Vi har leiet inn barnevakt de få gangene vi har trengt det og etterhvert har venner av barna stilt opp med overnattingsmulighet og vi det samme for dem. Nå er besteforeldrene mer tilstede, men vi trenger egentlig ingen avlastning nå, da barna har mye venner som gjerne overnatter hos oss eller de overnatter hos venner. Barnevaktbehovet er nå ikke tilstede. Vi var godt voksne når vi fikk barn (35), vi hadde stor venne gjeng og ikke mye behov for "barnefri", har aldri reflektert over at besteforeldre skal "hjelpe oss", men har vært opptatt av at når vi møtes skal det være hyggelig, og det er det :-) Anonymous poster hash: 27cb9...d51
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #8 Skrevet 22. september 2013 1.5 timers avstand fra besteforeldre. Ikke 15 timers avstand..... Anonymous poster hash: 27cb9...d51
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #9 Skrevet 22. september 2013 1.5 timers avstand fra besteforeldre. Ikke 15 timers avstand..... Anonymous poster hash: 27cb9...d51 Hmm, blir feil okkesom hvordan jeg skriver... Mener en time og 30 minutters avstand. Ikke 15 timers avstand Anonymous poster hash: 27cb9...d51
beibilykke Skrevet 22. september 2013 #10 Skrevet 22. september 2013 Tjaa.. så ofte som det er naturlig at det passer og partene har lyst! Har ikke noe fast system. Mine foreldre er svært opptatt med hotelldrift, husbygging, båtbygging eget firma osv. Er i 50åra. Prøver og spise middag med de en gang i blandt.de tar med seg frøkna til landstedet sitt og har henne gjerne på overnatting etc. Samme med svigers egentlig. Men ser de nok ikke så ofte som mine foreldre. Så lenge man planlegger møter kan de bli ofte kontakt. Spontane besøk er litt mer skjeldent. Selv om vi bor 15 min med bil unna hverandre!
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 22. september 2013 #11 Skrevet 22. september 2013 Foreldrene mine er i begynnelsen av 50-årene og skilte seg for 3 år siden. Pappa bor litt unna, men han treffer henne annenhver helg, og min mor bor i nærheten, så da blir det 1-2 ganger i uken. Syns det er kjekt at de involverer seg mye, og er heller med henne enn å feks drikke kaffi og snakke med meg
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. september 2013 #12 Skrevet 22. september 2013 Mamma ser vi minst en gang i uka, hun bor 5 minutter unna, til fots Svigers kommer stort sett hver 3 mnd, de bor 80 mil unna. Pappa bor 30 minutter unna, er i byen her minst én gang i uka, men han ser vi omtrent 2 ganger i året... Så svaret er vel, så ofte de gidder!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #13 Skrevet 22. september 2013 Mamma ser barna annenhver dag, pappa ser de en gang i uken, og svigers en gang i uken. Mamma bor i samme bygd, og i tillegg er jeg enebarn, så barna betyr utrolig mye for henne. Anonymous poster hash: f07cb...f3a
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #14 Skrevet 22. september 2013 Tja det kommer vel an på de involverte. Mine barn ser moren min flere ganger i uken, og jeg vet at både hun og barna hadde syntes f.eks. 1 gang i uken var altfor lite. De har hatt mye kontakt helt fra starten og har et nært forhold. Svigers har ikke vært hos oss etter at vi fikk barn, vi er hos dem 1 gang i året, og det virker som de synes vi treffes ofte nok. Vet det er sårt for mannen, og 3-åringen vet ikke hvem bestemor og bestefar er... Men vi kan jo ikke bestemme deres prioriteringer. Anonymous poster hash: 95143...8f7
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 22. september 2013 #15 Skrevet 22. september 2013 Mine foreldre : 2-4 ganger i uke Farmor : ca anhver uke,innimellom går det lengre. Farfar : Kanskje 2-5 ganger i året,men han bor langt unna og har heller ikke bil,det har de andre.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #16 Skrevet 22. september 2013 Mamma får abstinenser om det går for lang tid. Når vi har vært bortreist 14 dager, så er hun utsultet på kos fra barnebarna :-) Og da har de hvertfall snakket med henne på telefon et par ganger på turen. Dersom vi har veldig travle dager en uke, så går det gjerne bortimot en uke mellom ganger de treffes, men det hører egentlig med til sjeldenhetene. Som regel treffer de mormor (og som oftest morfar) 2-3 ganger i uken. Enten ved at vi drar på besøk til de, eller at hun/de stikker innom oss en ettermiddag/kveldsstund. Gjerne bare for å lese en bok for barnebarna, bygge litt klosser eller komme innom med et nybakt brød. De har et veldig godt forhold til mormor og morfar. Med svigers blir det litt sjeldnere. Det er ikke bevisst fra min side i det hele tatt, jeg har ikke et vondt ord å si om barnas farmor og farfar. Forskjellen ligger nok gjerne litt i at de er litt ulike av natur. Det er ikke like lett å være den som "driver" all kontakt i en travel hverdag, så når de ikke ramler innom like ofte som mine foreldre, så blir det naturlig litt sjeldnere. Jeg er vel ikke like flink til å dra på besøk dit heller som jeg kunne vært, men det igjen handler også om at det føles litt unaturlig å dra på besøk dit alene, slik jeg f.eks gjør til mine foreldre noen ganger når mannen jobber sent. De treffer de nok rundt 2-3 ganger i måneden. Noen ganger oftere. Anonymous poster hash: cc428...4c1
Super-woman Skrevet 22. september 2013 #17 Skrevet 22. september 2013 (endret) De får se han så ofte de ønsker.Blir litt vanskelig med tanke på mine foreldre som bor ca 180mil unna oss...Men svigerfamilien får treffe han når de selv ønsker eller rettere sagt har tid til det Men de snakker med han nesten daglig på videosamtale på face da Endret 22. september 2013 av super-anonymius
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #18 Skrevet 22. september 2013 Hjemme hos oss kommer begge besteforeldreparene innom alt fra en dag i uken til fem ganger i uken. I tillegg spiser vi middag hos mine foreldre 1-2 ganger i uken og hos svigers ca 1 gang i uken. Needless to say, det kan bli litt mye av det gode. Men vi har verdens beste nettverk rundt oss, og jeg takker hver eneste dag for at jeg har fått den fantastiske familien og svigerfamilien som jeg har fått <3 Anonymous poster hash: 40ea6...d60
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #19 Skrevet 22. september 2013 Hjemme hos oss kommer begge besteforeldreparene innom alt fra en dag i uken til fem ganger i uken. I tillegg spiser vi middag hos mine foreldre 1-2 ganger i uken og hos svigers ca 1 gang i uken. Needless to say, det kan bli litt mye av det gode. Men vi har verdens beste nettverk rundt oss, og jeg takker hver eneste dag for at jeg har fått den fantastiske familien og svigerfamilien som jeg har fått <3 Anonymous poster hash: 40ea6...d60 Og så glemte jeg p svare på spørsmålet ditt; så ofte som du, barna og besteforeldrene ønsker:-) Anonymous poster hash: 40ea6...d60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå