Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #1 Skrevet 22. september 2013 Jeg har vært innlagt på sykehus siden fredag, fordi de var helt sikre på en exu; fordi jeg skal være 6-7 uker på vei, men de har kun funnet en tom livmor. På fredag sa de at det var 70% sjanse for en exu, og at jeg kunne bestemme selv om de skulle fjerne egglederen med en gang. (De trodde exuen lå i høyre eggleder, fordi de syns de kunne se noe der) Jeg sa nei. Hcg nivået har doblet seg normalt, og ligger nå på 12 000.. Etter 20 min leting med ul-proben utbryter plutselig legen "du har en bakovervendt livmor, kg HER er plommesekken!!" Legene var minst like overrasket som meg... Skal tilbake om en uke. Det jeg lurer på NÅ, er kan dette virkelig være et levedyktig svangerskap? At med en hcg på over 12000, også ser de bare en plommesekk? Som jeg har forstått det, skal man se både hjertelyd og foster ved en hcg på over 2000.. Noen med erfaring eller råd eller hva som helst? Er kjempeforvirret.. Her er link til tidligere innlegg: http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144081995-hva-skal-jeg-gjøre-mulig-exu-og-alenemor/ Anonymous poster hash: 78fb4...e38
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Her har du en HCG tabell. Ser helt normalt ut i forhold til antall uker Anonymous poster hash: 476dd...22c
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 hvorfor ikke ta opp alt dette på sykehuset ? de vet vel best der.. Anonymous poster hash: 7c8fb...829
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #4 Skrevet 22. september 2013 Klart det kan være levedyktig. Som du ser på tabellen annie over har satt inn, kan du være ca 6 uker på vei. Da er det ikke alltid man ser like mye. Men hcg kan variere fra graviditet ti graviditet, du kan også være kortere eller lengre på vei. Anonymous poster hash: 4225e...86e
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 22. september 2013 #5 Skrevet 22. september 2013 Jeg var på UL med sønnen i magen i uke 6, de så ingenting der inne, så de satte ny ul i uke 8, da så de at det var noe der, men de var fortsatt ikke sikre på at det var noe liv, først i uke 9 kunne de si sikkert at det var liv der inne, så det kan være full mulighet for at det er levedyktig Men, spør og grav hos legene, nå som du er der, for de kan forklare det godt, og ikke vær redd for at du maser på de, det er jobben deres å følge deg opp og gi deg informasjon som gjør at du føler deg trygg/at du forstår
Bustetroll Skrevet 22. september 2013 #6 Skrevet 22. september 2013 Dette burde du få svar på fra sykehuset vel?Jeg husker jeg fikk NULL informasjon da jeg hadde mine exu. Ble sendt fra det ene ul-apparatet til det andre, ung 20'åring med 100000 spørsmål, men ingen svar. Ingen som snakket eller forklarte meg noen ting. De må jo fortelle deg om det er noe der eller ikke? Eller så de bare en tom fostersekk? Håper det er gode nyheter for deg !
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #7 Skrevet 22. september 2013 Takk for svar.. Nei, fikk bare beskjed om at det kunne være både ma, sa og muligens en exu, men det var lite sannsynlig noen av delene; siden hcg-nivået øker som normalt. Og de fant jo en plommesekk.. Men synes jo det er rart at de ikke ser noe embryo, gjør ikke dere? med et såpass høyt hcg-nivå burde det vel vises..? Det er jo gode nyheter i forhold til at jeg slipper å miste egglederen min, men fornuftsmessig sett burde jeg ta abort.. Men etter å ha vært gjennom alt dette, jeg skulle jo egentlig inn til ul for å fastslå dato, slik at jeg kunne ta en medisinsk abort.. Men så har jo embryoet klart å gjemme seg i en uke, og for meg som ikke vIL ta abort, ser jo jeg på det som ett slags tegn. Er kanskje dumt.. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. HI Anonymous poster hash: 78fb4...e38
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #8 Skrevet 22. september 2013 Takk for svar.. Nei, fikk bare beskjed om at det kunne være både ma, sa og muligens en exu, men det var lite sannsynlig noen av delene; siden hcg-nivået øker som normalt. Og de fant jo en plommesekk.. Men synes jo det er rart at de ikke ser noe embryo, gjør ikke dere? med et såpass høyt hcg-nivå burde det vel vises..? Det er jo gode nyheter i forhold til at jeg slipper å miste egglederen min, men fornuftsmessig sett burde jeg ta abort.. Men etter å ha vært gjennom alt dette, jeg skulle jo egentlig inn til ul for å fastslå dato, slik at jeg kunne ta en medisinsk abort.. Men så har jo embryoet klart å gjemme seg i en uke, og for meg som ikke vIL ta abort, ser jo jeg på det som ett slags tegn. Er kanskje dumt.. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. HI Anonymous poster hash: 78fb4...e38 Du har vel strengt tatt svart deg selv... lykke til! Anonymous poster hash: d71fc...f17
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #9 Skrevet 22. september 2013 Joda. Men er det ikke egoistisk å sette et barn til verden, der det antagelig må leve uten en pappa? Fordi jeg ikke ønsker å ta abort? HI Anonymous poster hash: 78fb4...e38
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #10 Skrevet 22. september 2013 Joda. Men er det ikke egoistisk å sette et barn til verden, der det antagelig må leve uten en pappa? Fordi jeg ikke ønsker å ta abort? HI Anonymous poster hash: 78fb4...e38 Dette kan bare du svare på. Alle har forskjellige verdier og meninger. Jeg hadde aldri ønsket å bli en alenemor, jeg er mamma til to og det er beintøft selv med en snill og energisk ektemann. Om du får barn er det også automatisk svært mange menn som velger deg bort, et barn er en kjempestor "bagasje". Men du vil nok aldri angre på barnet om du får det, jeg elsker barna mine over alt i verden! Anonymous poster hash: 0963c...7f4
Plutselig_gravid Skrevet 22. september 2013 #11 Skrevet 22. september 2013 Jeg hadde nesten hcg på 100 000 (!!!!) og de så bare en liten prikk på ul. De trodde det var blæremola eller bo,, men sitter her med en nyfødt gutt i armene Ps, Jeg har også bakovervendt livmor.
Bustetroll Skrevet 22. september 2013 #12 Skrevet 22. september 2013 Uff for en trist situasjon du er i... Det blir vel en helt annen situasjon å ta e abort etter man har vært på x antal ultralyder og sittet med spørsmålet "er det noe der, eller ikke?!?" ikke flere dager.. Om det er noe der, har du jo god tid på deg til å bestemme deg..Jeg sier som jeg sier til de fleste som er i tvil..Det er kun et av valgene du eventuelt kommer til å angre på.. og det vil være aborten.Uansett hvor slitsomt det måtte bli, vil du aldri se på barnet ditt å ønske du tok en abort..Men angeren over en abort, den vet jeg kan være smertefull og sitte lenge for mange... Uansett hva som skjer, så håper jeg på det beste for deg! Vet at du ikke har det noe gøy nå
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #13 Skrevet 22. september 2013 Jeg var på innvendig ul i uke 6 (6+2) og vi fikk se en liten bønne med et hamrende hjerte, har det på bilde også, den var 7 mm stor ifht målingene gynekologen tok. Jeg målte altdi hcg nivå så vet ikke hva det lå på. Men regner med at det er mye forskjellig fra person til person.. Ta en tlf til helsesøster i kommunen å forhør deg feks. Anonymous poster hash: 09d39...37d
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #14 Skrevet 22. september 2013 Det er fantastisk å være alenemor faktisk. Har vært det i 10 år og elsker det. Helt seriøst Anonymous poster hash: 8e972...edc
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #15 Skrevet 22. september 2013 -du må gjøre det du føler blir rett for DEG, ikke hva evt. far eller andre skulle finne på å mene. I mitt hode er det aldri egoistisk å sette et barn til verden. Anonymous poster hash: d71fc...f17
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #16 Skrevet 25. september 2013 Hvordan går det, Hi? Anonymous poster hash: 4225e...86e
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #17 Skrevet 25. september 2013 Hei! Tja, jeg har ingen exu iallefall, det er nok en ordinær graviditet. Plommesekken er funnet, men det er jo litt rart å ha en hcg på 15 000 og kun se en plommesekk.. Men det utvikler seg fra dag til dag, så et levedyktig foster (eller flere?) er det. Har vel egentlig bestemt meg for abort, selv om jeg ikke ønsker det. Tror bare ikke at jeg vil være en god mor med to små, helt alene. HI Anonymous poster hash: 78fb4...e38
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #18 Skrevet 26. september 2013 Ikke ta abort om du ikke ønsker det! Selvfølgelig vil du bli en god mor, alle kan bli det så lenge de ønsker det! Anonymous poster hash: 4225e...86e
Gjest Anybody Skrevet 26. september 2013 #19 Skrevet 26. september 2013 Joda. Men er det ikke egoistisk å sette et barn til verden, der det antagelig må leve uten en pappa? Fordi jeg ikke ønsker å ta abort? HI Anonymous poster hash: 78fb4...e38 Nei de er de ikke! Gratulerer så mye! Jeg ble gravid og pappaen stakk og skulle aldri ha noe med de barnet å gjøre iallefal.. Det tok a et år med muuuuuse skritt, men nå er datteren var godt iver 2 og han er så oppslukt i henne og vil ha henne 50/50 og han er en fantastisk pappa! Vi har våre feider, men som far er han helt, helt fantastisk! Så det er håp! Jeg sa før jeg ble gravid "blir je gravid tar jeg abort" jeg ble gravid imot alle odds og fikk min lille mirakelbaby elg alene og ung. Det har gått over all forvetining! Vi fikk en tøff start, men du som en glede det er å ha skapt e lite menneske å få følge henne og se hun vokser og utvikler se så fint! Det virker på meg utifra hva jeg leser at abort egentlig sitter langt inn hos deg nå, at du egentlig vil beholde? Er du i tvil behold! Du har om du er gravid en sterk liten søtsak i magen som er klar for å bli din baby Hos me så de nada på ultralyd, og hørte ikke hjerte før ved iallefal10 uker, men hcg steg veldig akkurat som hos deg. Uansett hva du velger er du ikke egoistisk! Lykke til! Klem og en ørliten gratulasjon sendes din vei
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #20 Skrevet 26. september 2013 Hei HI..! Jeg skjønner fortvilelsen, frustrasjonen og usikkerheten din. Jeg kan ikke råde deg til annet enn å følge ditt eget hjerte. Hva er det du vil? Hva kommer til å glede deg mest?Hva kommer til å tynge deg minst? Det er umulig å spå, selvfølgelig, men om du kjenner deg selv, så har du iskkert noen indikatorer allerede nå.. Jeg vil bare si at jeg er alenemor til 'to tette'. Har vært det siden de var 3 og 5. Det blir jo selvfølgelig ikke det samme som å være alene fra nyfødtstadiet, men.. Poenget er at jeg synes jeg er en god mor, en god forelder. Ja, det blir til tider mye, men jeg synes samtidig det er så fantastisk å oppleve søskenkjærligheten dem i mellom. De to små menneskene har hverandre. Alltid. Jeg tror faktisk, til både min egen og til barnas fordel, at jeg heller ville være alenemor til 2 barn enn 1.. Det er min opplevelse -sier ikke at den gjelder for alle.. Ville bare gi deg noen tanker fra en annen alenemor til 2.. Det er din kropp og det er du som helt og holdent bestemmer utfallet av denne situasjonen, men vit at om du velger å beholde, så går det bra det også..! Velger du å ta abort, så håper jeg for din del at du er 100% sikker på at det er det beste for dere alle. At det er det beste for deg, det beste for barnet du har og det beste for barnet som er på vei. Finner du at abort er det eneste reelle alternativet du har, så må du tillate deg selv å stole på det. Ikke begynne å tvile på valget ditt etter at det er gjort.. Ikke tillat deg å lure på om du kunne ha gjort ting annerledes. ..de som angrer på en abort, angrer for resten av livet. Lykke til! Klem Anonymous poster hash: 5af6a...d4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå