Gå til innhold

Når startet deres barn med overnatting hos venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mye snakk om å få overnatte hos hverandre blant barna i barnehagen, men jeg har hittil sagt nei. Eldste ble akkurat fire år, og jeg synes det er for tidlig. Vet at det er mange på samme alder som har gjort det flere ganger.

Ved hvilken alder startet deres barn å sove over hos venner? Føler litt på presset, og tror kanskje noen av de andre foreldrene synes jeg er litt kjip på det punktet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da han begynte på skolen. Men det er svært sjelden han overnatter hos venner, han liker ikke å sove borte. Men vi har overnattingsgjester omtrent hver helg da!

Anonymous poster hash: 88dee...3da

Skrevet

Kjenner det samme presset her, og han er 3!! han og bestekompisen har hørt at andre i barnehagen har sovet hos hverandre og vil gjerne gjøre det samme. Jeg syns det er for tidlig. Vi sliter fortsatt med å legge han i rimelig tid, så at han skal sove hos andre "ukjente" er ikke noe jeg vil.. Jeg sier nei..

men tenker at det kommer litt an på barna.. Min er ikke moden til det enda, men vet at andre 3åringer sover hos venner.

Anonymous poster hash: 3bbd1...eac
Gjest Julia1984
Skrevet

Min går i 1 klasse og har ikke hørt noe ennå, hvertfall ikke noe fra min sønn. Håper det drøyer....han er ikke tørr om natten ennå og håper han slipper å bruke bleie når han er på overnatting

Skrevet

Er så heldig at min beste venninnes sønn er min sønns beste venn, så de har overnattet hos hverandre fra de var ca 4. Det hadde ikke vært aktuelt med barn som jeg ikke kjenner så godt som ham. Tidligst skolealder for andre unger.

Anonymous poster hash: ad36a...daf
Skrevet

Eldste var 9 år. 6-åringen har ikke sovet borte enda. 3-4 år syns jeg er for tidlig.

Skrevet

Min gutt på 3 år og hans fetter på 3 år har begynt å overnatte hos hverandre nå. Men er uaktuelt å overnatte hos andre ettersom min gutt blir så gira og holder det gående hele kvelden. Så ender hver gang med at jeg må ta han inn i vår seng slik at de skal få noe søvn. 

Anonymous poster hash: b83a2...12e
Skrevet

Datteren min var tre, hos ei venninne, 30 sekunder fra vår inngangsdør til der hun sov. Men så er vi mammaene venninner også:)

Skrevet

Med barn under 7-8 år er det jo mer en barnevaktjobb enn kos og gøy etter min mening. Hadde aldri klart å slappe av med en annens 3-4-5-åring i hus om natten. Er totalt uaktuelt rett og slett. Mine var 8 år før de fikk lov.

Anonymous poster hash: 79571...5bd
Skrevet

Eldste har overnattet hos en venninne 2 ganger og venninnen har overnattet her 3 ganger.

Første gangen i 1.klasse og 2.gangen i 2.klasse. Enda ingen nå i 3.klasse.

Orker ikke å ha andres unger over natten for mye. De kan leke på dagene.

Yngste er 5 og har ikke gjort noen av delene enda.

Anonymous poster hash: 4d22f...2f6
Skrevet

Takk for alle svar!

Godt å høre at jeg ikke er den eneste som synes at det er for tidlig.

Skrevet

3 år? Det er jo helt absurd.

Tipper når hun starter på skolen.

Anonymous poster hash: 533d3...94b
Skrevet

Førsteklassingen her har kun overnattet hos søskenbarn og besteforeldre. Hun og kusinen er bestevenner og de overnatter ofte hos hverandre. Stresser ikke med overnatting hos andre, er ikke alle vennene hennes jeg er like gira på at hun skal overnatte hos heller..

Anonymous poster hash: 11236...b00

Skrevet

Her er det også litt press i bh, men jeg har sagt nei. Det hadde sikkert gått fint, men jeg syns de kan vente til de går på skolen i hvertfall.

Skrevet

Storesøster gikk i 1. klasse. Da var det bare et par ganger. I andre og nå i tredje klasse har det blitt mer. Hun har ei venninne som er annen hver helg hos faren og her sover hun også ofte. Jeg skulle gjerne hatt venninnene hennes her oftere, men er syk og ofte alene med barna, så håper jeg kan ta det igjen når de blir noen få år eldre :)

Lillebror går i 1. klasse og har ikke hatt overnatting eller vært på det enda. Han har snakket litt om det, men det har ikke vært aktuelt enda faktisk.

Skrevet

3år og har sovet over hos venner fra barnehagen

Anonymous poster hash: ee5cc...dab
Skrevet

Jeg sa nei da han gikk i bhg. Han begynte med overnattinger i 2 klasse. Grei alder og ha de over natten. De underholder seg mye selv . Orker ikke være barnevakt for andres små barn pga jeg er syk.

Anonymous poster hash: 16de3...5fc

Skrevet

Mitt barn begynte å bli med bestevennen hjem fra barnehagen av og til når de var 2,5 år. Han var med oss hjem også. Han har fortsatt ikke sovet hos venner (nå 5 år), men noen av vennene hans har sovet her. Første gang han hadde overnatting var barna 3 år. Gikk veldig fint. Etter det har vi hatt overnatting av vennene hans fra tid til annen, senest i går :)

Vet ikke hva jeg synes om at min sover borte, han har ikke spurt om det enda, så da har jeg ikke lagt opp til det heller...

Anonymous poster hash: 90341...bb8
Skrevet

Eldste her går i 3.klasse og ikke vært snakk om det i d hele tatt.

Skrevet

Da datteren min var 4 var det en familie som ikke hadde noen som kunne avlaste dem så vi byttet på og passe barna noen helger slik at begge foreldreparene fikk litt alenetid.

Anonymous poster hash: 5e760...b7d

Skrevet

En ting er å la mitt barn overnatte borte, det hadde vel gått greit. Men da er det vel gjerne en forventning om gjmgjeldelse, og ikke pokker om jeg orker å være barnevakt til en ekstra barnehageunge over natten, hjelp...

Anonymous poster hash: 829aa...3bc
Skrevet

5 år

Anonymous poster hash: e8123...684

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...