Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #1 Skrevet 21. september 2013 Vi har vært dumme nok til å si at barna deres på 2 og 4 år kan få hoppe i trampolina vår uten å spørre først, men nå tror de at hele tomta vår er deres! De bruker utelekene våres som sine egne. De sykler med egne trehjulssykler på gårdsplassen vår (siden deres egen er grus og vi har belegningsstein). Jeg må selv rydde opp etter dem for å få rygget ut med bilen. De har tom krasjet med bilen vår fordi de ikke så seg for. Far og mot dukker plutselig opp etter dem og har da fullt innsyn inn til oss slik at jeg føler at jeg ikke kan være i en privat situasjon hjemme i mitt eget hus. Barna våre er 7 og 9 og nekter å gå ut fordi de ikke vil leke med dem. Særlig ille er det når barna våre har besøk og vil ut og leke med vennene sine. Da dukker nabobarna opp og vil være med i leken, og så blir foreldrene sure når barna våre svarer at de må gå fordi vi har besøk. Naboen syntes at alle skal inkluderes, men jeg syntes at det er privat eiendom hvor vi må bestemme selv hvem barna våre skal leke med. Nabodama dukker opp når vi har gjester tom og prøver å delta i samtalen. Våre barn går ikke på deres tomt. Angrer som en hund på at jeg har sagt at det er greit at de fikk hoppe i trampolina vår uten å spørre. De fikk lov fordi de har nysådd plen og må vente med å kjøpe egen. Hadde ikke sett for meg at det skulle eskalere slik. Her om dagen fikk jeg tom kjeft av noen besøkende hos naboen fordi våre barn (som også hadde besøk) ikke slapp hennes (slående!) barn inn i leken. Han er 7 år og ville ikke leke med de han var på besøk hos siden de er så små. Jeg har vondt av nabobarna som så gjerne vil leke med våre, men det er faktisk lettere å leke med de som er større enn omvendt. Våre syntes de hemmer de i leken, og vegrer seg for å gå ut. Jeg ønsker å si til naboen at de må holde barna sine på sin side av hekken når vi har besøk (de hører jo ikke på barna våre), men mannen min stopper meg fordi han ikke vil ha bråk. Han ser kun barna til legging fordi han jobber så mye, så alle småkonfliktene havner hos meg. Jeg er den som ender med å være barnevakt for naboens barn også, og nå er jeg så lei. Han gutten på 7 som slår er der ofte på besøk, og jeg ender opp med å oppdra han mht alt som ikke er lov på vår tomt (ikke slå, slutt å dundre sparkesykkelen i garasjen, ikke ødelegg lekene osv), mens naboen og deres vennepar koser seg på terrassen og ikke ser hva som skjer. Føler meg maktesløs. Hva gjør jeg? Jeg har allerede sagt forsiktig at våre barn syntes at deres blir for små for leken når våre har besøk. Det plager meg at de tror at vår eiendom er offentlig. Naboene er jo hyggelige og jeg vil fortsatt ha et godt forhold til dem. Er jeg kjip som ønsker å ekskludere barns deres fra leken? Hva sier jeg? Please hjelp. Anonymous poster hash: b5c79...d3e
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. september 2013 #2 Skrevet 21. september 2013 Få opp et helsikes svært gjerde!
3 i april Skrevet 21. september 2013 #3 Skrevet 21. september 2013 Hadde gått over til naboen for en liten prat. Hadde sagt det som det er at det er ok at de hopper på trampolinen deres men at dere hadde satt pris på om de hadde kunnet ryddet opp etter seg og tatt med seg lekene sine igjen osv og at dere kunne blitt enige om at barna måtte gå tilbake til seg selv når dere vil ha fred eller ha hagen for dere selv. Og at siden det er så pass stor aldersforskjell mellom barna deres så vil du heller ikke tvinge barna dine til og leke med deres barn og at dette må respekteres. Om dette er noe de ikke vil forholde seg til så hadde jeg bare sagt at da ønsker dere hagen og trampolinen for dere selv.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #4 Skrevet 21. september 2013 Her tar vi inn trampolinen når høsten kommer "nå er trampolina tatt inn, og dere må leke hjemme!" Anonymous poster hash: 62f29...791
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #5 Skrevet 21. september 2013 Du får ta en prat med de og si at nå som plenen deres har grodd til (regner med den har gjort det nå) så syn du at de kan holde seg inne på sin eiendom. Enten det eller at dere tar inn trampolinen nå for vinteren og da er i alle fall deres plen klar til våren. Hadde aldri i livet orket å ha naboene rekende inn i min hage. Anonymous poster hash: 8bf30...83c
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. september 2013 #7 Skrevet 21. september 2013 Så sier du; dette er vår hage, og dette er våre ting, ikke deres. Dessuten, lås inn alle leker ungene dine ikke bruker akkurat der og da inn i garasjen. FÅ ungene dine med på dette. Lås også trampolina (nettet på den), og ta den etterhvert inn for høsten. Fjern alt som kan være spennende for dem en tid. Bli sint, og vær gatas bitch. Det skylder du DINE barn i dette tilfellet.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #8 Skrevet 21. september 2013 Så sier du; dette er vår hage, og dette er våre ting, ikke deres. Dessuten, lås inn alle leker ungene dine ikke bruker akkurat der og da inn i garasjen. FÅ ungene dine med på dette. Lås også trampolina (nettet på den), og ta den etterhvert inn for høsten. Fjern alt som kan være spennende for dem en tid. Bli sint, og vær gatas bitch. Det skylder du DINE barn i dette tilfellet. He he. Takk. Dette var motiverende lesing. Vet du, jeg skal faktisk følge rådene dine, og ja jeg skylder de flotte barna mine å være gatas bitch. Watch out :-). Dette trengte jeg snille LillaGorilla. Anonymous poster hash: b5c79...d3e
Bananen Skrevet 21. september 2013 #9 Skrevet 21. september 2013 Jeg hadde sagt ifra til naboen at jeg ikke syntes dette med å dele trampoline fungerte lenger. Hadde hun spurt hvorfor, hadde jeg sagt rett ut at det blir lånt langt mer enn trampolina, og at barna ser på deres eiendom som sin egen hage, og at dette ikke blir fulgt opp av de voksne. Også kanskje lagt på at vi kunne vurdere det på nytt neste vår, med visse regler. Da regner jeg med at resten av invasjonen sakte men sikkert blir borte også
beibilykke Skrevet 21. september 2013 #10 Skrevet 21. september 2013 Kjære deg.du skylder ikke naboene dine noen ting. Du har vært kjempe snill som har latt barna dems låne trampoline osv uten å spørre først.da MÅ naboen respektere deres grenser.du må gå over der og fortelle dem nlyaktig hvordan DU og DIN familie vil ha det på DERES egen eiendom.det er nok noe som alle skjønner, men kanksje ikke nabokona vil inrømme det der og da pga stoøtheten. Seriøst, hva har du å tape på det?! Du småttiser som ille kommer å plager dine egne barn?! Vinner på det uansett hva som måtte skje slik jeg ser det lylke til! Og mannen din kan du be om å ikke blande seg i det etter som han ikke er tilstede når dette pågår.!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #11 Skrevet 21. september 2013 Leste svarene opp til mannen min. Han er nå enig i at vi må si i fra til naboene :-). Gruer meg til å si i fra, og har pugget mange argumenter her fra dere. Tusen takk for hjelpen og gode råd damer :-). Stor klem til dere Anonymous poster hash: b5c79...d3e
Mamma_til_2 Skrevet 21. september 2013 #13 Skrevet 21. september 2013 vær tøff og gjør som anonym over sa vær gatas bitch! jeg er slik at jeg gjerne vill si fra men når det kommer til stykket tør jeg ikke, men jeg er flink til og motivere andre til og si fra
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #14 Skrevet 21. september 2013 Gi dem trampolina, si drikke vil ha den lenger, og at det er deres unger som bruker den mest og at den derfor kan stå i deres hage. Anonymous poster hash: 3cef8...628
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2013 #15 Skrevet 15. oktober 2013 Jeg er så glad for alle som svarte meg :-). Det går bedre nå. Trampolina er tatt inn for vinteren, og jeg har pugget setningen 'trampolina er tatt inn nå, så nå kan dere leke hjemme hos dere'. Setningen sitter nå i ryggmarksrefleksen :-).Barna er også instruert om å si det samme. Neste år havner trampolina på et annet sted på tomta, slik at de ikke kan se når barna våre bruker den, og jeg har tenkt å si til naboen (hvis motet ikke svikter) at nå er jo plenen deres grodd, så da regner jeg med at de kjøper egen trampoline. Her om dagen var barna våre i lek ute med avtalt besøk, og da nabobarna kom, sa jeg fra flere ganger at nå har vi besøk, og dere må leke hjemme hos dere. Hadet. Det virket til slutt. Takk for hjelpen til dere flotte damer. Jeg er veldig takknemlig for hjelpen. Ønsker dere en super dag. Anonymous poster hash: b5c79...d3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå