Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #1 Skrevet 21. september 2013 Og husker jeh ble helt sjokkert når mamma sa at de ikke gjorde det Snakket nylig med en venninne om det, og hun trodde faktisk det samme Hehe, flere som trodde det? Anonymous poster hash: 1c8e5...d2c
Gunner Skrevet 21. september 2013 #2 Skrevet 21. september 2013 Nei, det gjorde jeg ikke, men det kan ha noe med at jeg kjente trillinger, og de hadde jo selvfølgelig ikke samme navn
Musemorbr / Skrevet 21. september 2013 #3 Skrevet 21. september 2013 Jeg trodde tvillinger på en måte tenkte likt. At de foretrakk samme ting, likte samme klær, hobby, mat osv. Det ble en stor overraskelse da jeg ble kjent med tvillinger og innså at de var totalt ulike.
Cherries Skrevet 21. september 2013 #4 Skrevet 21. september 2013 Trodde jeg og, pga tvillingene i Tintin!:-P
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #5 Skrevet 21. september 2013 Tvillinger er da to unike og selvstendige individer som alle andre mennesker. De har til felles at de har ligget i magen på samme tid, ellers r de vel like forskjellige som oss andre. Anonymous poster hash: cc678...81a
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #6 Skrevet 21. september 2013 Jeg vokste opp med tvillinger i høyre nabohus, og trillinger i venstre nabohus, så jeg tenkte aldri det. Men jeg husker godt at jeg sa "aah, jeg skjønner hvorfor dere ikke går i like klær sånn som tvillinger, siden dere er to jenter og en gutt, og DET ville vært veldig rart!"Tvillingjentene gikk så og si alltid likt kledd, fra innerst til ytterst - ikke lett for andre enn foreldre når de attpåtil var eneggede. De fikk heldigvis gå i forskjellige klær når de var 3-4 år Anonymous poster hash: 01829...9a1
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #7 Skrevet 21. september 2013 Tvillinger er da to unike og selvstendige individer som alle andre mennesker. De har til felles at de har ligget i magen på samme tid, ellers r de vel like forskjellige som oss andre. Anonymous poster hash: cc678...81a Øh.. ? Nei. Eneggede tvillinger deler alle gener, og er langt likere enn f.eks. søsken både i utseende, preferanser og personlighet. Men kan gjerne være noenlunde ulike også. Anonymous poster hash: 86888...9c4
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #8 Skrevet 21. september 2013 Toeggede tvillinger vil derimot sjelden oppfattes av andre som tvillinger med en gang, siden de ikke er mer like enn vanlige søsken. Anonymous poster hash: 86888...9c4
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #9 Skrevet 22. september 2013 Jeg har eneggede tvillinger som for andre ser helt like ut, men personligheten er veldig forskjellig. Anonymous poster hash: a339f...319
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #10 Skrevet 22. september 2013 Tvillinger er da to unike og selvstendige individer som alle andre mennesker. De har til felles at de har ligget i magen på samme tid, ellers r de vel like forskjellige som oss andre.Anonymous poster hash: cc678...81a Øh.. ? Nei. Eneggede tvillinger deler alle gener, og er langt likere enn f.eks. søsken både i utseende, preferanser og personlighet. Men kan gjerne være noenlunde ulike også. Anonymous poster hash: 86888...9c4 Jeg vet det, og er ikke dum. Men poenget er at selv eneggede tvillinger aldri vil være 100 % identiske, og de er jo også selvsagt to forskjellige individ. Akkurat det siste virker det som om du ikke har forstått. Selv om DNA i aller høyeste grad er likt så kan de være så forskjellige som dag og natt. Forresten så DELER ikke tvillinger DNA, de har hvert sitt genom. Er selv mor til tvillinger. Anonymous poster hash: cc678...81a
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #11 Skrevet 22. september 2013 Tvillinger er da to unike og selvstendige individer som alle andre mennesker. De har til felles at de har ligget i magen på samme tid, ellers r de vel like forskjellige som oss andre.Anonymous poster hash: cc678...81a Øh.. ? Nei. Eneggede tvillinger deler alle gener, og er langt likere enn f.eks. søsken både i utseende, preferanser og personlighet. Men kan gjerne være noenlunde ulike også. Anonymous poster hash: 86888...9c4 Jeg vet det, og er ikke dum. Men poenget er at selv eneggede tvillinger aldri vil være 100 % identiske, og de er jo også selvsagt to forskjellige individ. Akkurat det siste virker det som om du ikke har forstått. Selv om DNA i aller høyeste grad er likt så kan de være så forskjellige som dag og natt. Forresten så DELER ikke tvillinger DNA, de har hvert sitt genom. Er selv mor til tvillinger. Anonymous poster hash: cc678...81a Snakk om at arrogansen ikke står i forhold til kunnskapen... . For det første så skriver du da tydelig at "...de er like ulike som oss andre". Nei, de er ikke det. Dessuten har ikke eneggede tvillinger ulike genom slik du påstår: "Genomet til ethvert individ, med unntak av eneggede tvillinger og eventuelle klonede individer, er unikt. Derfor går HGP inn for å kartlegge alle variasjoner av de gen som finnes i det menneskelige genom." http://no.wikipedia.org/wiki/Human_Genome_Project Eneggede tvillinger har i forhold til vanlige søsken svært like personligheter og preferanser, selv når de har vokst opp hver for seg. Dette er det forsket svært mye på. Det som derimot er interessant og som står delvis ubesvart er hvorfor de faktisk er noe ulike, siden de genetisk sett er identiske og har vokst opp under samme kår. Anonymous poster hash: 86888...9c4
Anonym bruker Skrevet 22. september 2013 #12 Skrevet 22. september 2013 Minnesota twin study er i denne sammenhengen et veldig interessant logitudinelt studie som har forsket på eneggede tvillinger som er oppfostret separat. Anonymous poster hash: 86888...9c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå