Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #1 Skrevet 20. september 2013 Kjæresten til mamma ønsker så veldig og være bestefar men å kalle han bestefar er helt uaktuelt (pappa er død).. Så tenkte jeg å kanskje kalle han et annet navn som høres litt hyggelig ut selv om han ikke får tittelen bestefar/morfar.. Noen forslag? Anonymous poster hash: a5bd3...672
klg,2 boys now:) Skrevet 20. september 2013 #2 Skrevet 20. september 2013 Moffe.evt bestefar..hans navn
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 Takk, ønsker ikke at bestefar skal være en del av navnet en gang, det blir helt feil for meg HI Anonymous poster hash: a5bd3...672
Brennheite Badeand Skrevet 20. september 2013 #4 Skrevet 20. september 2013 (endret) Hva med "besten"? Blir liksom samme greia, men uten far, for det er vel den du gjerne vil forbeholde din avdøde far? Forresten veldig hyggelig synes jeg at kjæresten til moren din vil ta del i dine barns liv, under forutsetning at han er en fin fyr såklart Endret 20. september 2013 av Brennheite Badeand
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #5 Skrevet 20. september 2013 Han er en ordentlig fyr og supert at han vil ta del i barnas liv men det er bare tittelen som er litt vanskelig for meg... Har tenkt på besten men det blir også liksom for nært... Dette er vanskelig Anonymous poster hash: a5bd3...672
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #6 Skrevet 20. september 2013 Mine barn kaller sine stebesteforeldre for beste-*navn*, eks beste-per, eller bare beste. Jeg synes det er en koselig tittel, en tittel som de faktisk har fortjent alle som en da de fyller en stor plass i mine barns hjerter selvom de ikke er biologiske besteforeldre. Når de er så gode med mine barn og helt tydelig ønsker å være en besteforeldre for de så synes jeg det er en god løsning. Anonymous poster hash: a9f81...4e4
Brennheite Badeand Skrevet 20. september 2013 #7 Skrevet 20. september 2013 Han er en ordentlig fyr og supert at han vil ta del i barnas liv men det er bare tittelen som er litt vanskelig for meg... Har tenkt på besten men det blir også liksom for nært... Dette er vanskelig Anonymous poster hash: a5bd3...672 For nært? Jeg ser for meg at du kanskje nå føler det litt sårt på vegne av din avdøde pappa at en annen mann tar "hans plass" i barnas liv? Har du barn allerede, eller venter dere barn? Kan dere ikke bruke hans virkelige navn, og heller la barnet /barna finne på noe selv etterhvert, og kalle ham hva de vil?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #10 Skrevet 20. september 2013 Vanskelig den der. Mine foreldre som er mormor og morfar er skilt, så de nye samboerene er blitt bestemor og bestefar. Men den er nok litt mer vrien for deg.. Lykke til med jakten Anonymous poster hash: 73382...6df
Stella Maris Skrevet 20. september 2013 #11 Skrevet 20. september 2013 Her blir det bare navnet til "ste"bestefar/mor. Mormor og... Farmor og... Farfar og.. Morfar og.. For meg blir det rart å skulle gi noen av og... et kallenavn. Sikkert fordi mine foreldre skilte lag da jeg var voksen, og ingen av deres partnere har derfor hatt en steforelder rolle for meg. Ikke partnerne til mannen sine foreldre heller...
Von Hertelhofen Skrevet 20. september 2013 #12 Skrevet 20. september 2013 Hva med goffar (godfar) ? Jeg nominerer også gofar
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #13 Skrevet 20. september 2013 Har har bestefar blitt Baff. Første barnebarnet som bestemte det navnet. Ett av de få ordene hun klarte å uttale før hun ble 3 år, men det kom tidlig. Faren til min mann (stefar til barna) har mine unger sagt bestefar til, for de så er det helt naturlig. Farfaren deres blir kalt med navnet sitt, ungene nekter å si noe annet. Anonymous poster hash: 2a3c8...1ef
Gjest cd0da Skrevet 20. september 2013 #14 Skrevet 20. september 2013 Min stefar blir kalt bebe. Morfar er morfar
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #15 Skrevet 20. september 2013 Datteren min kaller samboeren til pappa for besta. Mamma og pappa er mormor og morfar, Lisa (samboer til pappa) er besta. De ble sammen da jeg var 25 år så hun har aldri vært noen stemor for meg, men ei super dame om jeg liker veldig godt og hun er veldig glad i datteren min så da var besta et godt valg for oss Anonymous poster hash: d1118...e91
MiniMuffin♥Lille J i magen Skrevet 20. september 2013 #16 Skrevet 20. september 2013 Vet om ei som kaller sine for Bestemor og Basse! (Bestefar er død, og Basse er "stebestefar")
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #17 Skrevet 20. september 2013 Ser at du kan tenke at det er leit. Jeg hadde ikke ønsket at samboeren til pappa skulle kalles bestemor f.eks - for det er det min mamma som er (selv om hun er død). Holder med "Trude". Hva med som noen nevnte over her: Beste-"navn". Anonymous poster hash: aff04...f89
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #18 Skrevet 20. september 2013 Jeg synes de koseligste navnene er de som barna sier først, før de klarer å fødsler rent. Enten de egentlig prøver å si et navn eller bestemor/bestefar. Hos oss har vi tradisjon for å la disse navnene bli kallenavnene for barna hele oppveksten. Anonymous poster hash: 334c2...e66
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #19 Skrevet 21. september 2013 Det er vanskelig og gi han tittelen bestefar fordi han har som flere sier aldri vært en stefar for meg da han og mamma gikk inn i et forhold bare for et år siden.. En annen ting som gjør det veldig rart er at han har vært en venn av familien siden jeg kunne åpne øynene mine så for meg er han bare den personen og ikke noe bestefar for mine barn... Kanskje jeg får la barna selv bestemme når den tid kommer:).. Takk for alle forslag:) Anonymous poster hash: a5bd3...672
Mars17 Skrevet 21. september 2013 #20 Skrevet 21. september 2013 Husk på at det er barna dine han ønsker å være bestefar for, og at han ikke ønsker å være en far for deg. Han ser nok selv at den tollen allerede er fylt. Selvom det er sårt for deg synes jeg du skal sette dine egne følelser litt til side og gi dine barn og han best mulig forutsetninger for ett godt forhold. Besten og go'far var fine forslag synes jeg :-)
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 21. september 2013 #21 Skrevet 21. september 2013 Beste, maffe, Bæffe... Her fikk ungene selv avgjøre hva stefaren og stemora mi er for de, stefar er Bæffe, stemor er bæma, og de kaller de andre for bæssmor og bæssfar, foruten pappan min som vil være morfar, så han kalles for moffa
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #22 Skrevet 21. september 2013 Jeg skjønner veldig godt at du ikke vil at han skal hete bestefar. Det er forferdelig sårt når man han mistet pappa, den som egentlig skulle ha vært bestefar og som sikkert hadde vært en bra sådan. Det er masse annet koselig ste-bestefaren kan kalles - du har jo fått mange gode forslag her, og for barna er det da DET navnet som knyttes til tin mors kjæreste, og det blir da et like koselig navn for dem som 'bestefar'. Ingen grunn til at du skal sette dine egne følelser til side, så lenge dere finner noe annet koselig han kan kalles. Anonymous poster hash: 7c4d8...060
Anonym bruker Skrevet 21. september 2013 #23 Skrevet 21. september 2013 Husk på at det er barna dine han ønsker å være bestefar for, og at han ikke ønsker å være en far for deg. Han ser nok selv at den tollen allerede er fylt. Selvom det er sårt for deg synes jeg du skal sette dine egne følelser litt til side og gi dine barn og han best mulig forutsetninger for ett godt forhold. Besten og go'far var fine forslag synes jeg :-) Jeg har ikke noe dårlig forhold til han så kommer uansett ikke til å skape en dårlig greie med han og barn men jeg syntes uansett ikke jeg skal kalle han bestefar når det føles så unaturlig for meg... Han vil jo ha samme rolle i barnas liv uansett hva han heter Anonymous poster hash: a5bd3...672
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 21. september 2013 #24 Skrevet 21. september 2013 Husk på at det er barna dine han ønsker å være bestefar for, og at han ikke ønsker å være en far for deg. Han ser nok selv at den tollen allerede er fylt. Selvom det er sårt for deg synes jeg du skal sette dine egne følelser litt til side og gi dine barn og han best mulig forutsetninger for ett godt forhold. Besten og go'far var fine forslag synes jeg :-) Jeg har ikke noe dårlig forhold til han så kommer uansett ikke til å skape en dårlig greie med han og barn men jeg syntes uansett ikke jeg skal kalle han bestefar når det føles så unaturlig for meg... Han vil jo ha samme rolle i barnas liv uansett hva han heter Anonymous poster hash: a5bd3...672 Jeg forstår deg jeg, så lenge han ikke har vært en slags far for deg, så er det ikke like lett å tildele status som bestefar.. Min stefar har vært i livet mitt i 13 år, og var en god farsrolle de årene jeg bodde hjemme. Jeg lar ungene selv bestemme hva han heter, og for meg er han en "far" og derfor også en bestefar.. Men når man ikke har den delen, så synes jeg det er like greit å gi et navn utenom, som go'far eller noe, så kan de selv velge om det blir bestefar med tiden. For de vil nok få et tettere forhold til han enn det du har hatt
Bananen Skrevet 21. september 2013 #25 Skrevet 21. september 2013 Her har vi en bestefar og en besse. Men det kommer av at oldefar (min manns bestefar) alltid har blitt kalt beste. Dette har barna plukket opp og da ble farfar for jentene besse. Litt forvirrende, men barna har stålkontroll. Men dette har kommet naturlig for dem;) Men hva ønsker han selv å bli kalt? Syns slikt bare skal gå av seg selv jeg;) Selv kalte jeg min morfar før øsja en gang i tiden når jeg lærte meg å prate;) Far til en venn kalte jeg esset. og det var ting jeg fant på helt selv i en alder av to, enda jeg ble rettet på. Den dag idag heter de fortsatt esset og øsja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå