Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #1 Skrevet 20. september 2013 Vi har slitt økonomisk i 5 år!! Nå har vi endelig begynt å få hodet over vann, og det er min tur å hjelpe. Og då sender jeg ull, vogn, bilsete Osv til de som har det trangt økonomisk- og så reiser de til syden!!??!! Blir så provosert!!! Jeg har aldri hatt penger til å reise med ungene... Kunne jeg heller solgt tøyet ig tingene og lagt pengene inn i en reise kasse.. Utrolig surt å finne ut at jeg sponser andres ferie i stedet. Morsomt å hjelpe... Nei... Anonymous poster hash: 6d642...b9c
Gjest Skrevet 20. september 2013 #2 Skrevet 20. september 2013 Kanskje de har fått denne sydenturen? Vunnet den? Men ser på slike facebooksider hvor man gir bort ting, og folk tar i mot og selger videre igjen. DA blir jeg provosert!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #3 Skrevet 20. september 2013 Kanskje de har fått denne sydenturen? Vunnet den? Men ser på slike facebooksider hvor man gir bort ting, og folk tar i mot og selger videre igjen. DA blir jeg provosert! Dette hadde de visst spart til lenge. Og jeg er så dust og biter på. Vet det var flere andre som gav til dem også. Anonymous poster hash: 0f91d...fad
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #4 Skrevet 20. september 2013 Hvis de har reist nå så kan man få fly og hotell med frokost for 500 per person. Da blir det dyrere å være hjemme om de reiser til et billig land... Anonymous poster hash: b82bf...5b0
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #5 Skrevet 20. september 2013 Da hadde jeg faktisk bedt om å få det tilbake! Anonymous poster hash: 68618...15e
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 20. september 2013 #6 Skrevet 20. september 2013 Blir faktisk ikke forundra. Folk er frekke
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #7 Skrevet 20. september 2013 Kan jeg spørre hvem? Anonymous poster hash: 8fefe...0a8
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #8 Skrevet 20. september 2013 Har opplevd noe lignende. Ga masse utstyr/leker og klær til den lokale organisasjonen "hjelp oss å hjelpe". Ei jeg kom i kontakt med et par måneder etterpå og besøkte hadde masse av dette (hun vet ikke det har vært mitt), men dette er et par med over gjennomsnittlig god økonomi. Etter fødsel var de både i syden og langweekend i London alene. Hun anbefalte meg ta kontakt med organsisajonen når jeg en gang nevnte at barna trengte nye garderober da de hadde vokst så etter sommeren- hun hadde gjort det selv og var så kjekt arve og slippe bruke penger på sånt. Ingen sjekket jo om en hadde økonomi til å kjøpe selv. Anonymous poster hash: 21ac5...08f
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #9 Skrevet 20. september 2013 Skjønner det er surt, men slikt skjer heldigvis ikke så ofte.Men det er viktig å ikke trekke konklusjoner heller. Jeg og samboeren min og barnet vått har slitt økonomisk i noen år nå. Av og til teller vi småpenger for å få råd til å kjøpe brød. Klærne arver vi eller kjøper brukt. Vi har mat på bordet og får betalt regningene, men det er alt. Vi reiser aldri og gjør sjeldent noe. Skal vi kjøpe oss noe nytt vurderer vi hvem som trenger det mest og kjøper på salg og gjerne den tingen vi trenger. jeg har jobbet et par ekstra vakter nå slik at vi kunne få råd til en liten reise til et billig land i noen dager. Da har vi fått hotell, fly og opphold veldig billig. Vi prioriterte det fordi vi har hatt to veldig tunge år bak oss, hatt problemer med forholder og oss, begge er slitne og jeg sliter med depresjon som, noe som ingen vet om. Denne reisen er mere verdt for oss enn klær, regninger og alt annet. Vi går i parterapi og prøver å komme oss igjennom problemene. Nå trenger vi å reise. Det er rett og slett en nødvendighet. Vi har hatt så mange nedturer den siste tiden og aldri reist på ferie sammen at nå tenkte vi at nå reiser vi uansett faen! Jeg har også fått hjelp og det er trengt. Vi har ikke så mye penger at vi kan gjøre hva vi vil. Denne reiser fikk vi veldig billig og prioriterte det ved å spare lenge og leve ekstra, ekstra trangt et par måneder. Håper de som har hjulpet oss ikke tenker slik som du gjør..Jeg vet noen vil syntes vi er egoistiske, men jeg trenger å komme meg bort før jeg eksploderer. Har gått rundt i noen år og vært dypt deprimert og slitt både økonomisk, med familien og i forholdet. Denne reiser ønsker vi og denne reiser fortjener vi. Vi trengte å ha noe å se fram til for å orke hverdagen.Ville bare skrive det til deg slik at du ikke dømmer så veldig. Nå kan det jo hende at denne personen rett og slett er utakknemmlig og grådig, men det er ikke alltid slik. Man vet aldri alt om en person og hva som ligger bak.God helg Anonymous poster hash: a3770...f41
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #10 Skrevet 20. september 2013 Vi kjøper også brukt. Nå først har vi råd til å ikke kjøpe brukte sko. Pengene til ungene er oppbrukt pga sosialen krevde at vi var helt blakke. Reise på tur kan vi se langt etter. Tøffe år har det vært siden mannen ble kronisk syk, holdt på å miste sønnen vår, holdt på å miste huset, fikk et kronisk sykt barn. Ferie hadde vært fantastisk. Er 6 år siden jeg var på ferie. Ja, jeg ville hjelpe noen jeg hadde inntrykk av trengte hjelpen mer enn jeg trengte å tenke på familie og egen økonomi. Nei, jeg kan ikke få meg til å ta tilbake det jeg har gitt bort. Men jeg kommenterte deres status på face at det var en stor overraskelse at de tross situasjonen kom seg til sydligere strøk og da slettet hun meg. Sier sitt. Anonymous poster hash: 0f91d...fad
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #11 Skrevet 20. september 2013 Jeg sliter økonomisk og kommer til å slite mer etter januar. Er det noe jeg virkelig er opptatt av likevel er gode ferieopplevelser og gode minner. Vil ikke at barna skal vite hvordan økonomien er. Jeg trenger ikke noen reise til syden. Men en reise til en hytte eller hotell i Norge er utrolig mye dyrere enn til syden. Is, mat, restaurant, teater osv er dyrere. Anonymous poster hash: b82bf...5b0
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #12 Skrevet 20. september 2013 Jeg ville også slettet deg på Facebook om du hadde behov for å informere alle mine Facebookvenner om min økonomiske situasjon. Anonymous poster hash: b82bf...5b0
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #13 Skrevet 20. september 2013 Skjønner det er surt, men slikt skjer heldigvis ikke så ofte. Men det er viktig å ikke trekke konklusjoner heller. Jeg og samboeren min og barnet vått har slitt økonomisk i noen år nå. Av og til teller vi småpenger for å få råd til å kjøpe brød. Klærne arver vi eller kjøper brukt. Vi har mat på bordet og får betalt regningene, men det er alt. Vi reiser aldri og gjør sjeldent noe. Skal vi kjøpe oss noe nytt vurderer vi hvem som trenger det mest og kjøper på salg og gjerne den tingen vi trenger. jeg har jobbet et par ekstra vakter nå slik at vi kunne få råd til en liten reise til et billig land i noen dager. Da har vi fått hotell, fly og opphold veldig billig. Vi prioriterte det fordi vi har hatt to veldig tunge år bak oss, hatt problemer med forholder og oss, begge er slitne og jeg sliter med depresjon som, noe som ingen vet om. Denne reisen er mere verdt for oss enn klær, regninger og alt annet. Vi går i parterapi og prøver å komme oss igjennom problemene. Nå trenger vi å reise. Det er rett og slett en nødvendighet. Vi har hatt så mange nedturer den siste tiden og aldri reist på ferie sammen at nå tenkte vi at nå reiser vi uansett faen! Jeg har også fått hjelp og det er trengt. Vi har ikke så mye penger at vi kan gjøre hva vi vil. Denne reiser fikk vi veldig billig og prioriterte det ved å spare lenge og leve ekstra, ekstra trangt et par måneder. Håper de som har hjulpet oss ikke tenker slik som du gjør.. Jeg vet noen vil syntes vi er egoistiske, men jeg trenger å komme meg bort før jeg eksploderer. Har gått rundt i noen år og vært dypt deprimert og slitt både økonomisk, med familien og i forholdet. Denne reiser ønsker vi og denne reiser fortjener vi. Vi trengte å ha noe å se fram til for å orke hverdagen. Ville bare skrive det til deg slik at du ikke dømmer så veldig. Nå kan det jo hende at denne personen rett og slett er utakknemmlig og grådig, men det er ikke alltid slik. Man vet aldri alt om en person og hva som ligger bak. God helg Anonymous poster hash: a3770...f41 Nei. Jeg vet ikke alt. Men jeg var dønn ærlig om vår situasjon. Ble bare frustrert og det går nok fort over. Bare mistet gleden av å gi.. og ble mer skeptisk til andres historier. Anonymous poster hash: 0f91d...fad
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #14 Skrevet 20. september 2013 Jeg ville også slettet deg på Facebook om du hadde behov for å informere alle mine Facebookvenner om min økonomiske situasjon. Anonymous poster hash: b82bf...5b0 De har ikke akkurat holdt det hemmelig. Det ikke alle visste var vel hvor store verdier de har fått. Anonymous poster hash: 0f91d...fad
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #15 Skrevet 20. september 2013 Kan jeg spørre hvem? Anonymous poster hash: 8fefe...0a8 Er lov å spørre, men det blir ikke riktig å henge dem ut i et offentlig forum. Anonymous poster hash: 0f91d...fad
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #16 Skrevet 20. september 2013 Jeg sliter økonomisk og kommer til å slite mer etter januar. Er det noe jeg virkelig er opptatt av likevel er gode ferieopplevelser og gode minner. Vil ikke at barna skal vite hvordan økonomien er. Jeg trenger ikke noen reise til syden. Men en reise til en hytte eller hotell i Norge er utrolig mye dyrere enn til syden. Is, mat, restaurant, teater osv er dyrere. Anonymous poster hash: b82bf...5b0 Det finnes da mange måter å feriere på som er LANGT billigere enn å reise til synden!! Teltur, sykkeltur, ta inn på en av turistforeningens hytter osv osv osv. Dessuten; ungene tror ikke automatisk man er fattig om man ikke reiser til syden i ferien! Anonymous poster hash: 68618...15e
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #17 Skrevet 20. september 2013 Jeg sliter økonomisk og kommer til å slite mer etter januar. Er det noe jeg virkelig er opptatt av likevel er gode ferieopplevelser og gode minner. Vil ikke at barna skal vite hvordan økonomien er. Jeg trenger ikke noen reise til syden. Men en reise til en hytte eller hotell i Norge er utrolig mye dyrere enn til syden. Is, mat, restaurant, teater osv er dyrere. Anonymous poster hash: b82bf...5b0 Barna mine vet. De ser det på bilen, mine klær som lappes og lappes igjen. Vi skaper opplevelser i nærmiljøet. Telttur, skogstur, overnatte hos familie.. Mm. Sønnen har 2 nye bukser- ellers er resten arvet/kjøpt brukt. Jenta mi fikk 5 bukser for 200kr i sommer, ellers er resten brukt. Yngste arver alt. Har langt fra økonomi til å ordne pass, og bestille en reise til en familie på 5. Da er man ikke blakk, mener jeg. Anonymous poster hash: 0f91d...fad
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #18 Skrevet 20. september 2013 Jeg sliter økonomisk og kommer til å slite mer etter januar. Er det noe jeg virkelig er opptatt av likevel er gode ferieopplevelser og gode minner. Vil ikke at barna skal vite hvordan økonomien er. Jeg trenger ikke noen reise til syden. Men en reise til en hytte eller hotell i Norge er utrolig mye dyrere enn til syden. Is, mat, restaurant, teater osv er dyrere.Anonymous poster hash: b82bf...5b0 Barna mine vet. De ser det på bilen, mine klær som lappes og lappes igjen. Vi skaper opplevelser i nærmiljøet. Telttur, skogstur, overnatte hos familie.. Mm. Sønnen har 2 nye bukser- ellers er resten arvet/kjøpt brukt. Jenta mi fikk 5 bukser for 200kr i sommer, ellers er resten brukt. Yngste arver alt. Har langt fra økonomi til å ordne pass, og bestille en reise til en familie på 5. Da er man ikke blakk, mener jeg.Anonymous poster hash: 0f91d...fad Jeg er enig med deg. Har man penger til å fly 5 stykk til Syden, ja da er man ikke blakk. Det er mange i Norge som lever trangt økonomisk, men det er mange som klager over alt de ikke har råd til samtidig som de bruker penger på mye unødvendig. Selv har jeg en tidligere venninne som konstant maste om dårlig råd. Sønnen kunne ikke få ditt og datt for lommeboken var tom, stakkars sønnen min osv med samtidig hinting om å få låne penger og om å arve ting fra min eldste sønn (jeg har to gutter og sønnen hennes er i alder midt i mellom, jeg ønsket ikke gi vekk klær da min plan var å la yngste arve fra storebror) Samme dame røykte opp 1,5(!) månedslønning per år. Da jeg påpekte at hun faktisk prioriterte røyking og fremfor alt sønnen trengte ble hun rasende og skjelte meg ut. Jeg var en dårlig venninne som var gnien og kjip som ikke gav vekk klær og en skinnhellig ku som kommenterte hennes forbruk osv osv. Hadde jeg tatt vekk 1,5 månedslønning per år hadde jeg også slitt med å få endene til å møtes! Anonymous poster hash: 48e72...cfd
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #19 Skrevet 20. september 2013 Dyrere å handle mat til hyttetur i Norge en uke enn å reise til syden og leve billig der en uke. Men pass til fem er verre. Ser den. Anonymous poster hash: b82bf...5b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå