Gå til innhold

Oppgitt over påkledningen i barnehagen.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener de kler på snuppa på 13 mnd alt for mye. I dag er det sol og mange varmegrader.

Hun har en slik softshelldress fra name it som hun bruker nå.

Ull innerst, i dag hadde hun bare på en tunika over.

Jeg mener da at det holder med undertøyet under dressen. Tar av tunikaen selvfølgelig

Men hun har da ved henting olabukse og en golfjakke under dressen, pluss ullhals.

Hun blir veldig klossete i bevegelsene med så mye så mye under.

Er jeg helt på jordet?? Hva har deres små på seg?

Anonymous poster hash: a3245...d5e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er golfjakke?

Anonymous poster hash: 8e241...e8e

Skrevet

Golfjakke er en tynn strikkajakke, som er kjekt å slenge på seg hvis man fryser litt;)

Anonymous poster hash: a3245...d5e
Skrevet

Du er ikke den eneste med det problemet. Her hentet jeg en av guttene i 20 grader, joggebukse, genser, LUSEKOFTE I ULL, under regntøy. Dette var et par uker siden, og været var varmere og mer stabilt enn nå. Det var riktignok kaldt på morgenen. Jeg så ikke hva han hadde under før jeg kom hjem. Vi ga beskjed ved levering dagen etterpå at det er hakket for mye, og ba dem bruke parkdress i stedet for regntøy på en sånn våt men ikke regntung dag.

Men erfaringen min er at det går inn det ene øret, og ut det andre. Det er mange forskjellige som kler på, og det godt voksne personalet har sin måte å gjøre det på. Jeg er superfornøyd med barnehagen. Påkledningen er det eneste jeg irriterer meg over. Stort sett er de innafor grensa, og vi gir beskjed om det går for langt.

Nå har jeg ikke erfaring med den dressen du snakker om, men er det en type parkdress så ville jeg også følt at det var nok. Olabukse er i hvert fall det siste jeg ville tatt under, da hadde det vært bedre med en fleece, jogge eller ullbukse i det minste.

Skrevet

Jeg synes også de kler på altfor mye i bhg. Minstemor på 18 mndr er ofte rød i ansiktet når jeg henter.. og er sutrete og utilpass. Jeg har sagt til dem mange ganger at hun er varm av seg, og blir uvel hvis de kler på for mye. Jeg er alltid påpasselig med å ta av cardigan og slikt når jeg leverer, ellers forblir det på hele dagen... Jeg har begynt å levere i t-skjorte litt for å demonstrere, men de begynne rå ta hintet nå... Tror de er redde for at ungene skal fryse.. Men, jeg blir litt oppgitt da det går unger rundt som er røde og varme... Må jo bli slitsomt for personalet å ha sutrete unger gående rundt fordi de er ukomfortable i varmen.. Det er ikke vinter enda!

Anonymous poster hash: 177e8...aca
Gjest Julia1984
Skrevet

Kler aldri på barna mer en. Meg selv. Synes det ser tragisk ut når jeg henter og de minste går i dress med ullgenser dom tyter opp fra halsen, joggebukse under og noen til og med ullongs under....ja, og lue. Selv går personalet med t-skjorte og bukse eller 3/4 bukse.

Hvem er de aktive dom løper rundt?? Jo barna og ironisk nok er de slt for mye kledd. Rart de ansatte ikke ser det selv

Skrevet

Enig! Slik var i barnehagen til sønnen min, og også der jeg jobbet. Alle de andre ansatte skulle stappe ungene fulle av klær!

Anonymous poster hash: 4e199...d54

Skrevet

Ja det hørtes mye ut. Her har vi ikke en gang begynt med høst dessen eller ull. Barn er jo aktive og for mye er jo like ille som for lite, kanskje til og med enda verre..

Skrevet

Jeg har samme problem. Tar derfor med klærne hjem og tar kun med det som trengs den dagen. Slitsomt, men ungen kan jo bli sjuk med for mye klær på også.

Anonymous poster hash: e7486...3fb

Skrevet

Sånn er det på småbarnsavdelingen hos oss også.

Omsorg=klær. Tydeligvis

Jeg er så heldig at jeg kan vente med å levere til jeg vet de allerede er ute, da styrer jeg selv hva hun går i.

Ellers må du bare gi beskjed. Om igjen og om igjen... Eneste som hjelper.

Anonymous poster hash: 5c038...5e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...