Gå til innhold

Bæresele eller babybjørn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må gå til innkjøp av en av delene, men har ikke peiling på hva som er best. Hadde en babybjørn til eldstejenta, men den var fra da min mor hadde barn, og den likte jeg egentlig ikke så godt. Babyen min var dessuten så tung at det ble veldig vondt for meg å bære henne. Nå ser jeg meg nødt til å kjøpe noe jeg kan ha minstemann i (jeg finner forøvrig ikke igjen babybjørnen), men ser at det har kommet så mye nytt på markedet. Bæresjal tror jeg ikke er aktuelt, selv om det sikkert er supert.

Jeg synes bæreselene ser ganske behagelige og praktiske ut. Hva tror dere? Blir veldig glad for tips, og evt link, altså!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en mei tai og den er veldig bra å ha når babyen er litt større og liker å sitte på ryggen.

jeg har også et ringsjal som mine babyer lå i fra de var født, og nå bruker jeg den til å la jenta mi sitte på hofta mi i dette sjalet istedet for å gå og bære på den megatunge bilstolen men hun oppi. Det er veldig praktisk.

Anonymous poster hash: 57e38...310
Skrevet

Jeg har en mei tai og den er veldig bra å ha når babyen er litt større og liker å sitte på ryggen.

jeg har også et ringsjal som mine babyer lå i fra de var født, og nå bruker jeg den til å la jenta mi sitte på hofta mi i dette sjalet istedet for å gå og bære på den megatunge bilstolen men hun oppi. Det er veldig praktisk.

Herlighet, beklager! skal lære meg og lese før jeg svarer,du vil jo ikke ha sjal...

men mei tai kan jeg anbefale ;)

Skrevet

Ergobaby her også :) har også et sånt sjal med ringer, der trenger du ikke tenke på knuter og sånt.

Skrevet

ringsjal har ingen knuter, og det går GARANTERT ikke opp,for du har full kontroll fordi det henger på framsiden av deg når du bruker den

Skrevet

Mai Tai!! Ergometisk riktig og uten ekle spenner/ stropper. Tar et halvt minutt å få på og du kan gå med barnet på deg i timer uten å merke det.

Babybjørn er vondt for mor og barn

Anonymous poster hash: 034c2...de6

Skrevet (endret)

Jeg har Angelpack bæresele og er kjempefornøyd med den. Topp til både mage- og ryggbæring. Det er en bæresele som du tar på med tre klips, minst like enkel som babybjørn  :) Syns det passet flott fra ca 3-15 mnd.

En god venninne har Stokke bæresele og hun er kjempefornøyd med den. Syns den ser veldig flott ut :)

Hadde ikke kjøpt en bæresele hvor babyen henger og dingler med ansiktet vendt vekk fra deg. De henger som i ei truse, får all vekt og trykk mot underlivet (stakkars underliv og lille myke korsrygg!) og har ingen mulighet til å skjerme seg for inntrykk. Sikkert ok for krisetilfeller men om du vet du må bære i mer enn 5 minutter daglig hadde jeg gått for noe annet.

Endret av Madolyn
Skrevet

Babybjørn er ikke bra for noen. Den nyeste er bedre, men fremdeles er det ikke sunt å la barnet henge etter skrittet. Manduca, ergobaby, angelpack og ringslynge(ikke samme som i artikkelen og hvis du leser artikkelen vil du også få info om ufarlig bæring). Sjekk ut tettinntil.no, der er det masse info.

Anonymous poster hash: 7ca92...4a8

Skrevet

Denne har vi og er veldig fornøyde;

http://bereglede.no/index.php?main_page=product_info&products_id=453

Det som gjør denne typen bæretøy riktig for barnet ditt, er at når du bærer vil barnets knær vinkles høyere enn hoftene. (froskestilling) Om du ser på bæretøy ala Babybjørn vil du se bena henger nedover og barnet bæres med full trykk mot underliv og korsrygg, det er ikke bra!

Angelpack har vi brukt på vår mini siden han var 4 mnd., fungerer ikke spesielt godt å la han sitte fremovervendt i denne selen men mage mot mage, på hofte og på rygg så er den genial :)

(vi fikk veldig god hjelp på butikken Bæreglede til å finne akkurat det bæretøyet som passet oss til vårt bruk)

Skrevet

Jeg ville prøvd ulike modeller :) vi er veldig fornøyd med ergobaby, brukte den for ikke så lenge siden og ungen er snart 17 mnd :)

Skrevet

Har ergobaby og mai Tai :) Utrolig fornøyd med de.

Skrevet

Den artikkelen advarer kun mot en spesiell type slynge. De andre, brukt riktig er jo trygge og fine. Det finnes kurs, bærehjelpere som kommer hjem til deg og det finnes gode butikker og mye god informasjon, samt videoer på nett. Tettinntil er et bæreforum. Der vil du kunne lese til øye blir tørt både fakta og diskusjoner.

Jeg personlig vil anbefale ringslynge og mei tai ( finnes også med klips).

Skrevet

Ville prøvd manduca og ergobaby og sett hva som passer deg best. Selv har vi ergo, og er veldig fornøyd med den. Kan til og med bære tre-åringen i den uten problemer. Minstemann brukte den, ned spedbarnsinnlegg fra ca 4 uker.

Skrevet

Jeg kjøpte bæresele. Den ble aldri brukt fordi jeg skjønte ikke hvordan jeg brukte den.

Skrevet

Jeg kjøpte bæresele. Den ble aldri brukt fordi jeg skjønte ikke hvordan jeg brukte den.

Skrevet

Babybjørn burde bli forbudt å selge. Fatter ikke at den får plass i butikkhyller.. Har lyst til å gå å klappe til mødre/fedre som har ungen hengende å slenge i en babybjørn på magen, gjerne vendt fremover. barnemishandling!

Skrevet

Jeg er ikke fornøyd med Ergobaby. Kjøpte den over nett da jeg fikk den anbefalt, men burde prøvd den først, for den passer ikke meg som er så smal over skuldrene. Jeg måtte kjøpe ny og endte opp med Beco Butterfly 2, og den er perfekt! Bruker den til babyen og 4-åringen (liten 4-åring). Prøv den, uansett hva du ønsker å kjøpe. De passer ulike kropper. Uansett synes jeg at Ergo var vanskeligere å få på enn Beco, så på alle måter vil jeg anbefale Beco. Men igjen så er Beco et dårlig valg for store bærere.

Anonymous poster hash: c52a5...30e
Skrevet

Ville absolutt ALDRI brukt babybjørn på mitt barn. Pga at det ikke er ergonomisk rioktig, og derfor belaster ryggraden mye. Barnet bør etter min mening sitte i den minst mulig

Anonymous poster hash: 19350...900
Skrevet

Ergobaby

Anonymous poster hash: ab9bd...c32

Skrevet

Har kjøpt ergobaby med spedbarnsinlegg. har prøvd den på i butikk først (med dukke) så vet at den sitter godt både på den vordende far og meg :) Har ikke prøvd den til baby enda, fremdeles 5 uker igjen til den kommer ;)

Anonymous poster hash: 7bfc6...c0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...