Gå til innhold

Dusjer dere sammen med barna, har dere evt besteforeldre som dusjer med barnebarna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på om dere pleier å dusje sammen med barna deres hjemme? Eller har besteforeldre som dusjer sammen med barnebarna?

Vet det er mer "vanlig" å dusje sammen i svømmehall,badeland, feriesteder o.l... Men her tenkte jeg mer på hjemme, eller hjemme hos besteforeldre!

Anonymous poster hash: d7699...5c7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hender vesla på 2 år kommer inn i dusjen, når jeg dusjer. Dusjer ikke med besteforeldrene nei. Tror jeg hadde reagert da. (ikke om det var i feks. svømmehallen da)

Anonymous poster hash: 2c1fb...ee5
Gjest Julia1984
Skrevet

Ingen står i selve dusjen sammen, men vi kan da godt være nakne på bader sammen. Heldigvis har mine foreldre mine naturlig forhold til nakenhet, barna kan godt gå inn og ut av badet når enten vi eller besteforeldrene dusjer.

Men å stå inne selve dusjen gjør vi ikke, men det er av praktiske grunner;-)

Skrevet

Nei, men pappan bader sammen med 2-åringen. Han får tilbud om å være med når jeg skal dusje også, men det vil han ikke.

Anonymous poster hash: aa3ab...fa1
Skrevet

Jeg bader med begge barna i badekaret. Det samme gjør min mor (mormor) :)

Gjør det noe?

Skrevet

Jeg bader med begge barna i badekaret. Det samme gjør min mor (mormor) :)

Gjør det noe?

Neinei, det er ikke noe galt i det. Jeg bare lurte jeg!  :) På om det er vanlig at man dusjer med barna sine, og evt besteforeldre... 

Anonymous poster hash: d7699...5c7

Skrevet

Jeg både bader og dusjen med min sønn, men han er jo bare 6 mnd ;)

Hvordan vi kommer til å gjøre det når han blir eldre vil tiden vise. Det er viktig for meg at vi som familie skal ha et naturlig og avslappet forhold til nakenhet. Når det gjelder dusjing med besteforeldre spørs det hvilket forhold barna har til dem. Har de et godt forhold og er trygge på dem vil det automatisk være greiere og evnt dusje/bade sammen. Men ikke når de blir eldre :)

Anonymous poster hash: e3ded...dcc

Skrevet

Ja, her dusjet vi og bader med barna som er 1 og 3 år gamle. Barna har fire sett besteforeldre, og med tre av de ville det overhodet ikke vært naturlig at de gjorde det da barna så godt som aldri ser de og de er aldri alene med de uten oss. Det siste settet med besteforeldre er innimellom barnevakter for barna, og da har det hendt at de har dusjet sammen. Syntes det er helt greit, dessuten har de en dusj som er på fire kvadratmeter med tre dusjhoder i, så der blir jo nesten litt som en fellesdusj i svømmehallen.

Anonymous poster hash: 6d9c5...482

Skrevet

Bader med barna siden ettåringen ikke er helt stødig alene enda. Treåringen kan sitte alene i badekaret men det hender sjelden. Sitter da rett ved siden av. Besteforeldre sitter ikke i badet med ungene.

Anonymous poster hash: e212a...5c3

Skrevet

Vi dusjar ikkje saman, mest fordi eg vil ha fred i dusjen. Men ser virkelig ikkje at det skulle vere noko å reagere på.

Skrevet

Litt for trangt i dusjen til at jeg kan dusje sammen med 4- og 7-åringen, men låser ikke døra når noen av oss skal dusje, nei. Har et ganske avslappet forhold til kropp. Besteforeldrene bruker ikke dusje eller bade med dem - men de bor alle sammen uansett en dagsreise unna, så de har barnebarna sjelden alene.

Anonymous poster hash: 5b714...ad2
Skrevet

Nå er mine store 5 og 6 år. de vil gjerne dusje med meg men jeg vil stå alene i dusjen så de siste 2-3 åra har jeg prøvd å unngå det. eventuelt de får komme i dusjen de siste minuttene jeg står der og så dusje litt alene når jeg går ut.

Jeg syntes det er veldig lite avslappende å dusje med et stort barn som tar masse av plassen og styrer rundt beina mine.

Besteforeldrene på morsiden ser barna sjelden og på farsiden er det kun kontakt per telefon og brev så det ville vært uendelig unaturlig for de å dusje/bade sammen med barna.

Faren vil ikke ha de inn på badet en gang når han er på besøk her og skal stelle seg så de dusjer ikke med han heller. (han også ser barna veldig sjelden.)

Barna dusjet meg meg nå og da til de var 2-3 år gamle. Etter det ble det som sagt slutt fordi jeg foretrekker tiden i dusjen for meg selv. Men de løper ofte inn og ut av badet og spør om det ene og andre og skal skravle hvis jeg dusjer når de er hjemme/våkne

Anonymous poster hash: 3ccf6...c6f
Skrevet

Vi dusjer med jenta vår, og det er god plass i dusjen, så ser ikke problemet. Men henne dusjer mye alene og.

Anonymous poster hash: 05d7d...939

Skrevet

Nei, dusjer aldri med barna. Men det hender de kommer inn på badet mens vi dusjer. Jeg vil dusje i fred.

Anonymous poster hash: b5b2d...999

Skrevet

Dusjen er trang for to, men vi skifter gjerne samtidig slik at vi er flere nakne på badet, på en gang. Vi går også i badstuen sammen, men ungene sitter ikke lenge der.

Besteforeldrene på farsiden viser seg aldri nakne for noen (muligens for hverandre men jeg tviler ;)), besteforeldrene på morssiden har også såpass trang dusj at det ikke ville vært naturlig å dusje sammen, men de har ikke noen motforestillinger mot å være nakne sammen med ungene. Barna er 6 og 8 og klarer fint å dusje selv.

Da de var mindre badet vi ofte sammen, men nå blir det trangt.

Anonymous poster hash: 9d302...f21
Skrevet

Nei, nå har jeg nylig sluttet med det. Har pleid å dusje med (snart) åtteåringen, men han begynner å bli såpass stor at jeg foretrekker å dusje alene nå.

Anonymous poster hash: bb57c...01f

Skrevet

Vi badet/dusjet sammen med minste frem til han var 2 år. Då fant han ut av at det var myyye kjekkere å plaske rundt aleine (satt selvfølgelig ved siden av! :P) med masse badeleker. Og jeg syns det var litt godt å få dusjen for meg selv igjen. Av og til tenker jeg at det var mye lettere når vi dusjet sammen og ble ferdig samtidig. Var veldig koselig å være nydusjet begge to, smøre med lotion, pakke oss inn i hvert vårt gigantiske håndkle og et godt pledd i sofaen etterpå :) Ellers er det like naturlig for alle oss å stå naken på badet. Nå er han 3 år.

Har ikke dusjet sammen med besteforeldre, annet enn i garderoben i svømmehallen. Men der er jo alle nakne :P

Skrevet

Nå er jenta vår bare halvannet år, så her dusjer og bader vi fremdeles sammen. Mine foreldre dusjer eller bader med henne når hun overnatter der. Det er kanskje en gang i måneden, men hun ser dem flere ganger i uken og kjenner de veldig godt. Min manns foreldre kjenner hun ikke på samme måten, så det er ikke aktuelt.

Anonymous poster hash: 9f39e...2d7

Skrevet

Jeg foretrekker å dusje alene, men dersom jeg for eksempel kommer hjem fra trening når de to eldste skal legges, så tar jeg gjerne en kjapp dusj sammen med snart-femåringen eller toåringen. Da blir det alltid litt krangel om vannstrålen, og det er ikke akkurat spa-følelsen over det. Gjøre det jeg skal, hopper ut, tørker og ordner meg og lar barnet kose seg i fred til jeg er klar for å gjennomføre resten av leggingen. 

Det er med andre ord for å slå to fluer i en smekk i en hektisk hverdag. Mine bader helst, og oppi badekaret får du meg ikke :)

Ser ikke for meg at noen av besteforeldrene hadde giddet å dusje med dem, men jeg hadde ikke blitt sint om de gjorde det. 

Skrevet

Nå er minien bare 7 mnd, så han må jeg jo holde når han bader. Men så snart han kan sitte selv får han være med meg inn i dusjen og sitte i baljen ved siden av mens jeg dusjer hvis det er det mest praktiske der og da. 

Fireåringen elsker å dusje sammen med meg, enten ved å sitte i baljen ved siden av eller å "herme" etter meg og å leke ved siden av meg. Ingen problem for meg. Hender også hun dusjer med faren, men han foretrekker egentlig å være i fred, fordi han føler han ikke får nok plass. Så det blir sjeldnere.

Nå har hun etterhvert begynt å ville dusje selv og å ha dusjen for seg selv, så da får hun det om hun vil, og jeg får dusje mer i fred. ;)

Vi har også dørene åpne når vi dusjer, og går naken til og fra soverom, så vi har et avslappet forhold til nakenhet.

Besteforeldrene dusjer ikke sammen med barna, men det er vel helst fordi det i vår hverdag ikke ville vært naturlig. Men om barnebarna hadde vært hos dem over lang tid, og da hadde ønsket å bade med mormor feks, så hadde jeg ikke tenkt så mye over det om de gjorde det. Men som sagt, om de plutselig hadde gjort det nå, hadde jeg jo begynt å lure på hvorfor, fordi det ikke ville falt seg naturlig.

Skrevet

Ingen står i selve dusjen sammen, men vi kan da godt være nakne på bader sammen. Heldigvis har mine foreldre mine naturlig forhold til nakenhet, barna kan godt gå inn og ut av badet når enten vi eller besteforeldrene dusjer.

Men å stå inne selve dusjen gjør vi ikke, men det er av praktiske grunner;-)

Samme her :)

Anonymous poster hash: 680a7...dd3

Skrevet

Dusjer sammen, ja. Ville ikke reagert på om hun dusjet med besteforeldre, så lenge det er det barnet har lyst til. 

Anonymous poster hash: 07750...1ee
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Til en viss alder gjorde jeg det. Nå dusjer jeg bare med babyen :)

Skrevet

Til en viss alder gjorde jeg det. Nå dusjer jeg bare med babyen :)

Betyr det at du ikke viser deg naken for egne barn??

Anonymous poster hash: a844c...15d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...