Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #26 Skrevet 20. september 2013 Nr 7 her. Misforstod litt. Du skal altså jobbe hele dagen, men er sykemeldt 90 %? Det henger jo ikke på greip. Da skal du jo jobbe 45 min daglig, noe som utgjør 3,75 timer i uken. Da har du jo jobbet mer enn du skal ved å jobbe hele vakten. Anonymous poster hash: ad8eb...63f Sjukmeldingsirdninga opnar for at ein kan ha full tilstedeværelse men redusert utførelse. sei ein utfører 10 oppgåver per time til vanleg, men får sjukemelding 90%. Då kan ein redusere til å utføre 1 oppgåve på ein time. Full tilstedeværelse med 90% sjukemelding trur eg nok er uvanlig. Då er det vanligare å jobbe "for halv maskin" t.d. Nei det er ikke uvanlig. Jeg jobbet i NAV frem til for et år siden NAV og jobbet med oppfølging av sykemeldte. En slik ordning er det mange som har når de er sykemeldt. Dette er litt i forhold til tanken om at folk kommer fortere tilbake til jobb hvis de er tilstedeværende på jobb og jobber på lavt gir, enn at de skal gå hjemme og miste kontakten med jobben. Anonymous poster hash: b6912...cd1
☆☆☆ Skrevet 20. september 2013 #27 Skrevet 20. september 2013 Nr 7 her. Misforstod litt. Du skal altså jobbe hele dagen, men er sykemeldt 90 %? Det henger jo ikke på greip. Da skal du jo jobbe 45 min daglig, noe som utgjør 3,75 timer i uken. Da har du jo jobbet mer enn du skal ved å jobbe hele vakten. Anonymous poster hash: ad8eb...63f Sjukmeldingsirdninga opnar for at ein kan ha full tilstedeværelse men redusert utførelse. sei ein utfører 10 oppgåver per time til vanleg, men får sjukemelding 90%. Då kan ein redusere til å utføre 1 oppgåve på ein time. Full tilstedeværelse med 90% sjukemelding trur eg nok er uvanlig. Då er det vanligare å jobbe "for halv maskin" t.d. Nei det er ikke uvanlig. Jeg jobbet i NAV frem til for et år siden NAV og jobbet med oppfølging av sykemeldte. En slik ordning er det mange som har når de er sykemeldt. Dette er litt i forhold til tanken om at folk kommer fortere tilbake til jobb hvis de er tilstedeværende på jobb og jobber på lavt gir, enn at de skal gå hjemme og miste kontakten med jobben. Anonymous poster hash: b6912...cd1 At det var vanlig med 90% overraskar meg. Dei som har hatt denne ordninga eg kjenber til har jobba rundt 50%. Men når du seier det stemmer det sikkert..
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #28 Skrevet 20. september 2013 Nr 7 her. Misforstod litt. Du skal altså jobbe hele dagen, men er sykemeldt 90 %? Det henger jo ikke på greip. Da skal du jo jobbe 45 min daglig, noe som utgjør 3,75 timer i uken. Da har du jo jobbet mer enn du skal ved å jobbe hele vakten.Anonymous poster hash: ad8eb...63f Sjukmeldingsirdninga opnar for at ein kan ha full tilstedeværelse men redusert utførelse.sei ein utfører 10 oppgåver per time til vanleg, men får sjukemelding 90%. Då kan ein redusere til å utføre 1 oppgåve på ein time. Full tilstedeværelse med 90% sjukemelding trur eg nok er uvanlig. Då er det vanligare å jobbe "for halv maskin" t.d. Ja, ser nå at det er et alternativ som finnes, men som lege har jeg aldri vært borti en slik løsning og jeg har jobbet en del år nå. Det skulle vært interessant å se om resultatene av en slik ordning er bedre enn tradisjonelle løsninger, men jeg har mine tvil. Anonymous poster hash: ad8eb...63f
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #29 Skrevet 20. september 2013 Da jobber du garantert ikke i allmennmedisin. Denne typen sykemelding er jo vanlig og blir stadig vanligere. Hilsen en fastlege. Anonymous poster hash: 5ba48...a3b
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #30 Skrevet 20. september 2013 Er det rart det alltid er mye forsinkelser på legekontorene når alle legene sitter her inne? Anonymous poster hash: 39e56...af6
☆☆☆ Skrevet 20. september 2013 #31 Skrevet 20. september 2013 Er det rart det alltid er mye forsinkelser på legekontorene når alle legene sitter her inne? Anonymous poster hash: 39e56...af6 Ja, for legar jobbar aldri deltid eller er i permisjon? Og dei har sjølvsagt aldri sjuke barn dei må vere heime med..
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #32 Skrevet 20. september 2013 Men det er jo helt feil! Greit at du skal gjøre mindre, men å være sykmeldt innebærer faktisk at du skal være 90 prosent hjemme og på jobb bare 19 prosent av uka. Noe annet har jeg aldri hørt om!! Må være i aktiv sm de resterende 90 da hvis du skal være der hele dagen.. Ingen vits å være på jobb og sitte på rævva uten å gjøre noe 90 prosent av tida vel?? Tror du må ha misforstått noe jeg da men.. Anonymous poster hash: db7e9...02e Det er kanskje ikke så lurt å uttale seg så bastant når man absolutt ikke kan regelverk! Å være sykmeldt en viss prosent vil si at du er sykmeldt fra å utføre dine ordinære arbeidsoppgaver i ordinært tempo. det er ingenting i regelverket som sier at dersom du er sykmeldt så skal du være fraværende på arbeidsplassen i den gitte sykmeldingsprosenten! Aktiv sykmelding er det ingeting som heter lenger. Det forsvant fra regelverket for flere år siden. Det er absolutt ikke unørmalt å være sykmeldt en viss prosent men samtidig være på jobb hele dagen. Til HI; du ahr krav på å få vite arbeidsplanen din minst 2 uker i forkant. dersom du ikke ahr fått det, synes jeg absolutt det er legitimt å spørre om å få gå noen timer tidligere en dag. Anonymous poster hash: 8b3a6...09c
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #33 Skrevet 20. september 2013 Men det er jo helt feil! Greit at du skal gjøre mindre, men å være sykmeldt innebærer faktisk at du skal være 90 prosent hjemme og på jobb bare 19 prosent av uka. Noe annet har jeg aldri hørt om!! Må være i aktiv sm de resterende 90 da hvis du skal være der hele dagen.. Ingen vits å være på jobb og sitte på rævva uten å gjøre noe 90 prosent av tida vel?? Tror du må ha misforstått noe jeg da men.. Anonymous poster hash: db7e9...02e Det er kanskje ikke så lurt å uttale seg så bastant når man absolutt ikke kan regelverk! Å være sykmeldt en viss prosent vil si at du er sykmeldt fra å utføre dine ordinære arbeidsoppgaver i ordinært tempo. det er ingenting i regelverket som sier at dersom du er sykmeldt så skal du være fraværende på arbeidsplassen i den gitte sykmeldingsprosenten! Aktiv sykmelding er det ingeting som heter lenger. Det forsvant fra regelverket for flere år siden. Det er absolutt ikke unørmalt å være sykmeldt en viss prosent men samtidig være på jobb hele dagen. Til HI; du ahr krav på å få vite arbeidsplanen din minst 2 uker i forkant. dersom du ikke ahr fått det, synes jeg absolutt det er legitimt å spørre om å få gå noen timer tidligere en dag. Anonymous poster hash: 8b3a6...09c Takk for svar! Skal spørre og regner med det ordner seg HI Anonymous poster hash: a04ae...ab9
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #34 Skrevet 20. september 2013 Er det rart det alltid er mye forsinkelser på legekontorene når alle legene sitter her inne? Anonymous poster hash: 39e56...af6 Ja, for legar jobbar aldri deltid eller er i permisjon? Og dei har sjølvsagt aldri sjuke barn dei må vere heime med.. Du har en fantastisk sans for humor stjerna Ikke vær så hårsår. Se på innlegget jeg skrev. Ser du blunke smilet? Anonymous poster hash: 39e56...af6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå