Gå til innhold

Blir det "frekt" å spørre om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frekt er kanskje ikke riktig ord men.. Saken er at jeg har gått sm i flere mnd. Mandag begynner jeg å jobbe igjen. Fikk vite i går at jeg skal begynne i ny turnus, og skal da på ettermiddag. 90% sm, men skal være hele dagen. 

Saken er at jeg i begynnelsen av uken sendte ut bursdagsinnvitasjoner for vesla. Så mandag ettermiddag kommer det til å være 13, 5 åringer her. Og om kvelden skulle en av oss vert på et møte i bhg.

Blir det helt feil å be om å gå før? Tenker siden jeg også er sm 90%.. Mannen kan jo få litt hjelp av svigermor kanskje, men vet han har lyst å ha meg der. 

Anonymous poster hash: 78865...81f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er 90% sykemeldt,dvs du jobber kun 10% eller 3,75 time i uken. Kan du ikke be om at disse 3,75 eller 3 timer og 45min deles på 2 arbeidsdager slik at du jobber 1 time og 52 min i 2 dager?

Anonymous poster hash: 1cf1a...c13

Skrevet

Hadde vært på jobben den tiden jeg skal. Frekt og spørre er det vel ikke, men hvor lurt det er er en annen sak. Vet at på jobben min hadde det ikke falt i god jord.

Anonymous poster hash: cd15d...8fd

Skrevet

Skulle jeg vert 10% av dagen hadde det jo ikke vert noe problem, men skal jobbe 10% og være hele dagen... HI 

Anonymous poster hash: a04ae...ab9
Skrevet

Skulle jeg vert 10% av dagen hadde det jo ikke vert noe problem, men skal jobbe 10% og være hele dagen... HI

Skal du jobbe en hel dag hver 14. dag da?

Ville da heller spurt om å bytte dag.

Tenker at du også må bli bedre på å planlegge, hvorfor har du planlagt barnwbursdag den ene dagen du jobber på 14 dager?

Dersom du fikk vite først i dag at du skal jobbe på mandag, synes jeg det er helt legitimt å høre om å få bytte dag.

Skrevet

Om du fikk vite det så sent synes jeg det er helt ok å spørre om å få byttet dag. Man har jo et liv! Men vær litt ydmyk og åpen for at arb.giver kan si nei. Da gjør du ingenting feil. 

Anonymous poster hash: 1d22c...cf8
Skrevet

Skulle jeg vert 10% av dagen hadde det jo ikke vert noe problem, men skal jobbe 10% og være hele dagen... HI  Anonymous poster hash: a04ae...ab9

Ja, men da er du 10 % sykemeldt og ikke 90 %, som du skrev i innlegget ditt. Det endrer jo hele saken.

Anonymous poster hash: ad8eb...63f

Skrevet

Skulle jeg vert 10% av dagen hadde det jo ikke vert noe problem, men skal jobbe 10% og være hele dagen... HI  Anonymous poster hash: a04ae...ab9

Ja, men da er du 10 % sykemeldt og ikke 90 %, som du skrev i innlegget ditt. Det endrer jo hele saken.

Nei, er 90% sm og skal jobbe 10%. Men, skal likevel være hele dagen, og også hver dag på jobb. Og viste som sagt ikke at jeg skulle på jobb før i går. Ellers hadde jeg selvsagt lagt bursdagen til en annen dag.

Skrevet

Nei, er 90% sm, men skal være hele dagen. Kun gjøre 10% av jobben min. HI

Skrevet

Tenker at du også må bli bedre på å planlegge, hvorfor har du planlagt barnwbursdag den ene dagen du jobber på 14 dager?

Dersom du fikk vite først i dag at du skal jobbe på mandag, synes jeg det er helt legitimt å høre om å få bytte dag.

Les hele innlegget er du snill... Jobber hver dag, men gjør kun 10% av jobben min. Viste som sagt ikke før i går at jeg skulle jobbe mandag. HI

Skrevet

Nr 7 her. Misforstod litt. Du skal altså jobbe hele dagen, men er sykemeldt 90 %? Det henger jo ikke på greip. Da skal du jo jobbe 45 min daglig, noe som utgjør 3,75 timer i uken. Da har du jo jobbet mer enn du skal ved å jobbe hele vakten.

Skrevet

Hvilken jobb har du som du kun jobber 10% men likevel er tilstede hele dagen hele uken høres veldig merkelig ut?!?

Anonymous poster hash: 313a0...db3
Skrevet

Hvis du skal bare yte 10% så betyr j det at du teknisk sett går oppå en annen person som skal gjøre jobben.

Så jeg hadde nok spurt om en så bare for de timene møtet i bhg er eller bursdagen det kan vel ikke være mer en 2 timer eller så. Det vil jo ikke påvirke jobben din negativt med at du ikke skal yte hele tiden.

Merkelig måte å være sykemeldt på forresten, må bli ekstremt lange dager om du bare skal gå der å sulle, ser for meg at det fort blir at du jobber langt mer en de 10% du skal i løpet av dagen.

Anonymous poster hash: 565c4...4a6
Skrevet

Det er to måter å være sykemeldt på. Det ene er å gjøre 100% arbeidsinnsats den tiden man er der og redusere antall timer på jobb på linje med sykemeldinsprosenten. Det andre er å være full tid på jobb, men å jobbe saktere/mindre enn normalt. Da utfører man den mengden arbeid friskmeldingsprosenten tilsier i løpet av en normal tid på jobben. 

Anonymous poster hash: 1d22c...cf8
Skrevet

Men det er jo helt feil! Greit at du skal gjøre mindre, men å være sykmeldt innebærer faktisk at du skal være 90 prosent hjemme og på jobb bare 19 prosent av uka. Noe annet har jeg aldri hørt om!! Må være i aktiv sm de resterende 90 da hvis du skal være der hele dagen.. Ingen vits å være på jobb og sitte på rævva uten å gjøre noe 90 prosent av tida vel?? Tror du må ha misforstått noe jeg da men..

Anonymous poster hash: db7e9...02e

Skrevet

Og da ser jeg ikke problemet med at du må gå tidligere. Du har jo da jobbet inn det du skulle ift NAV. Det virker som om vi ikke har fått høre hele historien her. Hvorfor må du være hele dagen?

Skrevet

Og da ser jeg ikke problemet med at du må gå tidligere. Du har jo da jobbet inn det du skulle ift NAV. Det virker som om vi ikke har fått høre hele historien her. Hvorfor må du være hele dagen?

Er to måter å gjøre det på. Enten jobber man 10% og går hjem, eller man kan jobber 10% utover hele dagen.

Skrevet

Nå ble jeg helt forvirret her.... :huh:

HVA er det du egentlig mener, dette må du forklare bedre..! :P

Skrevet

Hahaha dette virker en smule forvirrende nå. Setter pris på litt oppklaring HI ;)

Skrevet

Les hele innlegget er du snill... Jobber hver dag, men gjør kun 10% av jobben min. Viste som sagt ikke før i går at jeg skulle jobbe mandag. HI

Jeg leser og har lest det du har skrevet jeg.

Kanskje du ikke uttrykker deg klart nok, ser at flere ikke forstår.

Er ikke alltid man får klart fram det man har på hjertet.

Slik jeg nå forstår det har du en gradert sykmelding der du er tilstede hele dagen hver dag, men skal bare utføre ca 10% av arbeidsoppgavene dine.

Under andre omstendigheter ville jeg da synes det er uproblematisk å spørre om du fikk gå litt før, men stusser litt over at du legger barnebursdag på den første dagen du er tilbake i jobb etter lang tids sykemelding.

Du fikk vel ikke vite i går at det er på mandag du er tilbake i jobb?

Skrevet

Når du plutselig må endre arbeidstid på fire dagers varsel, så synes jeg det må være helt greit å spørre om. Men som andre har skrevet, det har mye å si hvordan du spør.

Anonymous poster hash: e0e66...310

Skrevet

Hva jobber du med HI?

Skrevet

Og da ser jeg ikke problemet med at du må gå tidligere. Du har jo da jobbet inn det du skulle ift NAV. Det virker som om vi ikke har fått høre hele historien her. Hvorfor må du være hele dagen?Anonymous poster hash: ad8eb...63f

Er to måter å gjøre det på. Enten jobber man 10% og går hjem, eller man kan jobber 10% utover hele dagen. Anonymous poster hash: a04ae...ab9

Ok, men dette har jeg aldri hørt om, og jeg er lege med mulighet til å sykemelde. Da lærte jeg noe nytt i dag, men skal selvsagt høre med NAV. :-)

Skrevet

Nr 7 her. Misforstod litt. Du skal altså jobbe hele dagen, men er sykemeldt 90 %? Det henger jo ikke på greip. Da skal du jo jobbe 45 min daglig, noe som utgjør 3,75 timer i uken. Da har du jo jobbet mer enn du skal ved å jobbe hele vakten.

Sjukmeldingsirdninga opnar for at ein kan ha full tilstedeværelse men redusert utførelse.

sei ein utfører 10 oppgåver per time til vanleg, men får sjukemelding 90%. Då kan ein redusere til å utføre 1 oppgåve på ein time.

Full tilstedeværelse med 90% sjukemelding trur eg nok er uvanlig. Då er det vanligare å jobbe "for halv maskin" t.d.

Skrevet

Jeg leser og har lest det du har skrevet jeg.

Kanskje du ikke uttrykker deg klart nok, ser at flere ikke forstår.

Er ikke alltid man får klart fram det man har på hjertet.

Slik jeg nå forstår det har du en gradert sykmelding der du er tilstede hele dagen hver dag, men skal bare utføre ca 10% av arbeidsoppgavene dine.

Under andre omstendigheter ville jeg da synes det er uproblematisk å spørre om du fikk gå litt før, men stusser litt over at du legger barnebursdag på den første dagen du er tilbake i jobb etter lang tids sykemelding.

Du fikk vel ikke vite i går at det er på mandag du er tilbake i jobb?

Jo, det er akkurat det jeg fikk :) Har nemlig blitt overført til en annen avdeling, så har gått og ventet på å få "startdato". Ble innviklet dette. Jobber innenfor industrien forresten. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...