Gå til innhold

ville dere blitt bekymret,om baby på 6mnd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

fra fødsel har vært mimikkløs i ansikte,og liker ikke og ligge hverken på mage el rygg.er stiv i kroppen og liker ikke at bein og armer blir bøyd.

babyen lager lite lyder,og snur seg ikke rundt,kan ikke sitte,og liker stort sett bare mme.

Grunn til bekymring?

Anonymous poster hash: 55962...9ab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du at han/hun ikke smiler eller viser tegn til gjensynsglede?

Hvis det er så ille som du beskriver hadde jeg blitt bekymret ja, men jeg er ikke lege/helsesøster. Har du snakket med hs om dette?

Anonymous poster hash: ba77d...4cc
Skrevet

Ikke bekymret fordi den er kresen i matveien eller ikke kan sitte.. Men mimikkløs er  urovekkende! Hva gjør du når den ikke vil ligge på verken mage eller rygg?

Anonymous poster hash: f9954...875
Skrevet

Mimikkløs som i aldri smilt, rynket på nesa osv? Pluss det andre så ja, jeg hadde vært bekymret. Hva sier de på helsestasjonen da?

Skrevet

Ville forresten tatt en tur til kiropraktor også..

anonym #1

Anonymous poster hash: ba77d...4cc
Skrevet

mimikkløs var vel det som slo meg som det mest urovekkende..? hva mener du med det?

det at babyen ikke liker å ligge for seg selv er nok sikkert også årsaken til at den ikke ruller rundt osv også vil jeg tro.. det går seg ofte til...

Skrevet

Det jeg mener med mimikkløs er at babyn ikke smiler ordentlig,har liksom samme slappe utrykke i ansikte.

På helsestasjon sier de ikke noe,annet enn at bare trene på å la baby ligge på rygg,men baby gråter skikkelig,som om det er vondt å ligge på rygg.Babyn hadde en låsning i nakke ved fødsel,og baby har vært hos kiroprakter for det,og er nå frisk fra det.

Skrevet

JA, jeg hadde vært bekymret. Søk barnelege. Jeg jobber med barn med behov, trenger ikke være noe men.....

Anonymous poster hash: b0814...035
Skrevet

Det jeg mener med mimikkløs er at babyn ikke smiler ordentlig,har liksom samme slappe utrykke i ansikte.

På helsestasjon sier de ikke noe,annet enn at bare trene på å la baby ligge på rygg,men baby gråter skikkelig,som om det er vondt å ligge på rygg.Babyn hadde en låsning i nakke ved fødsel,og baby har vært hos kiroprakter for det,og er nå frisk fra det.

Jeg ville nok bedt en kiropraktor se på babyen igjen. Hadde også bedt fastlege om henvisning til utredning. Dette du beskriver høres ikke normalt ut for en baby på 6 mnd. Trenger absolutt ikke være noe alvorlig galt, men verdt å sjekke opp ihvertfall :)

Lykke til, håper dere finner ut av det :)

Anonymous poster hash: 0069c...bcd

Skrevet

Det jeg mener med mimikkløs er at babyn ikke smiler ordentlig,har liksom samme slappe utrykke i ansikte.På helsestasjon sier de ikke noe,annet enn at bare trene på å la baby ligge på rygg,men baby gråter skikkelig,som om det er vondt å ligge på rygg.Babyn hadde en låsning i nakke ved fødsel,og baby har vært hos kiroprakter for det,og er nå frisk fra det. Anonymous poster hash: 55962...9ab

Jeg ville ikke stolt på helsesøsters vurderinger. Etter min mening er helsestasjonene altfior vage og lite kompetente til å takle noe som ikke følger læreboka. De var helt hjelpeløse med mitt ekstremt premature barn og gav aldri konkrete råd, de korrigerte ikke vekt for alder osv. Gå til fastlege og fortell om dine bekymringer, be om henvisning til barnespesialist. For all del ikke start med å gå til kiropraktor. Barnet ditt fortjener en helhetlig vurdering av lege.

Anonymous poster hash: cea9f...268

Skrevet

Ja, jeg ville absolutt vært bekymret. Anbefaler at du kontakter barnelege. Jeg ville også bedt om at fysioterapeuten på helsestasjonen kunne sett på barnet, det er ikke normalt at et barn på 6 mnd hverken tolererer mage- eller ryggleie, og ikke vil bøye ben og armer.

Anonymous poster hash: 6fb9f...849
Skrevet

Får den nok mat? Er det derfor den er slapp og mimikkløs?
Ville absolutt vært bekymret, har selv en på seks mnd som smiler som en sol og ruller og krabber..
Håper du finner ut av det!

Anonymous poster hash: 43f37...ac1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...