Gå til innhold

hva driver dere på med, sammen med babyen? (6 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en baby på 6 mnd.

utenom spising, soving og bleieskift, gjør vi dette på dagen:

ligge på magen på matten

ligge på ryggen og kose/prate/synger

blir bært rundt og kikker på ting/ i speilet

leser bok

danser til musikk

sitter i vippestol og ser på mammaen som gjør noe husarbeid/ er på bader e.l.

ser på tv

triller tur (da sover han stort sett)

spiser

smaker på noe (feks inni babysafe feeder)

aktivitetene varer stort sett ikke lenge, så vi gjør nesten alt i løpet av en dag... samme hver dag :P

noen som gjør noe annet gøy?

Anonymous poster hash: 6e09b...2b8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herjing, kosing, babysvømming, shopping, barseltreff og treffer venner + masse kos med storesøstrene. Ellers er lille gull så travel at her fyker dagene...

Skrevet

Barseltreff, babysang, mor&barn trening, levering og henting av storesøsken + det du har nevnt selv :)

Anonymous poster hash: c073d...68e
Skrevet

Her tar vi det helt rolig, ligger litt på matten, synger litt, speiler oss, titter på mor mens hun valser seg gjennom husarbeid, blir litt kjent med hunden.... Hun står også endel, veldig glad i det, så hun får lov til å "henge" over sofaryggen i hjørnet (har hjørnesofa), hvor hun står ganske stødig. Da synger hun for full hals, og hopper litt, faller litt på mor, og fniser og ler! Gøyeste hun vet for tiden. 

Ellers ligger hun også på matten alene, og da ruller hun overalt. Gjerne langt utpå stuegulvet også :) 

Anonymous poster hash: 935f6...40d
Skrevet

Koser, synger, herjer, ligger på gulvet, øver på å rulle til venstre (ruller kun mot høre), hører på musikk (han blir paralysert når the fox kommer på radio), tuller og ler, spiser, sover, ser på mamma mens jeg gjør diverse, "snakker" sammen, går lange turer, møter venninne som også har perm, barseltreff, babysvømming, shopping...venter på at pappa kommer hjem så mamma får gjort litt andre ting :P

Anonymous poster hash: 2a60b...b58

Skrevet

Er det normalt at 6 mnd gamle babyer bare ligger på mage på matten? Jenta mi er 5 mnd, hun krabber rundt i full fart og reiser seg etter møblene. Sier "mamamamama" og "papapapapapa" alt etter hvem av oss hun ser.

Heldigvis er storesøster ivrig så jeg slipper å løpe etter turbobabyen for å passe på. Trodde egentlig de begynte med dette litt senere, men det virker jo sånn på dere :) Litt for kjapp baby synes jeg...

Anonymous poster hash: 2abc7...7df

Skrevet

Er det normalt at 6 mnd gamle babyer bare ligger på mage på matten? Jenta mi er 5 mnd, hun krabber rundt i full fart og reiser seg etter møblene. Sier "mamamamama" og "papapapapapa" alt etter hvem av oss hun ser.

Heldigvis er storesøster ivrig så jeg slipper å løpe etter turbobabyen for å passe på. Trodde egentlig de begynte med dette litt senere, men det virker jo sånn på dere :) Litt for kjapp baby synes jeg...

min baby kommer seg ikke av matten hvertfall. han ruller litt, og åler rundt aksen sin, men ikke fremover. 

begge deler er sikkert normalt. 

Skrevet

Syns dere gjør mye fint jeg :) En del av det å ha permisjon syns nå jeg, å kunne følge babyens tempo litt. Er jo ikke babyen som har behov for å shoppe, sitte på cafe osv osv ;) Babyer har det helt fint sånn som du beskriver det :)

Anonymous poster hash: 26eb3...8dd
Skrevet

min baby kommer seg ikke av matten hvertfall. han ruller litt, og åler rundt aksen sin, men ikke fremover.

begge deler er sikkert normalt.

Ok :) for en drøm ! :) jenta mi sover dårlig om natta, så jeg skulle gjerne hatt en "matteliggende baby" :P men storesøster er tatt ut av bhg og det gjør (tro det eller ei) dagen enklere :)

Skrevet

Åpen barnehage, hadde ikke overlevd uten, får treffe mange andre med baby og det blir bare mer og mer gøy for babyen der etterhvert som månedene går.

Anonymous poster hash: 5909a...1a7
Skrevet

takk for mange svar!!!

Åpen barnehage, hadde ikke overlevd uten, får treffe mange andre med baby og det blir bare mer og mer gøy for babyen der etterhvert som månedene går.

Anonymous poster hash: 5909a...1a7

når begynte du å reise i åpen barnehage da? 

hvor gammel var babyen.....

HI

Skrevet

Ja det er helt normalt.. Min på 5 mnd ruller, men foretrekker å ligge på magen. Vil så gjerne fremover.. Får det litt til når han ligger rett på gulvet, ellers roterer han rundt i ring.

Søstrene var henholdsvis 6mnd og 6,5 mnd når de begynte å åle seg, men krabber ikke før rundt 8 mnd..

Så du har en baby som er tidlig ute ja.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...