Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Jeg har fått tilbud om to jobber: 1. Gåavstand. Fastlønn på 330.000 i året. 8-16, fri helligdager og helger, men ellers veldig vanskelig å få fri hvis man finner på noe spontant. Møter på jobb og vet hva du får utbetalt. 2. 30 min å kjøre. Provisjonslønn, minimum 500.000 i året. Også 8-16, men fleksitid og LETT å ta seg fri i forb. med helgetur el.l. Også fri helligdager og helg. Møter på jobb og må "kjempe" for hver krone, og vet ikke hva du får utbetalt. Jobb 1 kanskje 18.000 i mnd, jobb 2 alt fra 0-100.000 om jeg vil... Hva hadde du valgt? En jobb som krever mye og gjør deg utrygg økonomisk (men kan tjene bra) eller en trygg jobb med normal lønn.?? Jeg begynner om en uke og må velge. Begge vil ha meg. Luksusproblem! Gått hjemme med unger i 5 år så nå må jeg velge riktig for ikke å angre :/ Trives hjemme, men trenger inntekten. Anonymous poster hash: 7d6af...143
Mrs Smith Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Er du sikker på at min lønnen er 500' at det ikke er en slags garantilønn, der du må tilbakebetale når du har gode måneder? Hvis lønnen er 100%provisjonsbasert, så er det merkelig at du blir lovet min 500' Hvis det virkelig er sånn ville jeg valgt dette alternativet.
Gjest yrild Skrevet 19. september 2013 #3 Skrevet 19. september 2013 Vil ikke tro at du er garantert 500.000 i året? Hvis det skulle være tilfelle ville jeg tatt den fleksible jobben, ellers så ville jeg tatt den trygge jobbe,med mindre stress og litt mer forutsigbar tid med barna.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #4 Skrevet 19. september 2013 Er du sikker på at min lønnen er 500' at det ikke er en slags garantilønn, der du må tilbakebetale når du har gode måneder? Hvis lønnen er 100%provisjonsbasert, så er det merkelig at du blir lovet min 500' Hvis det virkelig er sånn ville jeg valgt dette alternativet. Ja det er minimum 500.000. Ingen som jobber der tjener mindre. Snakket med de ansatte etter intervjuet. Ingen tilbakebetaling nei. Men virker så utrygt. Er jo ikke sikkert at jeg mestrer en sånn jobb. De som kan jobben etter 1 mnd opplæring tjener fett. De som ikke får det til slutter visst fort. Anonymous poster hash: 7d6af...143
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #5 Skrevet 19. september 2013 Vil ikke tro at du er garantert 500.000 i året? Hvis det skulle være tilfelle ville jeg tatt den fleksible jobben, ellers så ville jeg tatt den trygge jobbe,med mindre stress og litt mer forutsigbar tid med barna. Garantert og garantert. Er provisjonslønn, men det man MÅ selge pr mnd tilsvarer 500.000 i året. De som er virkelig gode ligger på 800.000 ca Anonymous poster hash: 7d6af...143
Gjest yrild Skrevet 19. september 2013 #6 Skrevet 19. september 2013 Jeg er virkelig ingen selger, så jeg ville valgt trygt og stabilt fremfor stress og muligere høyere lønn.
Mrs Smith Skrevet 19. september 2013 #7 Skrevet 19. september 2013 Er du sikker på at min lønnen er 500' at det ikke er en slags garantilønn, der du må tilbakebetale når du har gode måneder? Hvis lønnen er 100%provisjonsbasert, så er det merkelig at du blir lovet min 500' Hvis det virkelig er sånn ville jeg valgt dette alternativet. Ja det er minimum 500.000. Ingen som jobber der tjener mindre. Snakket med de ansatte etter intervjuet. Ingen tilbakebetaling nei. Men virker så utrygt. Er jo ikke sikkert at jeg mestrer en sånn jobb. De som kan jobben etter 1 mnd opplæring tjener fett. De som ikke får det til slutter visst fort. Anonymous poster hash: 7d6af...143 Telefonsalg, 1881, 180 nummeropplysningen, produktsalg helsekost? Vill gjetting, men blir nysgjerrig Som oftes får du høre om 10% som virkelig tjener godt, ellers er stor turn over vanlig i sånne bransjer. Men for all del, jeg vet jo ikke hvilken jobb du er tilbydt :-) Vil du fortelle mer ?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #8 Skrevet 19. september 2013 Jeg er selger og kjemper hver mnd for lønnen.. Det er hardt. Provisjonsbasert arbeid er utrygt. Har holdt ut i fem år. Ser nå etter noe Annet.. Legger aldri fra meg jobben, og jobber i hodet selvom jeg er kommet hjem, er på ferie, i helger osv.. Hadde helt klart gått for den trygge stabile jobben. Med mindre du er hundre prosent sikker på at du SKAL klare det.. nå vet eg ikke hva jobb det er snakk om. Men salg er vanskelig. Spesielt siden du for det meste har ansvaret for deg selv. Men igjen, det har sine fordeler mtp fleksitid og alt det andre. Men i mitt tilfelle har det ikke vært verdt det. Anonymous poster hash: bbc09...300
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #9 Skrevet 19. september 2013 Husk å prøve å forhandle lønn i den ikke provisjonsbaserte jobben, om du går for den. Anonymous poster hash: c0a1a...406
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå