Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #1 Skrevet 19. september 2013 Jeg gir alltid gaver, uansett om de har bursdag eller ikke, er ikke det vanlig? Vi får aldri noe i retur, utenom til barna da, for de feirer jo alltid året uansett så da må de jo ha med gave. Jeg har nettopp fylt rundt og ikke fått en dritt av svigerfamilien, ikke engang svigersøsteren min som jeg prater med daglig. Nylig fylte hun år så hun fikk gave til flere hundre i noe hun samler i, og samboeren hennes fikk nettopp til han fylte året. Greit nok det, at de ikke gir gaver, men da vet jeg sannelig ikke om jeg gidder heller? Hva hadde dere gjort? Samboeren min fikk ikke engang noe til han fylte 30... Anonymous poster hash: baea6...efe
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #2 Skrevet 19. september 2013 Ja, gir de ikke blomster en gang? Sender kort? Anonymous poster hash: 5f7e8...ed5
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #3 Skrevet 19. september 2013 I min familie gir vi ikke bursdagsgaver til de voksne. Vi er rett og slett for mange. Men dette er jo noe vi har avtalt da, og gjelder alle veier. Anonymous poster hash: a65fb...2bf
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #4 Skrevet 19. september 2013 Ingen blomster og ingen kort. Fikk en tekstmelding med gratulerer med dagen. Vi har ikke avtalt å ikke gi gaver, svigerinna mi kom med en liten ting til samboeren min 6 mnd etter at han hadde fylt året en gang, men det er et par år siden. Og de har absolutt ikke dårlig råd heller. HI Anonymous poster hash: baea6...efe
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #5 Skrevet 19. september 2013 Ulike familier har ulike tradisjoner på dette. Hos oss gir vi gaver når vi inviteres i selskap. Det gjelder både voksne og barn. Eneste untaket er mellom foreldre og barn. Der gis det gaver til fødselsdagene uansett. Etters er det enkelt og greit slik at den som ikke inviterer til selakap heller ikke får gave. Anonymous poster hash: f1892...867
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #6 Skrevet 19. september 2013 Da hadde jeg bare sendt en sms jeg også. Samboeren min fyller snart året, og denne gangen skal han få en kake ingenting ellers, for han glemmer og gi, men elsker og få gaver, og nå vil jeg ha slutt på det. Anonymous poster hash: 2a459...a7d
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #7 Skrevet 19. september 2013 Vi får kun om vi har selskap. Men hadde ikke forventa å fått gave vis ikke, men får av foreldre uansett. Elsker å får gave å elsker å gi gave så jeg gir uansett Anonymous poster hash: 974ed...077
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #8 Skrevet 19. september 2013 Da driter du i å kjøpe gave til dem da. Anonymous poster hash: a2c99...3ae
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #9 Skrevet 19. september 2013 Vi har gitt til svigers i alle år. Her ga de gaver til alle utenom meg. Det ble sårt og vondt. De gikk inn for å gjøre det også. Vi sa aldri ifra. Jeg sluttet å ta del i å kjøpe gaver til de. og dermed ble det ingen gaver på de. Anonymous poster hash: 28beb...339
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 19. september 2013 #10 Skrevet 19. september 2013 Vi har en "selvskreven regel" om å ikke kjøpe gaver til voksene etter de får egne barn, så her i familien kjøper vi kun en liten gave til svogeren min og eldste søsteren min, siden de ikke har barn, resten blir bare gratulert med dagen.. Slik er det både til bursdag og jul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå