Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Strømpis og langermet body under bukse og genser? Her nærmer det seg 0 grader når vi går ut om morgenen, men kan fort komme opp i 15 grader utover dagen. Anonymous poster hash: 95c4a...85d
Gjest 5 andre Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Hvis det er under 5 grader pleier jeg å kle yngste med tynn ull. De tar av ekstra klær i barnehagen hvis det blir varmere. Har foreløpig ikke vært kald nok her.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #3 Skrevet 19. september 2013 På morgenen og ut over dagen før det blir varmere er han i kledd to lag med ull. Det er kaldt ute nå! Det værste jeg ser er barn som er kalde på leggene, armene osv. Tenk over at barna deres skal være varme og gode hele dagen. Tror ikke alle her vet hvor mange barn som går tynnkledd i barnehagen og er småkalde. Jeg har selv jobbet i barnehage og har nå barn der selv. KLE BARNA DERES Bedre å heller kle av etterhvert om det blir for varmt. Anonymous poster hash: 1e567...b97
Kliko Skrevet 19. september 2013 #4 Skrevet 19. september 2013 Jeg satt å lurte på det samme i dag tidlig, men fant ut at jeg heller sender med en tynn ulldress til å ha under regntøy / parkdress til temraturen ikke kommer opp i 14-15 grader på dagtid :-) når det er under 10 grader hele dagen får jeg heller revurdere :-)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #5 Skrevet 19. september 2013 I dag KREVDE 7åringen å få på ullundertøy. Jeg foreslo ulltrøye for å få erte lunt og godt oppe, man må jo spare litt på kuttet til det blir skikkelig kaldt tenker jeg, og så blir det jo mildere utover dagen. Deg ble dog ikke godtatt av syvåringen, så hun vandret til skolen med både trøye og stilongs under klærne. Jeg skal ikke klage. Hun kommer hvertfall ikke til å fryse. Anonymous poster hash: afa2c...80c
☆☆☆ Skrevet 19. september 2013 #6 Skrevet 19. september 2013 Begynte denne veka. Ho har på trøye og stillongs under joggedress ute, kun trøye og stillongs inne. Stolar på at barnehagen har vett på å droppe joggebuksa om dei tek på overtrekksbukse.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #7 Skrevet 19. september 2013 Hadde det vært så kaldt hos oss hadde to lag vært på allerede. Men det er nå litt varmere her og blir varmere utover dagen. Her ligger det klart ett sett superundertøy i barnehagen slik at de kan ta på ved behov. Har også tatt med lue og tynne hansker. Jeg aner jo ikke hvilken temperatur det er ute når guttungen skal ut. Har selvfølgelig gitt beskjed til de ansatte om at der er kommet oppi superundertøy, ullsokker og diverse i korga hans. Fikk da takk tilbake og godt at noen foreldre fulgte med. Alt for mange barn går for tynt kledd på disse tider. Anonymous poster hash: 5b6b5...a8a
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #8 Skrevet 19. september 2013 På morgenen og ut over dagen før det blir varmere er han i kledd to lag med ull. Det er kaldt ute nå! Det værste jeg ser er barn som er kalde på leggene, armene osv. Tenk over at barna deres skal være varme og gode hele dagen. Tror ikke alle her vet hvor mange barn som går tynnkledd i barnehagen og er småkalde. Jeg har selv jobbet i barnehage og har nå barn der selv. KLE BARNA DERES Bedre å heller kle av etterhvert om det blir for varmt. Anonymous poster hash: 1e567...b97 Det er bare ikke alle barnehager som er flinke til å kle av etterhvert..... Var 6 grader her en morgen for et par uker siden. Tok på ullongs og ulltrøye under genser og bukse på 1-åringen. Da jeg hentet i 15 tiden var det 23 grader og hun gikk fortsatt i ullundertøy, bukse, genser, lue og vindjakke....trenger jeg fortelle at hun var sutrete???? Anonymous poster hash: bcf6b...cbf
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #9 Skrevet 19. september 2013 På morgenen og ut over dagen før det blir varmere er han i kledd to lag med ull. Det er kaldt ute nå! Det værste jeg ser er barn som er kalde på leggene, armene osv. Tenk over at barna deres skal være varme og gode hele dagen. Tror ikke alle her vet hvor mange barn som går tynnkledd i barnehagen og er småkalde. Jeg har selv jobbet i barnehage og har nå barn der selv. KLE BARNA DERES Bedre å heller kle av etterhvert om det blir for varmt. Anonymous poster hash: 1e567...b97 Det er bare ikke alle barnehager som er flinke til å kle av etterhvert..... Var 6 grader her en morgen for et par uker siden. Tok på ullongs og ulltrøye under genser og bukse på 1-åringen. Da jeg hentet i 15 tiden var det 23 grader og hun gikk fortsatt i ullundertøy, bukse, genser, lue og vindjakke....trenger jeg fortelle at hun var sutrete???? Anonymous poster hash: bcf6b...cbf Det skjedde her også. Det første hn sa da hn så meg var vann vann. Anonymous poster hash: d5ef3...c08
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #10 Skrevet 19. september 2013 Her er de flinke til å kle av utover dagen stort sett. Men jeg ser unger på småbarnsavdelingen som er "polstret" med masse klær lenge før det faktisk er kaldt ute. .Utrolig mye klær ungene blir kledd med når det er 15 grader eller mer... Anonymous poster hash: bcf6b...cbf
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #11 Skrevet 19. september 2013 Jeg synes det er større problem at ungene er pakket inn i alt for mye klær og blir ubehagelig varme! Anonymous poster hash: 97a20...726
Elsker livet Skrevet 19. september 2013 #12 Skrevet 19. september 2013 Jeg tar heller på for lite, for barnehagen har en tendens til å heller kle på enn av. Barna mine svetter mye når de er aktive inne om de har flere lag. Så sender de avgårde i vanlig tøy, og har for tiden fleece liggende, ullsokker og noen regnvotter med for til bhg-barnet, skolebarna har fleecetrøye liggende til å ha under jakka, hansker og lue/pannebånd.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #13 Skrevet 19. september 2013 Jeg har ikke begynt med strømpebukse/stilongs enda, men jeg har hatt tynn ulljakke over bodyen denne uken. Som denne her: http://beibibeibi.no.24nb2.srv.ip.no/produkt/jakke/varjakke-med-glidelas Nydelig, tynn ull som passer nå. Anonymous poster hash: 6d264...493
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå