Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 hun var imponerende rolig mtp hvor utrolig vondt det er å føde! Anonymous poster hash: 494d4...ba1
Tired mama Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Meg også!! Og uten smertestillende! Men nå vet vi jo ikke hvordan dette ble klipt da. Kan jo være at det var verre scener i virkeligheten enn vi fikk se. ;-)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Nå har ikke jeg sett hennes fødsel, men var selv dønn rolig uten å si så mye som et knyst under mine. Vi er alle forskjellige. Men bra hvis hun hadde en fin fødselsopplevelse Anonymous poster hash: 7c117...40c
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Synes hun er kjempeheldig som fikk en ukomplisert og fin fødsel Anonymous poster hash: 13d11...574
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Var hun så mye roligere enn folk flest asså? Jeg er også helt rolig. Stille og rolig. Trodde folk flest var slik jeg, det er det jeg har inntrykk av. At det var på film de skriker sånn. Det er jo vondt som faen, men det hjelper jo ikke en tøddel å ase seg opp og skrike og hyle? Anonymous poster hash: ba235...b1f
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Var hun så mye roligere enn folk flest asså? Jeg er også helt rolig. Stille og rolig. Trodde folk flest var slik jeg, det er det jeg har inntrykk av. At det var på film de skriker sånn. Det er jo vondt som faen, men det hjelper jo ikke en tøddel å ase seg opp og skrike og hyle? Anonymous poster hash: ba235...b1f Nå har jeg ikke sett folk flest føde, men det er lett å få litt panikk når man, som førstegangsfødende, føler at man mister kontrollen over kroppen. De fleste som hyler gjør det vel ikke fordi de oppriktig tror at det hjelper? Hyggelig at du måtte komme med noe negativt i det som var ment som en hyggelig tråd... Anonymous poster hash: 494d4...ba1
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Jeg trodde og at hyling og skriking stort sett var på film. Hva er poenget med å hyle så veldig? Ja, jeg VET at det er vondt. Har selv født 2 barn. Men likevel... Anonymous poster hash: d3a84...4e8
DaTuMa Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Syns også hun var veldig rolig. Min første fødsel var jeg ganske stille, skreik bare da jeg skulle presse. Min andre fødsel varte mye lenger og jeg skreik på hver eneste rie i flere timer, klarte ikke la være.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #10 Skrevet 18. september 2013 Det kalles instinkter! Hva da? Å være rolig eller å skrike? Anonymous poster hash: 494d4...ba1
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #11 Skrevet 18. september 2013 Var hun så mye roligere enn folk flest asså? Jeg er også helt rolig. Stille og rolig. Trodde folk flest var slik jeg, det er det jeg har inntrykk av. At det var på film de skriker sånn. Det er jo vondt som faen, men det hjelper jo ikke en tøddel å ase seg opp og skrike og hyle? Anonymous poster hash: ba235...b1f Nå har jeg ikke sett folk flest føde, men det er lett å få litt panikk når man, som førstegangsfødende, føler at man mister kontrollen over kroppen. De fleste som hyler gjør det vel ikke fordi de oppriktig tror at det hjelper? Hyggelig at du måtte komme med noe negativt i det som var ment som en hyggelig tråd... Anonymous poster hash: 494d4...ba1 Jeg følte ikke selv at jeg var så.veldig negativ. Sånn var det ikke ment hvertfall. Mer overrasket egentlig. Jeg ble skikkelig rørt av Sigrids fødsel jeg. Det var en nydelig fødsel og tårene mine trillet når jeg så på. Hun var kjempeflink! Jeg ble bare overrasket over at hun var flink fordi hun var rolig?! Vi ser nok bare forskjellig på det. Jeg syns hun var flink fordi hun gjorde en kjempejobb. For meg er stemningen som var i rommet det høyst normal, men det er mulig det viser seg at jeg har tatt feil? Anonymous poster hash: ba235...b1f
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #12 Skrevet 18. september 2013 Det kalles instinkter! Hva da? Å være rolig eller å skrike? Anonymous poster hash: 494d4...ba1 [/acronymB Begge deler selvfølgelig. Anonymous poster hash: ed5d1...0a4
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #13 Skrevet 19. september 2013 Jeg trodde og at hyling og skriking stort sett var på film. Hva er poenget med å hyle så veldig? Ja, jeg VET at det er vondt. Har selv født 2 barn. Men likevel... Anonymous poster hash: d3a84...4e8 Jeg har hatt to vidt forskjellige fødsler. De kan ikke sammenliknes en gang. Ved første fødselen hadde jeg faktisk både panikk og dødsangst og stormrier på en gang. Da klarte jeg faktisk ikke å la være å hyle. Mens jeg ved andre fødselen opplevde at det var pause mellom riene, jeg kunne forvente når neste startet og de bygget seg gradvis opp, noe som gav meg en følelse av kontroll. Så da var jeg helt rolig og klarte å holde meg rolig mens jeg konsentrerte meg om å slappe av til rien gikk over. Mannen min var faktisk bekymret fordi jeg var så stille. Jeg vil iallefall påstå at dette her med å lage lyd eller ikke, ikke kan relateres til om man er flink eller ikke. Den siste fødselen min var helt grei, vond selvsagt, men ikke verre enn at jeg beholdt roen. Anonymous poster hash: 46ed4...800
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #14 Skrevet 19. september 2013 Holder på å tar opp serien, så jeg gleder meg til å få tid til å se den! Anonymous poster hash: 2d63c...245
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #15 Skrevet 19. september 2013 Å skrike og hyle....tar jo bare energien fra det du faktisk skal konsentrere deg om. Synes det høres helt tåpelig ut!! Jeg gråt, synes det var tortur....men skrike og hyle??? Anonymous poster hash: 6c4a5...28d
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #16 Skrevet 19. september 2013 hvilken serie er dette? Anonymous poster hash: a8c9d...74b
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 19. september 2013 #17 Skrevet 19. september 2013 Å skrike og hyle....tar jo bare energien fra det du faktisk skal konsentrere deg om. Synes det høres helt tåpelig ut!! Jeg gråt, synes det var tortur....men skrike og hyle??? Anonymous poster hash: 6c4a5...28d Sier du det samme til folk med brannskader, gallesteinanfall, kompliserte beinbrudd? Eller skal man kun leke helt når det gjelder fødselssmerter, det der vrøvlet med urkvinne og greier? Mange folk skriker av smerter, en reaksjon man ikke kan noe for. Hvorfor skal man være "flink" og holde kjeft ved fødsel? Åpningsrier er ikke noe man styrer selv, i motsetning til pressrier der man MÅ konsentrere seg for å presse riktig og til dels kan kontrollere forløpet. Åpningsrier kommer ukontrollert og eneste man kan gjøre med dem er å lide seg gjennom dem.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 19. september 2013 #18 Skrevet 19. september 2013 Men er det så "imponerende" at folk er forskjellige da? Og hvorfor er det mindre "imponerende" med de som skriker av smerte? Selv er jeg av typen som går inn i meg selv når jeg har vondt, jeg blir stille og konsentrerer meg om å komme gjennom smerten. Det gjelder både om jeg kutter meg med kniv eller om jeg føder.. Det har lite å gjøre med at jeg er så "flink", det er bare sånn jeg reagerer. På samme måte som andre kanskje reagerer ved å skrike, rope og banne, mens andre igjen gråter så det fosser etter. Sånn er det bare, og det skjer gjerne uten at man er klar over det selv. Av og til lurer jeg på om enkelte ser på det å føde som en konkurranse, der det er om å gjøre å reagere mest "riktig". Snåle greier.
anonymemammaen Skrevet 19. september 2013 #19 Skrevet 19. september 2013 Jeg digger Sigrid, ler så jeg griner når jeg ser programmet :-D
MammantilNurket Skrevet 19. september 2013 #20 Skrevet 19. september 2013 Jeg syntes det så fryktelig smertefullt ut Priset meg lykkelig for at jeg hadde KS. For meg virker det også kjempeskummelt å "miste kontrollen" over egen kropp og eget følelsesliv på den måten. Så fælt å ha så vondt at en ikke makter å la være å skrike
skjotta Skrevet 19. september 2013 #21 Skrevet 19. september 2013 Jeg blir imponert over alle som føder jeg... resultatet er stort sett det samme for alle ;-) Spesielt imponert over ei jeg kjenner hvis baby døde i uke 37. Hun fødte en nydelig gutt som ikke fikk leve og har i ettertid sittet her hos meg og lekt og kost med min gutt som ble født noen dager før hennes mens hun åpent forteller om sorger og gleder. Hvilke lyder hun laget under fødselen er meg helt likegyldig...
Anonym bruker Skrevet 19. september 2013 #22 Skrevet 19. september 2013 Dette var ment som en positiv tråd, men utartet seg til en negativ en. Hvorfor kan ikke jeg få lov til å være imponert over Sigrid uten at andre skal rettferdiggjøre at de også var flinke selv om de oppførte seg annerledes under fødselen sin? Dama var flink helt uavhengig av dere andre. Og ja, jeg ble imponert over hvor rolig hun var på tross av smertene og uten smertelindring, ikke at rolig=flink og ikke rolig=ikke flink! Anonymous poster hash: 494d4...ba1
Birben Skrevet 19. september 2013 #23 Skrevet 19. september 2013 Enig med HI her. Sigrid fikk det til å se lett ut. Klart hun må få ta æren av det selvom mange andre opplever lignende fødsler.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #24 Skrevet 20. september 2013 Syns også hun var veldig rolig. Min første fødsel var jeg ganske stille, skreik bare da jeg skulle presse. Min andre fødsel varte mye lenger og jeg skreik på hver eneste rie i flere timer, klarte ikke la være. Jeg har bare hatt en fødsel, og trodde jeg skulle takle det greit, takler vanligvis smerter godt. Men etter et helt døgn var jeg så sliten at kontrollen raknet fullstendig. Ingen pauser mellom riene, ingen fremgang i fødselen. Så da skrek jeg på hver rie jeg også. Ikke fordi jeg trodde det hjalp, men fordi jeg ikke kunne la være lenger. Anonymous poster hash: 187f1...2c1
Anonym bruker Skrevet 20. september 2013 #25 Skrevet 20. september 2013 Hvem bryr seg om dere var ekstremt flinke piker som var stille under hele fødselen eller skrek som en dampveivals i 18 timer? Var vel ikke det hi var ute etter? Ja, Sigrid var imponerende. Ut ifra klippene virket det som hun beholdt humøret og roen gjennom hele fødselen. Anonymous poster hash: 51855...98a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå