Gå til innhold

dere som har barn 0-3år ibhg.. hva vil dere vite om

Anbefalte innlegg

Skrevet

på foreldremøte`?

er det spesielle ting dere lurer på? evt hva?

ville du likt å sett en liten "film" med musikk og bilder og tekst fra barnehageverdagen?

takker for svar :)

Anonymous poster hash: c56ff...ef8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi mottar bilder og tekst hver måned fra måneden som var. Får det på e-post av ped.leder og da er det bilder fra turer, aktiviteter, barnehagehverdagen, burdagsbarn etc. Alltid påpasselig med at alle barna på avdelingen er med på minst 1 bilde hver måned. Veldig koselig :)

På foreldremøte liker jeg å høre om planer barnehagen har, at det er åpent for å stille spørsmål, det er alltid en ekstern som kommer og holder foredrag (skal på foreldremøte i neste uke og da kommer det ei fra PPT som skal snakke om tidlig innsats og mobbing i barnehagen) og slike ting

Anonymous poster hash: e2c24...25b
Skrevet

Vi mottar bilder og tekst hver måned fra måneden som var. Får det på e-post av ped.leder og da er det bilder fra turer, aktiviteter, barnehagehverdagen, burdagsbarn etc. Alltid påpasselig med at alle barna på avdelingen er med på minst 1 bilde hver måned. Veldig koselig :)

På foreldremøte liker jeg å høre om planer barnehagen har, at det er åpent for å stille spørsmål, det er alltid en ekstern som kommer og holder foredrag (skal på foreldremøte i neste uke og da kommer det ei fra PPT som skal snakke om tidlig innsats og mobbing i barnehagen) og slike ting

Anonymous poster hash: e2c24...25b

slike referat sender jeg også ut :D

nå er dette et foreldremøte for kun min avdeling... ingen eksterne, det kommer på eget møte litt senere i år..

men tenkte det er mange siom er helt nye med bhg, så kanskje de synes det hadde vært fint å se en kort film (max 5 min) om livet i bhg vår.. men bilder av deres barn...

jeg sitter alltid og lurer på om det er noe spesielt foreldre ønsker å høre om, eller noe de ikke gidder å høre om på foreldremøte..

Skrevet

på foreldremøte`?

ville du likt å sett en liten "film" med musikk og bilder og tekst fra barnehageverdagen?

Jeg vil helst ikke se hva de gjør i barnehagen, jeg får månedlige oppdateringer på mail. Helst bør det ikke være voldsomt mye, for foreldremøtene er ofte til dårlige tider for oss alenemødre (særlig de som jobber kveld slik jeg gjør). Vil at det skal gå effektivt. Dessuten hadde det vært sløsing av tid å se alle de andre avdelingenes barn på felles foreldremøte for alle avdelinger. 

Ting jeg liker å høre på foreldremøter er gjerne litt om kosthold (hva er ønsket i matpakka, hva barnehagen gjør for at barna skal spise sunt), om helse (sykdommer, forebygging osv), om klær, mobbing og forebygging av mobbing, tiltak for å skape vennskap, tidlig innsats og andre veldig generelle ting. 

Av og til har vi også f.eks. en fra barnevernet, en helsesøster, tannpleier eller lignende for å snakke om helse og slike ting. Det synes jeg også er veldig flott på et foreldremøte. Da får vi liksom høre fra en "ekspert" om hvorfor barna ikke bør ha f.eks. nugatti på brødskiva. Jeg ante f.eks. ikke tidligere (litt flau over dette, men men) at appelsinjuice inneholder masse sukker i tillegg til syre, som er veldig skadelig for tennene. Slik informasjon er kjempebra å få. 

Anonymous poster hash: dbdae...96b

Skrevet

tusen takk for nyttige svar damer :D tar gjerne imot flere svar også... og sier igjen: dette er bare et lite møte for KUN min avdeling.. ikke hele barnehagen!

hvor lenge vil dere forresten v et foreldremøte skal vare?

Skrevet

er forresten bare 9 barn på avdelingen, så filmen vil inneholde MYE av "ditt" barn...

HI

Skrevet

Jeg laget en filmsnutt av barna med musikk. Hverdag av han Jacoby. Den sangen er så nydelig og qlle foreldrene var bergtatt :) fikk mye skryt av den :)

Skrevet

Vi har noen ganger fått se film eller bilder, og det synes jeg er helt fantastisk! Det er så godt å få et lite innblikk i noe som er så viktig for barnet mitt og som jeg ikke får ta del i selv. Jeg synes også det er fint om de voksne på avdelingen forteller litt om seg selv, hyggelig å bli litt kjent med dem. Fint også når vi går runden og får vite hva foreldrene heter og hvem som er deres barn. I tillegg liker jeg godt å få høre om hvordan hverdagen i barnehagen organiseres, planer osv. Foredrag med eksterne synes jeg sjelden er interessant, men vi har kanskje bare vært uheldig med hvem de har fått tak i. Synes egentlig uansett at sånne temakvelder kunne vært uavhengig av foreldremøter med informasjon fra barnehagen, det kunne heller vært kombinert med et sosialt møtested der man kunne bli litt bedre kjent med andre foreldre.

Anonymous poster hash: ba427...ea3

Skrevet

det er så deilig at så mnge svarer :D

detter er ikke mitt første foreldremøte, men jeg vil jo at det skal være nyttig og interressant for foreldrene :D

Skrevet

Må bare spørre:

Hvorfor har dere separate foreldremøter for hele barnehagen og den enkelte avdeling?

Hos oss kjører vi fellesmøte først og så går alle til sin avdeling og har møte der.Samme har vi på skolen; felles stormøte først og så klassevise foreldremøter. Mye mer effektivt synes jeg!

Vi har 4 barn, og det blir det mye foreldremøter av Hvis vi skulle sette av to kvelder hver vår og høst for alle barna, ville det nok blitt for mye.....

Jeg liker at de voksne presenterer seg (litt mer enn navn) samt at vi voksne får anledning til å bli kjent med hverandre. Ellers er det viktig å få kjennskap til rutinene på avdelingen, om det er noe spesielt vi skal passe på etc. Filmsnutt hadde vært veldig koselig:)

Anonymous poster hash: 4808e...558
Skrevet

det er vel for at vi ikke har noe felles denne høsten :P alt formidles avdelingsvis... vi har alle avdelingsmøtene samme kveld, hvis det hjelper for deg ;)   Vi (avdelingene) har hver vår årsplan, så det er ikke noe stort behov for å si noe felles... 

og så har vi en ekstern foredragsholder som vi egentlig skulle hatt i våres (hun ble syk) nå i et separat møte på høsten. så egentlig er det bare dette avdelingsmøtet nå i høst...

jeg vil også legge til at som forelder tror jeg t jeg ville satt mer pris på avdelings foreldremøte, enn store greier med 100 foreldrepar...

Skrevet

En sånn film hadde jeg satt stor pris på! Høres kjempekoselig ut :)

Skrevet

For å være helt ærlig så sitter jeg og dagdrømmer på fellesmøtene.

Nå er jeg veteran i faget med mine åtte små troll så det er gått litt vane i det og sjeldent noe spess spennende.

Anonymous poster hash: 505b0...512

Skrevet

Hos oss er det en 30 min felles del for alle avdelingene på møtet som er nå på høsten før avdelingene går hver til sitt.

Først presenterte de ansatte seg (mange nye foreldre) så alle vi voksne.

Vi så på bilder tilsatt musikk av avdelingens 36 barn :) Koselig

Gikk gjennom dagsrytmen, tok opp div ting som gjelder førskoleklubben, situasjonene med de ansatte og utlysning av stilling

valgte ny representant til fau, gikk gjennom 

Husker ikke mer.

Dette tok til sammen 1,5 timer.

Anonymous poster hash: 4de3b...462
Skrevet

vi fikk en liten presentasjon med bilder av ped.leder på foreldremøte forrige uke. Det var flott synes jeg. Dette er småbarnsavdeling, og hun viste hvor utrolig selvstendige de er til å kle på seg selv, smøre maten selv, forsyne seg, leke sammen etc. Det var skikkelig gøy. Ser jo at han utvikler seg, men pedagogen er nok flinkere til å se samspillet i bilder enn meg. Artig å se min på 17 måneder smøre smør på rundstykket sitt selv. Hadde nok trodd det var iscenesatt om jeg ikke hadde hørt ordene med :P

Så lenge det ikke tar helt av og det kun er din avdeling ville jeg gjort det. Jeg synes også det var fint å høre litt om hva barnehagen jobber med og har fokus på om dagen og hvorfor de har fokus på akkurat dette :)

Skrevet

Når har jeg aldri vært på foreldremøter i bhg som mor, men jeg har avholdt foreldremøter mange ganger.

Erfaringsmessig synes foresatte at det er KJEMPESTAS med visning av bilder av sine unge håpefulle.

Jeg har gjort det enkelt: rett og slett laget en PowerPoint med bilder og hatt musikk fra CD (temaet til "Forrest Gump" eller noe klassisk og vakkert).

Fin-fin icebreaker på møtene sammen med litt frukt og kaffe/te. Vær imidlertid obs på at foresatte kan bli rørt og at det kan forekomme tårer :o

Skrevet

Var på mitt første foreldremøte i forrige uke, ble veldig glad for at de hadde laget en slik visning av bilder med musikk til :D

Skrevet

på foreldremøte`?

Hadde elsket å sett en kort film fra barnehagen! :-) Kjekt å se hva de gjør også, ikke bare høre om det! Kan aldri få sett nok bilder av mine søte små;) Ellers vil jeg jo vite hvilke rutiner de har, hva de får til mat, ja egentlig det meste ;)

Anonymous poster hash: 204d7...869

Skrevet

Hvordan deler dere dere på 4 barn da?

Jobber i skole, og de gangene det er fellesdel først og så klassevis, blir det alltid protester! Pga de.med flere barn som da må velge barnmog klasse...

Må bare spørre:

Hvorfor har dere separate foreldremøter for hele barnehagen og den enkelte avdeling?

Hos oss kjører vi fellesmøte først og så går alle til sin avdeling og har møte der.Samme har vi på skolen; felles stormøte først og så klassevise foreldremøter. Mye mer effektivt synes jeg!

Vi har 4 barn, og det blir det mye foreldremøter av Hvis vi skulle sette av to kvelder hver vår og høst for alle barna, ville det nok blitt for mye.....

Jeg liker at de voksne presenterer seg (litt mer enn navn) samt at vi voksne får anledning til å bli kjent med hverandre. Ellers er det viktig å få kjennskap til rutinene på avdelingen, om det er noe spesielt vi skal passe på etc. Filmsnutt hadde vært veldig koselig:)

Anonymous poster hash: 7fe06...ccb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...