Gå til innhold

Hvor gamle var ditt/dine barn da de kunne spise alene med skje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener å huske at min eldste kunne spise grøt med skje alene med 11 mnd, men nå er minstemann straks ett år, og han er langt unna å kunne det. Regner med at hukommelsen spiller meg et puss, eller?

Anonymous poster hash: 3c997...16c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kar er snart 11 mnd og er langt unna å kunne spise med skje alene :P

Skrevet

Og når "bør" de kunne det?

Skrevet

Mine klarte det da de var rundt året.

Anonymous poster hash: 01c3a...884

Skrevet

Ca 11 mnd, men hvis man begynner å øve tidligere så går sikkert det.

Minsta her på 13 mnd spiser alt selv, grøt, brødskiver, middag osv.

Skrevet

Nja da husker jeg kanskje rett likevel da! Jeg var vel bare mye flinkere til å la eldste få øve seg. Da skal han få prøve seg ordentlig i morgen:)

Takk for svar!

Skrevet

18 mndr- jente

13mndr- gutt

10 mndr- gutt som alltid vil klare selv.

Skrevet

Husker min gutt spiste middagen sin å litt bursdagskake med skje på 1 års dagen sin, så han var vel mellom 10-12 mnd. Bare å øve, øve, øve. De spiser selv når de er klar :)

Anonymous poster hash: 2622a...5f8

Skrevet

Det var først ved 14-15 mnd ho begynte å vise interresse for å klare sjølv, og no siste månaden ho har klart å få i seg noko særleg med skei (ho er 17 mnd). Ho har fått mat framfor seg frå ho byrja å ete, men ho har funne det mest praktisk å få hjelp.

Eg trudde ho var seint ute fram til dei i bhg kommenterte at ho var flink til å ete sjølv. Men i går las eg tråden om mat i bhg der dei fleste åt sjølv frå dei kom heim frå sjukehuset omtrent, så no er eg i stuss..

Uansett, ho tek ting i sitt tempo og blir stadig flinkare. Og mor er stolt over bragdene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...