Gå til innhold

ååånei, gravid og hektet på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hermetisk fruktcoctail med mager vaniljekesam. Kan spise en hel boks av hhver på kvelden. Det er vel bedre enn en storplate stratos, men det er jo ikke det allet beste å spise.

Anonymous poster hash: 0aa12...0b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser en boks ananas nesten hver kveld. Bare ananas i ananasjuice. Prøver å begrense meg. :D

Skrevet

Det er vanvittige mengder BPA i hermetikk. Det bør du tenke på, for bpa er hormonforstyrrende. Ikke bra i det hele tatt for gravide.

Anonymous poster hash: 8f5e5...62d

Skrevet

Det er vanvittige mengder BPA i hermetikk. Det bør du tenke på, for bpa er hormonforstyrrende. Ikke bra i det hele tatt for gravide.

Det er vel ganske utdatert!

I dagens hermetikk er det ikke lenger skadelige stoffer..

Skrevet

Det er vel ganske utdatert!

I dagens hermetikk er det ikke lenger skadelige stoffer..

Beklager, men det er nok fortsatt mye bpa i hermetikk.

Skrevet

Googlet det nå og da er det jo bare å slutte med det. Lage fruktsalat selv fra nå da :)

Skrevet

Sorry My bad! Hadde en lærer som var så overbevisende på at det ikke lenger er tilfelle at jeg tok det for god fisk..

Legger em flat :(

Skrevet

Den hermetiske frukten er jo i tillegg sukkerbombe de luxe.

Bedre å lage fruktsalat selv, evt spise litt nøtter ved siden av osv slik at man ikke får for stor blodsukkersvigning pga fruktsukkeret.

Mange fordeler å ikke få i seg for mye sukker under svangerskapet, bl.a. mindre risiko for svangerskapsdiabetes, mindre vektoppgang - og til og med mindre risiko for strekkmerker :) (sukkeret påvirker hormonene som påvirker hudens elastisitet).

Anonymous poster hash: bc4b1...4b6
Skrevet

Det er bare 57 kalorier per 100 gram, så det er ikke såååå ille.

Skrevet

Jeg lever godt med å spise litt ananas i en periode. Den er ikke tilsatt sukker. Bpaen jeg får i meg er uansett minimal. Jeg spiser ikke annen hermetikk. Jeg er også utrolig god til å holde meg unna alt av hormonforstyrrende og skadelige stoffer. Men å prøve å bekjempe en så snill pica som ananas er, det har jeg ikke tenkt til. Det går nok over til sitron igjen snart, akkurat som sist. Det finnes verre picaer å kjempe mot. Et eller annet sted i verden sitter det en gravid kvinne og tygger gipsvegg. ;)

Skrevet

Jeg spiser 50 isbiter om dagen. Tygger de. Neppe noe bedre :-/

Anonymous poster hash: f2787...8f0

Skrevet

Jeg spiser 50 isbiter om dagen. Tygger de. Neppe noe bedre :-/

Anonymous poster hash: f2787...8f0

Haha, det gjorde jeg også som gravid.. og mannen ble gal av knaskelyden når vi skulle slappe av foran tv'n om kveldene! :-P

Anonymous poster hash: fa4b9...663

Skrevet

Jeg måtte ha en litago hver dag...i begge svangerskapene. Drikker det aldri ellers. Bare når jeg er fyllesyk:)

Skrevet

Det er jo så godt! Og jeg er ikke gravid ;-)

Skrevet

forrige svangerskap hadde jeg megadilla på great havregryn med røde bær og vaniljeyoghurt. Denne gangen er det sjokoladehvaler fra hval sjokoladefabrikk. Har begrensning på 3 om dagen...vil jo ikke se ut som hvalen jeg spiser hehe:D

Anonymous poster hash: b1a3d...c44
Skrevet

Jeg hadde filla på kokt kål! Nam!

Hadde også en hånd i hver melpose, elsket å ta på det!

Så syntes jeg lukten av kjeller var fantastisk! Sto ofte og sniffet i meg lukten på t-banestasjoner..

Skrevet

mmmm... i mine svangerskap har jeg vært hekta på isbiter, hver gang. men ikke denne gangen (4). har også spist mengder av mors flatbrød og slike havreknekkebrød.

men denne gangen har jeg ikke hatt dilla på noe.

kjellerlukt blir jeg hekta på, bare så synd jeg ikke har tilgang på det. akkurat nå i skrivende stund fikk jeg veldig lyst til å sitte i en kald kjeller og lukte og spise mengder av isbiter :)

Gjest Østfold-80
Skrevet

Jeg er hekta på all slags sukkerfri sukkertøy,må bare ha sukkertøy!:) mest lakris sukkertøy. Også har jeg fått dilla på daim sjokolade,kan heller ikke gå forbi en kiosk eller andre steder hvor de har soft is.:)

Skrevet

Jeg er hekta på all slags sukkerfri sukkertøy,må bare ha sukkertøy!:) mest lakris sukkertøy. Også har jeg fått dilla på daim sjokolade,kan heller ikke gå forbi en kiosk eller andre steder hvor de har soft is.:)

Du vet at du bør holde deg unna soft is under graviditeten ja?

Anonymous poster hash: 43bce...237

Skrevet

Jeg er hekta på all slags sukkerfri sukkertøy,må bare ha sukkertøy! :) mest lakris sukkertøy. Også har jeg fått dilla på daim sjokolade,kan heller ikke gå forbi en kiosk eller andre steder hvor de har soft is. :)

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 108d0...74d

Skrevet

Jeg lever godt med å spise litt ananas i en periode. Den er ikke tilsatt sukker. Bpaen jeg får i meg er uansett minimal. Jeg spiser ikke annen hermetikk. Jeg er også utrolig god til å holde meg unna alt av hormonforstyrrende og skadelige stoffer. Men å prøve å bekjempe en så snill pica som ananas er, det har jeg ikke tenkt til. Det går nok over til sitron igjen snart, akkurat som sist. Det finnes verre picaer å kjempe mot. Et eller annet sted i verden sitter det en gravid kvinne og tygger gipsvegg. ;)http://www.nrk.no/livsstil/hermetikkdiett-gav-hoye-bpa-verdier-1.10979699

Skrevet

Jeg er hekta på all slags sukkerfri sukkertøy,må bare ha sukkertøy! :) mest lakris sukkertøy. Også har jeg fått dilla på daim sjokolade,kan heller ikke gå forbi en kiosk eller andre steder hvor de har soft is. :)

Hvorfor?

Anonymous poster hash: 108d0...74d

Som Østfold-80 skrev i et annet svar:

Det er svært variabelt hvor godt utsalgsstedene rengjør soft-is-maskinene, og det er i utgangspunktet en bakteriebombe man bør begrense. Når man da er gravid og har et lite foster å ta hensyn til, som ikke tåler slikt veldig bra, blir man anbefalt å holde seg helt unna det.

Skrevet

Jeg lever godt med å spise litt ananas i en periode. Den er ikke tilsatt sukker. Bpaen jeg får i meg er uansett minimal. Jeg spiser ikke annen hermetikk. Jeg er også utrolig god til å holde meg unna alt av hormonforstyrrende og skadelige stoffer. Men å prøve å bekjempe en så snill pica som ananas er, det har jeg ikke tenkt til. Det går nok over til sitron igjen snart, akkurat som sist. Det finnes verre picaer å kjempe mot. Et eller annet sted i verden sitter det en gravid kvinne og tygger gipsvegg. ;)

Her er jeg! Jeg tygget gipsvegger, elsket kjellerlukt og bensin:/

Anonymous poster hash: 9acd3...659

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...