Gå til innhold

Når begynner babyer med pute egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lenge siden jeg har hatt baby kjenner jeg... ;)

Anonymous poster hash: 474ad...629

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på...

Anonymous poster hash: e93c1...370

Skrevet

Vi har brukt en sånn tynn pute fra han var noen mnd og aldri hatt problemer med at han har hatt flatt hode.

Anonymous poster hash: f3f8e...4f2
Skrevet (endret)

Det er litt delte meninger om dette. Men vi har ikke brukt pute før de nærmet seg året, og da en tynn baby pute. Og etterhvert gått over til junior pute.

Endret av sussie77
Skrevet

Jeg brukte pute fra dag 1, men da den flate lille fra Andungen

Skrevet

Mine har ikke hatt pute før de har spurt selv. Har liksom ikke tenkt at de har trengt det..?

Skrevet

Junior på 4 år er ikke begynt med pute enda, ikke jeg heller...

Anonymous poster hash: e63e0...024
Skrevet

Mine har begynt med pute når de har vært rundt 2 år. Bare en sånn helt liten og tynn da :)

Skrevet

Er vel ikke anbefalt å bruke pute? Mine har hvertfall vert 2-3 å stor seng før di har hatt behov for det

Anonymous poster hash: d8ff8...3fb

Skrevet

ville ikke brukt det før babyen fint klarer å snu seg fra magen og over på ryggen selv i alle fall....

dumt hvis babyen snur seg på magen i sengen og blir liggende med ansiktet ned i puten. enklere å puste hvis ansiktet er ned mot madrassen ser jeg for meg. den er ikke så myk, så babyen vil ikke "forsvinne ned i den". 

jeg har ikke lest dette, det er bare hva jeg tenker da...

Skrevet

Har brukt det hele tiden til alle sammen. Klarer de å snu seg klarer de også å snu hodet slik at de får puste.

Skrevet

Minsten på 4,5 mnd bruker pute nå, men det er en spesialpute og pga han er flat i bakhodet.

Skrevet

Mi har brukt helt fra starten. Den tynne flate fra Andungen.

Skrevet

Har brukt det hele tiden til alle sammen. Klarer de å snu seg klarer de også å snu hodet slik at de får puste.

Der tar du feil. De fleste babyer kommer seg fra rygg til mave, men ikke tilbake i starten. Og de klarer ikke å snu hodet før de kommer seg helt rundt på egenhånd.

Anonymous poster hash: 85820...ab6

Skrevet

Fikk pute da hun var rundt et år og da en vanlig pute. Tror hun likte et for hun sov mye bedre :)

Skrevet

Har en som liker å ligge på magen, så syns ikke hun bør få pute før hun evnt blir større.. 

Anonymous poster hash: 21132...f53
Skrevet

Hvorfor i all veden skal babyer bruke pute???

det de trenger er å ligge flatt slik at luftveiene er fri og at de ikke får en knekk i nakken slik at det blir tyngre å puste(ikke mine ord,men en ambulansesjåfør som har peiling på førstehjelp)

Så IKKE bruk pute til babyer , bare enda en ting de kan dra over ansiktet sitt...

Ja, det ser bra ut i senga med søtt dynetrekk og putetrekk,men drit i det da...

Anonymous poster hash: cc420...cc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...