Gå til innhold

Tror ikke på disse to, ang barnevernet.. Link...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror på barna!

Har lest flere innlegg av han gubben på "barnevernaksjonen" på Facebook og tja... ikke helt den store selvinnsikten....

Blir trist når jeg leser at foreldrene får støtte. Stakkars barna deres, tenker jeg, som ikke bare har opplevd vold i hjemmet, men også opplever å bli mistrodd.

Anonymous poster hash: 3c53c...dcc
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er sant, men vet hvordan barnevernet jobber, og leser jo det de selv sier ikke blir hørt før 4 mnd senere. og at de henter barna uten varsel. Det at barnevernet stenger døren for de er jo skremmende. Ingen foreldre som bør oppleve det. De er der for å hjelpe barn. Men hva hjelper det barna i en slik sak at foreldrene ikke kommer til ordet.

mener at barnevernet her driver hvertfall en sak som ikke er bra. De er pliktig til å prate med foreldrene.

Vet ikke hva de har gjort med barna. men en fjør blir fort til ti høns hos barnevernet.

Anonymous poster hash: 5215e...b7a
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er sant, men vet hvordan barnevernet jobber, og leser jo det de selv sier ikke blir hørt før 4 mnd senere. og at de henter barna uten varsel. Det at barnevernet stenger døren for de er jo skremmende. Ingen foreldre som bør oppleve det. De er der for å hjelpe barn. Men hva hjelper det barna i en slik sak at foreldrene ikke kommer til ordet.

mener at barnevernet her driver hvertfall en sak som ikke er bra. De er pliktig til å prate med foreldrene.

Vet ikke hva de har gjort med barna. men en fjør blir fort til ti høns hos barnevernet.

Når barn forteller om vold i hjemmet så SKAL det tas alvorlig og barna skal ut av hjemmet.

Hus at i artikkelen så hører vi bare en side av saken og de viktigste stemmene, barnas stemme, blir ikke hørt.

Det kan i mange tilfeller, som ved vold og seksuelle misbruk, hjelpe barna mye at foreldrene ikke får ha kontakt med barna. Vi vet ikke hva disse barna har opplevd, men det er flott at barna nå er trygge og slipper å bo i et hjem der de blir utsatt for voldshandlinger.

Skrevet

Når barn forteller om vold i hjemmet så SKAL det tas alvorlig og barna skal ut av hjemmet.

Hus at i artikkelen så hører vi bare en side av saken og de viktigste stemmene, barnas stemme, blir ikke hørt.

Det kan i mange tilfeller, som ved vold og seksuelle misbruk, hjelpe barna mye at foreldrene ikke får ha kontakt med barna. Vi vet ikke hva disse barna har opplevd, men det er flott at barna nå er trygge og slipper å bo i et hjem der de blir utsatt for voldshandlinger.

Riktig det at det ikke står om barns side av dette.

Men tenker jo at de har ikke en lett sak heller når barnevernet ikke hører dem før etter 4 mnd.

Jeg vet at barnevernet har lett for å lage missforstålser. og at barn ikke alltid vet hva de skal svare på ting når de blir satt i en samtale med noen som vil vite hva slags slemme ting mor og far gjøre.

Barn blir satt i en unaturlig situasjon når de må svare på dette. Og noen barn er redd for hva de skal svare.

Kommet saker med det før hvor barn blir tvunget til å si ting. Og etter lang kamp så kommer det frem at barnevernet tvinger de til å si dette.

barnevernet mener godt og vil gjøre så barn har det bra.

Vis de misshandler barna, hvorfor får de se barna da noen timer anhver uke.

Det kan jo være at saken ikke er så sterk som de ønsker mot mor og far.

Jeg forsvarer ikke barnevold men jeg mener at barnevernet gjør det jo ikke lett heller da når de jobber slik de gjør.

Skrevet

Riktig det at det ikke står om barns side av dette.

Men tenker jo at de har ikke en lett sak heller når barnevernet ikke hører dem før etter 4 mnd.

Jeg vet at barnevernet har lett for å lage missforstålser. og at barn ikke alltid vet hva de skal svare på ting når de blir satt i en samtale med noen som vil vite hva slags slemme ting mor og far gjøre.

Barn blir satt i en unaturlig situasjon når de må svare på dette. Og noen barn er redd for hva de skal svare.

Kommet saker med det før hvor barn blir tvunget til å si ting. Og etter lang kamp så kommer det frem at barnevernet tvinger de til å si dette.

barnevernet mener godt og vil gjøre så barn har det bra.

Vis de misshandler barna, hvorfor får de se barna da noen timer anhver uke.

Det kan jo være at saken ikke er så sterk som de ønsker mot mor og far.

Jeg forsvarer ikke barnevold men jeg mener at barnevernet gjør det jo ikke lett heller da når de jobber slik de gjør.

Jeg tror på barna.

Du tror på foreldrene.

Vi får bare være enig om å være uenig.

Skrevet

Jeg tror på barna. Har en søster som er fratatt barna sine. Hun skriver innlegg på alle nettsider man kan tenke seg, og høster stor sympati. Fått hatmeldinger fra hennes nye venner om at jeg burde brenne i H for at jeg har meldt henne til bvt. Ingen forstår hvorfor barna er tatt fra henne, hun som er så søt, god og snill mamma.

Hun går i fakkeltog og deltar på aksjoner og skriver blogg om hvor forferdelige barnevernet er.

Sannheten er en helt annen. Har sett det mine egne øyne. Slag, psykisk vold, latterliggjøring av barna, skjødesløshet (la barna sitte i glovarmbil mens hun går på shopping- nei det er ikke overdrivelse, la barna ligge i sprinkelseng fram til kl 15 om dagen, uten mat og skift, la barna gå barbeint på vinteren). Omsorgssvikt med store bokstaver. Hun ble meldt flere ganger av meg selv og familien, og mange tiltak ble satt igang. Men verdensmester som hun er ønsket hun ikke å samarbeide med barneverntjenesten. Nå bor barna i fosterhjem og jeg er så glad på barnas vegne.

Anonymous poster hash: d3fbb...b76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...