Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #1 Skrevet 18. september 2013 Hei. Kan noen fortelle meg hva dere har gjort for å innføre legge rutiner på barna? Vi tar på pysj i 7 tiden om kvelden så er det amming etter jeg har lest for og lagt.storebror. Og her stopper det... Han sovner til puppen, men hver gang jeg legger ham fra meg vokner og vil ha mer pupp. Samme skjer på dagtid. Hvis han skal sove må jeg holde han eller ligge med ham. Fikk ikke storebror inn i skikkelige søvnvaner heller før han var over to år, men han hadde fysiske plager som gjorde det. Hjelp! Anonymous poster hash: f84ef...fb7
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #2 Skrevet 18. september 2013 Leggerutiner handler jo ikke om at han skal legge seg til fast tidspunkt, men at det samme kjente skjer hver dag.. Og det virker jo som om du er på god vei der. Prøv å legg han før han sovner til puppen, for da vil han nemlig ha pupp hver gang han våkner i halvsøvne.. (les litt om søvnassissasjoner) Hva om du legger han før storebror kanskje? Ta på pysj, amm og legg han ned før han sovner på puppen.. Anonymous poster hash: 2dc40...f77
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #3 Skrevet 18. september 2013 Høres ut som du er på god vei Dropp soving ved puppen hvis det går. Soverutiner vil komme etterhvert, så lenge du har kjente rutiner som hun over skriver. Vår er et år og har fortsatt dårlig søvn mye pga refluks, men lærte seg ved 6 månders alder når det var natt (selv han ikke sov så mye for det). Ta tiden til hjelpe. Plutselig en dag så snur det. Vi lever i håpet Anonymous poster hash: 5e5a8...9f8
Jippipippi Skrevet 18. september 2013 #4 Skrevet 18. september 2013 Få babyen til å sovne uten pupp, aleine på rommet. Blir det en vane, går leggingen som en lek. De må gjerne grine litt de første dagene, men da slepper du det i årene som kommer. Har gjort dette med alle mine fra de var tre mnd. Mange liker ikke denne metoden, men vi har hatt ca 1-1/2 timesskriking per barn når de skal legges om kvelden! Det å sovne er en ferdighet de må lære seg. Slik har vi vært opplagt til å aktivisere ungene på dagtid!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #5 Skrevet 18. september 2013 Skal jeg bare pirke i ham så han vokner til jeg tror han er mett så legge ham i sengen? Han kubber og kubber og kubber... Men med en gang jeg legger ham fra meg er han lys våken og skikkelig sint/fornærmet. Hvis han får ligge til puppen så små sover han gjerne men hn sovner ikke skikkelig før kl 23. Så jeg lurer på hvordan får man dette til tidligere på kvelden? Jeg får ikke lagt minsten først for han vokner av lydene til storebror. Så han blir med på å legge treåringen slik at han får søvnen han trenger iallefall. Ja, det er også vesentlig her at jeg er veldig mye aleine med guttene da mannen har reise jobb. Anonymous poster hash: f84ef...fb7
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Min rutine me hu mi på 3 mnd mat 5 å så igjen 8 på kvelden då steller vi, bade, tar på pysj å så er det tid for mat hu mi sovner også med puppen å då løfter jeg henne opp så hu får rape å då våkner hu somregel gjør dette til jeg ser hu er mett så sitter vi å koser litt før jeg går opp å legger henne i sengen der hu sovner av seg selv. Så såver hu til 7-8 igjen. Har samme rutine om vi er vekke/på besøk bare då legg eg ho i vogna, ho tåler å bli flytta mens ho sover for har gjort dette siden ho vart født. Gjort det slik med alle 3 men har vert bevist på at det må gå ann å flytte hu selv om hu sover. Nå skal det sies at hun er utrulig snill å griner sjeldent. Anonymous poster hash: e9a52...381
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Håper du fikk noen tips det var lettere å skrive hva jeg gjør enn å komme med forslag Anonymous poster hash: e9a52...381
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Få babyen til å sovne uten pupp, aleine på rommet. Blir det en vane, går leggingen som en lek. De må gjerne grine litt de første dagene, men da slepper du det i årene som kommer. Har gjort dette med alle mine fra de var tre mnd. Mange liker ikke denne metoden, men vi har hatt ca 1-1/2 timesskriking per barn når de skal legges om kvelden! Det å sovne er en ferdighet de må lære seg. Slik har vi vært opplagt til å aktivisere ungene på dagtid! En baby på tre måneder har bare basicbehov, så det du gjør når du lar en så liten baby skrike seg til utmattelse og søvn er ikke å "lære den å sovne", men å neglisjere dens primitive behov for nærhet og trygghet. Anonymous poster hash: 56469...d52
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 Få babyen til å sovne uten pupp, aleine på rommet. Blir det en vane, går leggingen som en lek. De må gjerne grine litt de første dagene, men da slepper du det i årene som kommer. Har gjort dette med alle mine fra de var tre mnd. Mange liker ikke denne metoden, men vi har hatt ca 1-1/2 timesskriking per barn når de skal legges om kvelden! Det å sovne er en ferdighet de må lære seg. Slik har vi vært opplagt til å aktivisere ungene på dagtid! En baby på tre måneder har bare basicbehov, så det du gjør når du lar en så liten baby skrike seg til utmattelse og søvn er ikke å "lære den å sovne", men å neglisjere dens primitive behov for nærhet og trygghet.Anonymous poster hash: 56469...d52 Hun skrev vel ikke at hun lot babyen skrike seg til utmattelse og søvn. Man dreper gjerne sine egne argumenter ved å legge ord i munnen på andre. At en baby på tre mnd sutrer litt ifm legging er ikke skadelig så lenge mor eller far er i nærheten og trøster barnet. Jeg tror det er verre å stadig ta babyen opp av sengen ifm legging fordi det gir lyd fra seg. Barn lager lyd. Å avbryte innsovningsprosessen med å ta barnet opp av sengen gjentatte ganger er inkonsekvent handling og medfører stress for barnet. Anonymous poster hash: 165c2...892
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå