Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Vi bor i en leilighet på 50kvm med et soverom,planløsningen er slik at soverom og stue er vegg i vegg.Min samboer har soveproblemer og får ikke sove før kl 3-4 på natta..Har prøvd mange ganger å la han legge seg her på soverommet,da må han ha på tv her inne(42 tommer) jeg blir da nødt til å sovne med lys og lyd på soverommet og våkner ofte i løpet av natta pga tven.(er stusselig å aldri sove sammen) Fikk han til å gå til legen med soveproblemene og nå tar han et sovehormon som skal endre døgnrytmen til det bedre...Men han velger å ligge i stua,se på tv til han kollapser av trøtthet og sovner der ute.da ligger han i lys og lyd til han sovner..For min egen del trenger jeg å ha det stille og mørkt og plages litt av høye tv lyder fra stua hver kveld fra 23-01(avhengig av når jeg sovner) Er gravid og vi må bo her til barnet er ca 6mnd før vi flytter til noe større... Hvordan vil det være å ha et lite barn sovende på et soverom vegg i vegg med stua der det alltid er høye tvlyder fra stua fra ettermiddagen til sent på natt??(han må se alle seriene sine hver dag)Vil ungen venne seg til å sove i litt bråk? Anonymous poster hash: 198cf...379
<3 2G <3 Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Husk at baby er vant til alle lydene inni magen din. Masse lyd. Mange babyer trenger lyd for å sove. Ikke bra å venne de på "stillhet". Med andre ord, går fint skal du se
salt_fisk Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 De aller fleste unger sover gjennom støy, mtp at de allerede er vandt til støy. Mange babyer trenger støy for å kunne sove, min for eksempel sovnet aldri uten at vaskemaskinen dundret et par mnd.....eller uten rennende vann som var det neste før mot slutten av perioden, da var det hårføner-lyder som gjaldt. Nå sover barnet vegg i vegg med stuen, høyt støynivå fra stuen pga tv/musikk/prating/besøk, og med høyt støynivå fra de under. Så fort det er stille i huset så begynner han å våkne. Ta det helt med ro du :-)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 Jeg tror nok det det går helt fint! Mitt barn har aldri trengt ro for å sovne, han har faktisk alltid likt at det er masse lyd rundt han Anonymous poster hash: a0a3b...9e7
Gjest Morn du Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Be han om å bruke hodetelefoner. Mulig at han er så avhengig av seriene sine at han ikke VIL sove.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Jeg tror ikke det er noen grunn til å bekymre seg for barnet. Det jeg lurer på er derimot: er denne mannen din klar over at han høyst sannsynlig gjør vondt værre ved å overstimulere hjernen med så mange lyd- og lys-inntrykk når han ikke får sove? Hjernen kjører på høygir pga alle inntrykkene og han fortsetter å 'mate' problemet. Anonymous poster hash: 4148f...0d3
Anonym bruker Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Det kommer helt sikkert til å gå bra med babyen. Men mannen din har et søvnproblem. Hvordan kommer han seg opp om morgenen når han er våken hele natta? Jobber han ikke? Anonymous poster hash: 0714a...634
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå