Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #1 Skrevet 17. september 2013 Hva var årsaken til dette? Hvordan gikk det med barnet? La det gått på seg eller ble det et lite barn? Jeg er 21 uker, og har ikke gått opp noe ennå. Vet det er fordi jeg spiser for lite, men vanskelig å gjøre noe med. Lurer sånn på om det stemmer at barnet tar det de trenger likevel? Anonymous poster hash: 04be8...e46
Groosalugg Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Jeg er 27 uker nå og har gått opp 1-2 kg. Jordmor og lege sier alt er som det skal med barnet. Jeg er overvektig fra før da, så det spiller kanskje inn. Jeg har ingen matlyst, og spiser bare fordi jeg vet jeg må. Tar jerntilskudd pga lavt jernlager, ellers har jeg fine verdier på blodprøver. Blir spennende å se hvor stor baby det blir til slutt.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 Barnet tar det som trengs, men det er jo viktigere å legge på seg jo slankere du er i utgangspunktet, for da er det lite å ta av... En overvektig person trenger ikke legge på seg noe særlig, da lever ungen av det lille mammaen spiser og mammaen lever på fettreservene sine. Men om du er slank i utgangspunktet tar babyen det lille du spiser og du selv får ingenting, da vil du antagelig være veldig slapp og pjusk selv etter fødselen fordi alle reserver er brukt opp og vel så det. Du risikerer jernmangel, D-vitaminmangel, B-vitaminmangel osv. Jeg la heller ikke på meg første halvdel av svangerskapet, i uke 21 hadde jeg lagt på meg 1 kg. Men kvalmen ble bedre og bedre og fra femte måned var den helt vekk. Så totalt i svangerskapet la jeg på meg 12 kg faktisk. Fikk en stor baby på 4350 gram og gikk ned 14 kg på to uker etter fødselen. Jeg var 174 cm høy og veide 65 kg da jeg ble gravid, veide 63 kg to uker etter fødselen. Anonymous poster hash: b16c9...28c
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 Jeg gikk ned ti kilo, fordi jeg var dårlig og hadde lite matlyst. Barnet var 3250 gram da det ble tatt med keisersnitt i uke 38+2 (matinntaket hadde ingenting med keisersnittårsaken å gjøre). Anonymous poster hash: 5b7e0...3fd
3 i april Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 La på meg 3 kg. Veldig kvalm de 4 første mnd. Etter det så spiste jeg normaltmen la allikevel ikke på meg mere. Fikk en jentebaby på 3 kg og 49 cm
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #6 Skrevet 17. september 2013 Gikk kun opp 6 kg. De første ukene gikk jeg ned 7 kg pga kvalme, begynte ikke å legge på meg før uke 24, da fikk jeg litt matlyst igjen. Hadde også en stor psykisk påkjenning som pågikk gjennom hele graviditeten som også påvirket matlysten min. Jeg var normalvektig før graviditeten, 168 høy og 62 kg. Men tross lite vektoppgang i sv.skapet kom det en gutt ut to uker før termin på 3440 g og 51 cm, så babyen tok vist det den trengte:) Anonymous poster hash: 0f0ad...ad4
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #7 Skrevet 17. september 2013 Har tatt av meg 9 kg siden jeg ble gravid, nå er jeg overvektig da og det spiller inn. Har du hyperemesis siden du spiser/får i deg lite? Prøv å få i deg litt mer hver dag, f.eks. et eple eller en neve nøtter. Alt hjelper. Det er bra for babyen at du legger på deg om du er for tynn. Anonymous poster hash: 3a090...2af
Honningmelon Skrevet 17. september 2013 #8 Skrevet 17. september 2013 La på meg tre kilo med tredjemann. Aner ikke hvorfor. Jordmor var bekymret og sendte meg på to ekstra ultralyd. Men, alt var bra og bebisen ble født i uke 38. Veide 3500 gram.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #9 Skrevet 17. september 2013 gikk ikke opp pga kvalme. Baby ble 2,8kg og en hel kg mindre enn søsteren.. denne gangen er jeg +2kg i uke 30. Normalvektig fra før Anonymous poster hash: 9a486...c4d
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #10 Skrevet 17. september 2013 Jeg gikk opp 2 kg, fikk en sunn og frisk jente på 3,1 kg. Hun var litt liten i starten, men som ettåring var hun helt på snitt. Hun har vært minst forkjøla og småsyk av de små i barselgruppa dette året. Anonymous poster hash: cbe57...a38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå