Gå til innhold

Spørsmål om dagpenger, vikariat og sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er egentlig arbeidsledig og sender meldekort, men har fått ett vikariat fra juli og ut september. Nå er jeg blitt syk og måtte reise fra jobb i dag. Men usikker på hvordan dette blir.

1) Merke av på meldekort at jeg har vært forhindret til å jobbe pga sykdom og dokumentere dette. 

eller

2) Bruke egenmelding/ sykemelding hos arbeidsgiver og få sykepenger fra de. Har kontrakt på 40% men er satt opp til å jobbe 100% denne uken, får jeg da sykepenger for 40% stilling eller får jeg for alle dager jeg ikke kan klare å jobbe? 

Hva blir mest riktig å gjøre? Håper så klart å være bedre til i morgen ettermiddag, men greit å vite hvordan jeg skal løse eventuellt fravær. 

Anonymous poster hash: 591f0...d88
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan bruke egenmelding, men kun får betalt for de faste vaktene dine og ikke ekstravaktene dine. Men det er noe jeg tror bare :P

Skrevet

Om du krysser av for at du er syk og ikke gått på jobb på meldekortet tror jeg faktisk ikke du får penger i det hele tatt..

Hos arbeidsgiver har du krav på lønn for alle oppsatte vakter, så du vil få penger tilsvarende 100% om det er det du er satt opp på denne uken.

Anonymous poster hash: 9b5ed...dab
Skrevet

da tar jeg bare egenmelding eller sykemelding hos arbeidsgiver tenker jeg, må sjekke reglene om jeg har krav på egenmelding eller om jeg må ha sykemelding siden jeg har jobba så kort tid. Heldigvis har jeg var i praksis der siden februar og frem til vikariatet startet og dette er første syke dager for meg selv. Så er ikke ofte jeg er syk, flere år siden sist jeg har vært så dårlig

Skrevet

Om du har jobbet der mer enn to måneder har du krav på å kunne bruke egenmelding, så om vikariatet ditt begynte 1.juli er det ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 9b5ed...dab
Skrevet

Gjelder det selv om jeg hadde noen uker ferie i løpet av sommeren? eller blir de ukene trekkt i fra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...