Gå til innhold

Kroppskritikk frå ektefelle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer. Dramatisk overskrift :)

Men heilt seriøst, kan me skriva litt om dette ( utan å halshugge min mann) Vil sei at min mann er utruleg god og snill. Han ser meg med kjærlege auger, tar godt vare på meg osv osv osv osv, osv.

Men- eg har likevel blitt klar over, med ein kommentar her og ein der at det er ein del han synast ikkje er så fint med kroppen min lenger. Har tatt det opp med han at det sårer meg, og han er så lei seg for det han har sagt, seier eg er verdas finaste osv osv. men han kan jo ikkje ta tilbake det han har sagt.

Det er fleire ting, men to av tinga er magen og puppene. Har fått strekkmerker eter fødselen på magen. Ikkje fint, var veldig lei meg til å byrja med, men ahr falma, og er mest under navlen, slik at det kan skjulast. Men litt slapp hud, så det blir på ein måte slike riller når eg bøyer meg og heile magen "samler seg" er 55 kilo- så ikkje snakk om enorme mengder altså. Eg viste det til han og reaksjosnen var "oj!!!" det andre var tidlegare i dag. Då gjekk eg utan bh under t skjorta. pleier ikkje det, men hadde ikkje kledd meg. Han tok på puppane mine for å kosa, sa "går du utan bh" og litt seinare då eg hadde tatt på meg sa han at det var bra eg hadde tatt på meg fordi det var litt ekkelt(!) utan, at dei berre hang der... Veldig sårande. Mine pupper har alltid hengt litt ned, har den formen, at brystvorta er nederst på brystet, og så har dei blitt endå meir slakkare no etter eit barn. Dei er ganske fine i bh og brystvortene har ikkje endra seg.

Men altså to ting eg har komplekser for, magen og brysta, veit eg no at mannen min dessverre ser med mine kritiske auger.

Eg sa i frå med ein gong at det ikkje var særlig fint sagt, liksom litt lo av han fordi han var så uheldig med kommentaren. han lo han og og unnskyldte seg veldig. men no er det sagt. går ikkje an å ta det tilbake.

Gjett om eg føler meg fin? :)

Eg føler meg uavhengig av dette ikkje vel. har tatt av det eg la på meg då eg var gravid, det gjorde eg veldig fort. men har 5 kilo meir enn då me traff kvarandre, og eg syns dei kiloa viser veldig godt. no skal me prøva på ein til, og er derfor ikkje tid for å slanka seg.

Er det nokon andre som har opplevd lignande? Korleis håndterer de det?

Mannen min er ikkje av type verken snobbete eller kroppsfiksert, heilt normal. som tilleggsinfo.

Blir glad for svar! Anonymous poster hash: 31564...7df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du ble lei deg, det er grusomt når andre setter ord på det som plager deg på den måten. Ut fra det du skriver tviler jeg på at mannen hadde sett for seg at det han sa kom til å såre deg slik det gjorde. Tipper han er lei seg for det nå, men for deg er skaden skjedd.

Trener du? Jeg har sånne pupper som deg, ingen strekkmerker, men litt av den typiske deighuden på magen. Det siste halve året har jeg trent jevnlig og mye styrke, slik at kroppen min nå er ganske fast og fin, med god holdning. Det forandrer ikke puppene eller huden på magen, men det gjør at jeg føler meg bra for det. Tenkte faktisk på det seinest i går. Jeg bryr meg ikke lenger om at puppene henger, for de er fine med BH på! Og jeg får masse komplimenter om dagen for hvor sunn og fresh jeg ser ut.

Pupper og mage kan du trolig ikke gjøre så mye med uten å legge deg under kniven. Mitt tips er å forsøke å gjøre mest mulig ut av det du kan forandre på. Trene kan du gjøre selv om du blir gravid igjen. Det gjør godt for både humør og utseende.

Jeg tror det handler om å lære å like seg selv, da liker andre oss også, og skavankene blir mindre viktige.

Anonymous poster hash: cbb61...4ba

Skrevet

Du har satt et barn til verden, kvinne! Selvsagt forandrer kroppen din seg. Og som hun over her skriver "Jeg tror det handler om å lære å like seg selv, da liker andre oss også, og skavankene blir mindre viktige." er det mye sannhet i. Jeg tror nok ikke din mann mente dette på en grufull måte, og han er nok også klar over at en kropp forandrer seg etter en graviditet, men når du selv er missfornøyd med de to områdene så sitter selvsagt kommentarene litt hardere igjen og kanskje ikke like lett å prelle av seg. Du kan begynne å trene, ting vil trekke seg litt mer sammen, evnt fett byttes ut med litt muskelmasse og med litt resultater så kanskje du får opp selvtilliten også. 

Jeg er 56 kg nå etter å ha slanket vekk 25 kg, huden min over alt er helt løs etter at alt ble strekt med 30 kg + med vann. Jeg har lite muskler og så og si ingen fett, så all hud dingler. Puppene er mindre og henger mer, som bløte og mye sokker. Stumpen er flat og full i strekkmerker, strekkmerker har jeg også fra skrittet og ned til anklene, de var en gang blodige og lilla nå synes de nesten ikke. Følte meg ikke bra for en periode, og hver gang jeg selv brakte det på banen la også bf ekstra godt merke til det. Nå derimot tenker jeg ikke lenger over det, jeg er fornøyd med kroppen min, og når jeg har det bra med meg selv liker han meg også enda bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...