Gå til innhold

Juni 2014 babyer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er 8+0 og har heller nesten ikke symptomer! Hadde en dag for to uker siden da jeg kjente antydning til kvalme. Eneste er at jeg er litt småtrøtt og tisser mye. Også har magen est litt ut og ser bare kvapsete ut.

Har ultralyd på onsdag og blir godt å forhåpentligvis få en bekreftelse.

Skal prøve ut Angelsounden i morgen også selv om det kanskje er litt tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har kvalmen gått over i forrige uke, så eneste symptomer nå er tretthet og at jeg må tisse ofte. Er også oppblåst. Er 10 uker på lørdag.

 

Jobben jeg søkte hadde uvanlig mange søkere sa hun, de hadde ikke forventet over 40 søkere. Står igjen meg og 10-12 andre nå, men jeg er ikke øverst på listen:/

 

Vet ikke helt hva jeg gjør om jeg ikke får jobben. Har jo bare jobb til månedsskiftet januar/februar, men hun har sagt at jeg sikkert får vikariat videre.

 

Kjipe greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

eg har fått så forferdelig vondt i armen. har hatt det for nokre år sidan. som ein sene betennelse. men kan jo ikkje ta noko for det. huff, kan ikkje bruka armen. snart reiser mannen i nordsjøen. og så er det kvalmen. huff, et lite hjerte pukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

eg har fått så forferdelig vondt i armen. har hatt det for nokre år sidan. som ein sene betennelse. men kan jo ikkje ta noko for det. huff, kan ikkje bruka armen. snart reiser mannen i nordsjøen. og så er det kvalmen. huff, et lite hjerte pukk.

Huff da Lilla! Bruker du armen i jobb? I såfall ville jeg prøvd å bruke den andre i stedet hvis det er mulig. Det dummeste man gjør er å belaste en betent arm mer. Den blir ikke bedre da. Kanskje du må sykmeldes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg ringt legen og sagt jeg ikke klarer å jobbe 50%. Jeg får det bare ikke til. Vet ikke om det er alderen men jeg er bare så forferdelig trøtt og sliten dagen lang i tillegg til kvalmen som ikke ser ut til å gi seg enda. Føler meg som en synder, og liker det ikke, men må nok ha 100% sykmelding en stund. Dagens lille klage:) ellers begynner magen min å bli stor... Ser sånn passe tjukk ut:) men er bare 9 uker, så dette er nok bare oppblåst mage og ekstra kiloer... Gleder meg til jeg kan trene igjen og få litt energi!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får trøste deg med at kvalmen forhåpentligvis blir borte om noen uker, AK, og at energien kommer tilbake :) Håper iallefall på det selv, begynner å bli lei av å gå rundt i konstant trøtt-og-sliten-modus..

 

Går det greit å bruke armen på jobb da, Lilla? Høres ikke godt ut :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra AK! Synes du er flink som har ringt legen. Det høres helt forferdelig ut å være så kvalm, på toppen av alt annet. Vi får håpe du er en av dem som blir helt fin igjen i uke 12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått innkalling til ultralyd i dag!!:) ikke før 7. Januar da, men det er dagen før bursdagen min så blir en finfin bursdagsgave :) gleder meg!! Må tiden gå fort!!! 9+2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har kvalmen gått over i forrige uke, så eneste symptomer nå er tretthet og at jeg må tisse ofte. Er også oppblåst. Er 10 uker på lørdag.

Jobben jeg søkte hadde uvanlig mange søkere sa hun, de hadde ikke forventet over 40 søkere. Står igjen meg og 10-12 andre nå, men jeg er ikke øverst på listen:/

Vet ikke helt hva jeg gjør om jeg ikke får jobben. Har jo bare jobb til månedsskiftet januar/februar, men hun har sagt at jeg sikkert får vikariat videre.

Kjipe greier!

Så kjedelig! Man ønsker jo å ha jobb frem til perm, også i forhold til utbetaling av foreldrepenger. Håper det løser seg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med sjukemelding A-K, seier eg. Treng du det, så treng du det! Bra! Med meg er det litt meir komplisert. eg har ulønna perm frå min vanlige 100 prosent stilling, og jobber som vikar som natt på et sjukehus. Føler meg ikkje i stand til å jobba no, både på grunn av kvalme, samt veldig urolige netter med mykje tissing- og no denne armen. Eg har jobba der i et halvt år, og har jobba ca 60 prosent natt. Eg har difor rett på sjukepengar. Men syns det er vanskeleg å be om sjukemelding når eg kun er vikar, for det er jo opp til meg å ta på meg vakter eller ikkje. Har ingen forpliktelser. Samtidig har me ikkje råd til at eg tjener ingenting. Veit ikkje kva eg skal gjera.

 

Klemmar til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått innkalling til ultralyd i dag!!:) ikke før 7. Januar da, men det er dagen før bursdagen min så blir en finfin bursdagsgave :) gleder meg!! Må tiden gå fort!!! 9+2 i dag.

Jeg skal dagen før deg, på Ullevål:) er 9+0 i morgen. Men har alt vært på Ul i uke 7 og skal på riksen i uke 12-13 i forb med duo test. Men ul i uke 18 er jo den mest spennende, da har jo baby blitt litt stor og vi kan se kjønnet. Gleder meg jeg og :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med sjukemelding A-K, seier eg. Treng du det, så treng du det! Bra! Med meg er det litt meir komplisert. eg har ulønna perm frå min vanlige 100 prosent stilling, og jobber som vikar som natt på et sjukehus. Føler meg ikkje i stand til å jobba no, både på grunn av kvalme, samt veldig urolige netter med mykje tissing- og no denne armen. Eg har jobba der i et halvt år, og har jobba ca 60 prosent natt. Eg har difor rett på sjukepengar. Men syns det er vanskeleg å be om sjukemelding når eg kun er vikar, for det er jo opp til meg å ta på meg vakter eller ikkje. Har ingen forpliktelser. Samtidig har me ikkje råd til at eg tjener ingenting. Veit ikkje kva eg skal gjera.

 

Klemmar til alle sammen!

Takk for støtte Lilla ! Kanskje bare noen dager (ut uken?) med hvile vil hjelpe deg litt på vei? Du er rundt uke 8-9 nå er du ikke? Jeg tror kvalmen vil lette litt snart, og armen din trenger hvile! God bedring!:) klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk svak positiv test 14.10.. ikm var 18.10.. Jeg er såå glad.. å såå trøtt :S hehe

Skal på tidlig ul 8 nov.. har vel termin rundt 25 juni:)

Endret av lykke i magen <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul om en halvtime.

 

Gruer meg plutselig veldig, det slo meg bare plutselig hva om noe er galt?

 

Er 8+1 i dag.;)

 

Ul om en halvtime.

 

Gruer meg plutselig veldig, det slo meg bare plutselig hva om noe er galt?

 

Er 8+1 i dag.

Lykke til- fortell gjerne etterpå hvordan det gikk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til mammaklubbhus! Spent på å høre hvordan det gikk.

 

Her skal jeg i ilden om en time! Forsøkte meg med doppler i går kveld, men vet jo at det er alt for tidlig. Fant bare min egen hjertelyd. Blir likevel innstilt på at det kan komme dårlige nyheter i dag, selv om sannsynligheten er størst for at det er positivt. Godt å få svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra for deg charnelle :). Det er jo veldig tidlig med doppler, men jeg krysser fingrene ekstra for deg likevel.

 

Jeg har fått hilse på en liten bamsemums i magen :). Alt så bra ut. 1,8 cm og et hjerte som slår som bare det :). Puster lettet ut igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lenge nå lest om de som har begynt å blø, friskt blod, brunt blod, slim osv her inne. alltid følt med dere og tenkt det der må være den værste følelsen og så heldig jeg er som har sluppet det.

 

vel...det var den gang...

 

begynte på mandag...rosa blod på papiret...ringte legevakten og de sa legg deg på sofaen og slapp av. neste morgen - ingenting... 1 time gikk, friskt rødt blod og slim...dro til legen, ble sendt til sykehuset, mens jeg var der ble det til brunt blod på papiret.... positivt tenker nå jeg - det er jo gammelt blod (krysser fingrene)... virket som alt var greit på ul, måtte ta hcg, og tilbake i morgen å ta hcg... ul på fredag og om 2 uker... i dag, fortsatt brunt blod på papiret hver gang jeg går på do...

 

etter alt jeg har lest her inne er det jo litt 50-50 om det går greit eller ikke med de som har vært gjennom det før... men man blir sittende å være nervøs og stresset... tenker det er jo 1000 grunner til at man kan blø, men så har man en tendens til å la tankene gå til 1 ting... snart 48 timer, og fortsatt kun på papiret og siste 24 timene kun brunt....

 

så da får man bare vente å se og håpe at den/de lille holder seg der inne og lever :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lenge nå lest om de som har begynt å blø, friskt blod, brunt blod, slim osv her inne. alltid følt med dere og tenkt det der må være den værste følelsen og så heldig jeg er som har sluppet det.

 

vel...det var den gang...

 

begynte på mandag...rosa blod på papiret...ringte legevakten og de sa legg deg på sofaen og slapp av. neste morgen - ingenting... 1 time gikk, friskt rødt blod og slim...dro til legen, ble sendt til sykehuset, mens jeg var der ble det til brunt blod på papiret.... positivt tenker nå jeg - det er jo gammelt blod (krysser fingrene)... virket som alt var greit på ul, måtte ta hcg, og tilbake i morgen å ta hcg... ul på fredag og om 2 uker... i dag, fortsatt brunt blod på papiret hver gang jeg går på do...

 

etter alt jeg har lest her inne er det jo litt 50-50 om det går greit eller ikke med de som har vært gjennom det før... men man blir sittende å være nervøs og stresset... tenker det er jo 1000 grunner til at man kan blø, men så har man en tendens til å la tankene gå til 1 ting... snart 48 timer, og fortsatt kun på papiret og siste 24 timene kun brunt....

 

så da får man bare vente å se og håpe at den/de lille holder seg der inne og lever :)

 

Huffda! Forstår du blir skremt! Det er veldig mange som blør i 1trimester! Skal du ikke til ultralyd? Hvor langt på vei er du? Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for at spiren har det bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :) ja, det er mange som blør å det går bra, så lever i håpet.

hadde ul i går og skal på fredag og om 2 uker. er 7+1 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puster også lettet ut her! Ett bankende hjerte og størrelsen var akkurat slik den skal være (husker ikke i farten hva det var). Deilig å se hjertet, bevegelsene og noen små padleårer av armer.

Det var to embryoer, men den ene ga opp etter noen dager før hjertet engang begynte å slå (vanishing twin). Så det stemmer at mitt doble HCG nivå var grunnet tvillinger. Men som legen sa var det en grunn til at den stoppet å utvikle seg.

 

Krysser fingrene for deg Cilie! Jeg vet ikke om det er en mager trøst men legen forberedte meg på at jeg sannsynligvis kommer til å blø på grunn av denne ene tvillingen. Og du satte vel også inn to egg? Kan det være det samme som har skjedd deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...