Gå til innhold

Juni 2014 babyer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. må bare fortelle dere om helgen min. begynte å styrtblø på lørdag. ble livredd og trodde jeg hadde mista..men kom ikke klumper..bare blod..først friskt og så brunt.. vi dro på sykehuset og på søndag fikk vi ul.. fikk omtrent sjokk da legen sa hun så hjerteaktivitet og skrudde på lyden så hjerteslagene jomet i rommet. ble så glad. legen sa det var helt normalt å blø og behøvde ikke være farlig. kunne være blodkar e.l. ved spontanabort er blødningen myyye større... da kommer det ut store klumper. men siden jeg har opplevd ma før, var jeg redd dette var en ny. men heldigvis var alt bra. fikk ny time til ul om en uke på sykehuset siden lege ville forsikre seg om at alt var bra..så til alle dere som blør... det trenger ikke være farlig : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lenge hatt lyst på ny jobb. Tenkte at jeg skulle bytte jobb etter permen sist, men da var det ikke noe aktuellt ute...

 

Nå ligger det tre potensielle stillinger ute. Men jeg er usikker som bare rakkern. Føler jeg fører evt ny arbeidsgiver bak lyset med tanke på at jeg er gravid.

Samtidig tenker jeg at jeg burde søke, se hva som skjer. Om jeg kommer til intervju kan jeg ta stilling til om jeg vil si noe da. Jeg vet det kommer til å være mange søkere. Kan forvente mellom 100-200 søkere.

 

Men så er jeg også usikker fordi man vet hva man har , men ikke hva man får i forhold til arbeidsmiljø. Kjipt å slite med å komme seg inn i ny jobb etter permisjonen.

Hva hadde dere gjort...?

Hei!

 

Enig med mrsmilla, du bør søke!! Din nåværende sjef høres veldig usympatisk ut! Tipper at hun eller han ikke har barn selv? Føler meg veldig heldig med arbeidsgiver når jeg leser om slike sjefer...

 

Lykke til med jobbsøk og graviditeten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KK^^: Åh, nå føler jeg meg fæl som sier at puppene er ømme, at jeg er kvalm, trøtt og spyr.. Riktignok føler jeg meg mer oppegående nå enn i forrige uke, så det bekymrer meg litt.

UL i morgen her, og så igjen i uke 11. Gruer meg!

Ville prøvd å få UL litt tidligere jeg og hvis jeg var deg, grusomt å gå i nesten to uker og være bekymret :(

Lykke til på Ul i morgen!!!:) det går sikkert bra! Du har ikke hatt mer utflod/blødning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, AK. Har UL i kveld, la ikke merke til at klokka var så mye da jeg skrev ;)

Kroppen har oppført seg pent i går og i dag, foreløpig ikke noe mer rosa eller brunt. Så jeg krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk AK! Her er det det samme som i går, legen ringer i morgen å får UL fremskyndet :) lykke, lykke til etterpå supermjau! Hold oss oppdaterte da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg har lenge hatt lyst på ny jobb. Tenkte at jeg skulle bytte jobb etter permen sist, men da var det ikke noe aktuellt ute...

Nå ligger det tre potensielle stillinger ute. Men jeg er usikker som bare rakkern. Føler jeg fører evt ny arbeidsgiver bak lyset med tanke på at jeg er gravid.

Samtidig tenker jeg at jeg burde søke, se hva som skjer. Om jeg kommer til intervju kan jeg ta stilling til om jeg vil si noe da. Jeg vet det kommer til å være mange søkere. Kan forvente mellom 100-200 søkere.

Men så er jeg også usikker fordi man vet hva man har , men ikke hva man får i forhold til arbeidsmiljø. Kjipt å slite med å komme seg inn i ny jobb etter permisjonen.

Hva hadde dere gjort...?

 

Hei!

Enig med mrsmilla, du bør søke!! Din nåværende sjef høres veldig usympatisk ut! Tipper at hun eller han ikke har barn selv? Føler meg veldig heldig med arbeidsgiver når jeg leser om slike sjefer...

Lykke til med jobbsøk og graviditeten:)

Søk i vei! Men. Trur ikkje eg hadde fortalt om graviditeten.. Dette har dei ikkje noko med endo. Viss du er den beste søkeren for ein av dei tre stillingane, så er du det.

Problemet viss du forteller at du er gravid er at du kjem aldri til å få vite om du blir diskriminert eller ikkje. Du seier det kommer til å vere opp mot 200søkarar. Det vil sikkert vere fleire med like kvalifikasjoner som deg. Då kan arbeidsgiver "tilfeldigvis" velge andre enn deg. Då vil det vere vanskeleg for tillitsvalgte som ofte følger med at prosessen blir gjort skikkelig å kunne påstå at arbeidsgivar aktivt valgte vekk ein gravid søkar mot ein ikkje-gravid søkar.

Er du den beste for jobben, er du den beste for jobben. Gravid eller ikkje. Du kjem jo igjen ein gong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som er oppblåst? Kjennes ut som at alle ser at jeg er gravid. Magen min er diger.

Har lyst til å rope ut at jeg er gravid også.

Blir sprø av ventingen. Og da er jeg kun i uke 5!!

Hvordan skal dette gå? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er veldig oppblåst, spesielt etter at jeg spiste mye brød og rundstykker i helgen. Pleier å være bedre hvis jeg holder meg til knekkebrød, riskaker, rugsprø og lign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som er oppblåst? Kjennes ut som at alle ser at jeg er gravid. Magen min er diger.

Har lyst til å rope ut at jeg er gravid også.

Blir sprø av ventingen. Og da er jeg kun i uke 5!!

Hvordan skal dette gå? ;)

Jeg var også "diger" i begynnelsen.. Nå er jeg 7+6 og mindre enn i uke 5... Håper det er noen trøst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :D  får jeg være med? tok testen for en uke siden, og er gravid nå 5+5. har termin 28 juni :wub: 

Jeg ringte til fastlegen min i dag for ¨bestille time, men jeg fikk ikke velge når :huh:  hun i telf sa jeg ikke måtte komme før uke 10? så den 26 oktober skal jeg til legen på første skjekk.

jeg har heller ingen store symptomer, har litt mensen aktike smerter og litt vondt i brystene visst noen klemmer meg lit for hardt :P 

har dere masse symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer kesi092 :D
Jeg er 7+5 i dag, og har ingen symptomer. Har ikke hatt noe som helst, så lurer på om i det hele tatt kommer. Håper bare alt står bra til og at den lille klamrer seg fast:)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer kesi092 :D

Jeg er 7+5 i dag, og har ingen symptomer. Har ikke hatt noe som helst, så lurer på om i det hele tatt kommer. Håper bare alt står bra til og at den lille klamrer seg fast:)

 

Gratulerer til deg også :D 

ja, det er visst ikke alle som får symptomer, en venninne av meg var gravid i 5 mndr uten at hun visste det :o man kunne ikke se det heller på hun, nå har hun en sønn på 1,5 år :) 

 

vet du når du har termin? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :D Håper det går like bra her også, selv uten symptomer! Har ikke vært på sjekk hos verken lege eller jordmord enda, men i følge menstermin så er det 14 juni :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D Håper det går like bra her også, selv uten symptomer! Har ikke vært på sjekk hos verken lege eller jordmord enda, men i følge menstermin så er det 14 juni :D

åååh, lykke :D  jeg gleder meg veldig til jeg får den magen, syntes det er så koselig. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, ja. Ingen antydning her enda, så satser på an den venter til etter jul, da jeg ikke har tenkt å fortelle det før ordniær ultralyd til venner og kjente! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, ja. Ingen antydning her enda, så satser på an den venter til etter jul, da jeg ikke har tenkt å fortelle det før ordniær ultralyd til venner og kjente! :)

ja, jeg har ikke sakt det til foreldrene mine heller, tenker det blir julepresang :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg har lenge hatt lyst på ny jobb. Tenkte at jeg skulle bytte jobb etter permen sist, men da var det ikke noe aktuellt ute...

Nå ligger det tre potensielle stillinger ute. Men jeg er usikker som bare rakkern. Føler jeg fører evt ny arbeidsgiver bak lyset med tanke på at jeg er gravid.

Samtidig tenker jeg at jeg burde søke, se hva som skjer. Om jeg kommer til intervju kan jeg ta stilling til om jeg vil si noe da. Jeg vet det kommer til å være mange søkere. Kan forvente mellom 100-200 søkere.

Men så er jeg også usikker fordi man vet hva man har , men ikke hva man får i forhold til arbeidsmiljø. Kjipt å slite med å komme seg inn i ny jobb etter permisjonen.

Hva hadde dere gjort...?

Hei!

Enig med mrsmilla, du bør søke!! Din nåværende sjef høres veldig usympatisk ut! Tipper at hun eller han ikke har barn selv? Føler meg veldig heldig med arbeidsgiver når jeg leser om slike sjefer...

Lykke til med jobbsøk og graviditeten:)

Søk i vei! Men. Trur ikkje eg hadde fortalt om graviditeten.. Dette har dei ikkje noko med endo. Viss du er den beste søkeren for ein av dei tre stillingane, så er du det.

Problemet viss du forteller at du er gravid er at du kjem aldri til å få vite om du blir diskriminert eller ikkje. Du seier det kommer til å vere opp mot 200søkarar. Det vil sikkert vere fleire med like kvalifikasjoner som deg. Då kan arbeidsgiver "tilfeldigvis" velge andre enn deg. Då vil det vere vanskeleg for tillitsvalgte som ofte følger med at prosessen blir gjort skikkelig å kunne påstå at arbeidsgivar aktivt valgte vekk ein gravid søkar mot ein ikkje-gravid søkar.

Er du den beste for jobben, er du den beste for jobben. Gravid eller ikkje. Du kjem jo igjen ein gong!

Fant denne artikkelen http://www.klikk.no/foreldre/article859422.ece

Den passet fint å lese nå.

Jeg har tre mnd oppsigelse der jeg er nå. Og søknadsfristene er i midten av nov. Det vil si at om jeg får jobben vil jeg ikke være ledig før etter februar. Da er det typ to mnd jobb før perm. Føles litt ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg har lenge hatt lyst på ny jobb. Tenkte at jeg skulle bytte jobb etter permen sist, men da var det ikke noe aktuellt ute...

Nå ligger det tre potensielle stillinger ute. Men jeg er usikker som bare rakkern. Føler jeg fører evt ny arbeidsgiver bak lyset med tanke på at jeg er gravid.

Samtidig tenker jeg at jeg burde søke, se hva som skjer. Om jeg kommer til intervju kan jeg ta stilling til om jeg vil si noe da. Jeg vet det kommer til å være mange søkere. Kan forvente mellom 100-200 søkere.

Men så er jeg også usikker fordi man vet hva man har , men ikke hva man får i forhold til arbeidsmiljø. Kjipt å slite med å komme seg inn i ny jobb etter permisjonen.

Hva hadde dere gjort...?

Hei!

Enig med mrsmilla, du bør søke!! Din nåværende sjef høres veldig usympatisk ut! Tipper at hun eller han ikke har barn selv? Føler meg veldig heldig med arbeidsgiver når jeg leser om slike sjefer...

Lykke til med jobbsøk og graviditeten:)

Søk i vei! Men. Trur ikkje eg hadde fortalt om graviditeten.. Dette har dei ikkje noko med endo. Viss du er den beste søkeren for ein av dei tre stillingane, så er du det.

Problemet viss du forteller at du er gravid er at du kjem aldri til å få vite om du blir diskriminert eller ikkje. Du seier det kommer til å vere opp mot 200søkarar. Det vil sikkert vere fleire med like kvalifikasjoner som deg. Då kan arbeidsgiver "tilfeldigvis" velge andre enn deg. Då vil det vere vanskeleg for tillitsvalgte som ofte følger med at prosessen blir gjort skikkelig å kunne påstå at arbeidsgivar aktivt valgte vekk ein gravid søkar mot ein ikkje-gravid søkar.

Er du den beste for jobben, er du den beste for jobben. Gravid eller ikkje. Du kjem jo igjen ein gong!

Fant denne artikkelen http://www.klikk.no/foreldre/article859422.ece

Den passet fint å lese nå.

Jeg har tre mnd oppsigelse der jeg er nå. Og søknadsfristene er i midten av nov. Det vil si at om jeg får jobben vil jeg ikke være ledig før etter februar. Da er det typ to mnd jobb før perm. Føles litt ekkelt.

Ja.. Ser absolutt den!

Uff! Vanskelig!

 

Eg ska på intervju denne veka. Men det vil evt bli snakk om ein intern flytting innen samme foretaket, så eg vil sleppe dei 3mnd med oppsigelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk AK! Her er det det samme som i går, legen ringer i morgen å får UL fremskyndet :) lykke, lykke til etterpå supermjau! Hold oss oppdaterte da..

 

Lykke til på Ul i morgen!!! :) det går sikkert bra! Du har ikke hatt mer utflod/blødning?

UL gikk bra! Spira er 14 mm og hjertet slo fint :) Ble satt tilbake en dag, så er visst 7+5. Men puuuuh, da kan jeg puste litt iallefall.

Så ikke noen umiddelbar grunn til at jeg skulle blø, så da håper jeg det bare var noen sensitive slimhinner eller noe. Kryss kryss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...