Gå til innhold

Juni 2014 babyer

Anbefalte innlegg

Skjønner. vi får håpe at alt tilsier at ingenting er galt, og vente til den ordinere ultralyden :)

Når skal dere fortelle nære og kjære?
Vi er i uke 7+1 nå, og jeg vil være forbi de magiske 12 ukene i slutten av november. Men jeg er student og starter eksamensperioden min i slutten av november og helt til 20. desember!! Så, vi skal vente med å fortelle foreldre/svigerforeldre og mine søsken til jula! ca uke 16-17. men DA har jeg tid til å få spørsmål og glede meg litt, når all eksamensstresset er over :):) Ettersom vi ikke bor på samme plass som familien (utenom hans mor som bor i samme bygd), er det ingen som kan se det heller. Om jeg i det hele tatt har fått en kul da;)
Jeg har heller ikke sansen for alle som skriker ut på facebook så fort de kan, så dette svangerskapet er helt facebookfri sone! De som får vite det har jeg jo nummeret til :)

Dette blir stas uansett:) Vårt første felles, min første, og hans andre:) termin rundt 10-15 juni:)

Fortsetter under...

Vi skal ha oppussing i barnehagen til sønnen. Hvor farlig er det egentlig med maling og sånn for en dag? Ingen vet om spiren i magen enda. Synes det er litt vanskelig.

Sjekk ut hvilken maling som blir brukt. de fleste malinger nå om dagen har jo "ingen skadelig avdamping" for gravide;)

Annonse

Mammamia, vi vil vente til uke 12 før vi forteller det til de aller nærmeste i familien, og vente til etter ultralyd i uke atten til å fortelle alle andre.

Hvis vi greier å vente så lenge da. Jeg er så lykkelig og ivrig at jeg føler at jeg røper meg stadig vekk. Heldigvis er jeg ikke kvalm, så det gjør det litt lettere å skjule graviditeten.

Hvor skal du på ul ens? Var på sigrids ultra ved hansenhjørnet, utrolig koselig og dyktige jordmødre:-) 500kr der

Skal på samme plass;)  Gleder meg! (Ser at jeg skrev tidligere at det kostet 400...Blander med sist graviditet, da betalte jeg 400 der;) ). Ja, de er utrolig flinke!

Hvordan gikk det med din ul?

Endret av ens

Stilig:-)

gikk veldig bra, de måte lete litt, da småtten hadde gjemt seg helt oppe i veggen hehe:-) fine hjerteslag, 167:-) min termin var riktig den ifølge mens.

Så koselig lokale de hadde! Midt i pubbgata hehe:-) hun hadde med en annen jordmor som skulle avlaste henne iblant tror jeg det var. Lykke til:-)

Hei:) nå er jeg 8+3 og min nærmeste familie har fått vite om graviditeten. Synes det føles bra, uansett hvordan det måtte gå. Er slitsomt å skjule det når man er så dårlig, og godt å få litt medfølelse og omsorg;) Flere på jobb vet det også. Umulig å skjule spør du meg.... Vi snakker om alt og ingenting og de kjenner meg så godt at jeg trengte ikke si noe engang...:)

Velkommen, MrsMilla :)

Jeg er litt nervøs jeg nå, for å si det mildt. Oppdaget masse brun/rosa utflod i stad da jeg var på do. Akkurat sånn begynte det forrige gang, da jeg hadde en MA. Vet det kan være helt uskyldig, men det overbeviser ikke meg akkurat nå :(

Åååh, kan jeg ikke bare ha et svangerskap uten at det skjer noe drit?

Velkommen, MrsMilla :)

Jeg er litt nervøs jeg nå, for å si det mildt. Oppdaget masse brun/rosa utflod i stad da jeg var på do. Akkurat sånn begynte det forrige gang, da jeg hadde en MA. Vet det kan være helt uskyldig, men det overbeviser ikke meg akkurat nå :(

Åååh, kan jeg ikke bare ha et svangerskap uten at det skjer noe drit?

Uff, det der er fryktelig ekkelt. Som en liten oppmuntring kan jeg fortelle deg at jeg har hatt brun utflod flere dager dette svangerskapet, men fikk se bankende hjerte på UL på onsdag. Krysser fingrene for deg, og håper på det beste!

Annonse

nettop vært på ul og jeg som har vært sååå redd... så liksom ikke for meg noe inni der. så så vi et lite foster.med et bankende lite hjertet. fosteret målte 9 mm. skal tilbake i uke 12 for å sjekke sykdommer osv. Men nå ble jeg iallefall glad. kan legge ut bilde senere. jeg er 7 uker gravid. : ) og termin er ca 7 juni ifølge mensen, men 14 ifølge legen: )krysser finga for at dette går bra : )

Var også på ultralyd, fosteret var ca 2,5 cm og termin 5 juni i følge legen:) skal tilbake om en måned, blir nok mer å se da! Var utvendig ultralyd, så ting var ikke så veldig tydelig når jeg bare er i uke 9. Men hjertet banket og alt såg bra ut sa han!

Hvordan er det med supermjau?

Ikke så bra  :( Masse brun/rosa utflod, slim med bloddråper i + brunt slim. HELT likt som forrige gang.

Har ikke vært kvalm verken i går eller i dag (noe jeg har vært i 2 uker), og begynner vel egentlig å innstille meg på at det kanskje ikke går veien denne gangen heller.

Har UL i uke 11, men lurer på om jeg skal bestille en time til neste uke. Ikke det at å se en liten dært som tilsynelatende har det fint gir noen garantier, men.. Klarer iallefall ikke tanken på å gå i nesten 4 uker med noe som kanskje ikke er noe i det hele tatt. ÆSJ altså. Hadde håpet på en bedre start på helgen!  :angry:

Krumelur og nimmelim! Vet ikke hvor mye dere leser her nå - men leste nettopp et tips om at pyridoksin (vitamin b6), skal være til stor hjelp å stabilisere syklus og Evt fremskynde mens hvis man venter på mens. Tenkte med en gang på dere. Fåes kjøpt uten resept, men står ikke fremme i hyllene, så må spørre etter det:) Dette skal visst også hjelpe mot svangerskapskvalme, ble tipset av legen min. Er spent og håper det virker:) klem til dere!

Digg så leit supermjau... Håper det er noe uskyldig og at alt er som det skal.. Selvom det er likt som forrige gang, KAN det hende det ikke er like ille og at blødningen er uskyldig!!! Tenker på deg, og ja bestill time fort til UL så kan du enten bli beroliget på at alt er bra eller prøve igjen så fort du kan hvis du vil det!! Håper å fortsatt se deg i juni-gruppa! Håper for og med deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...