Gå til innhold

Juni 2014 babyer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for all omtanke. Det går litt opp og ned. Var egentlig ganske skeptisk til hele graviditeten da de bare så en tom fostersekk på tidlig ultralyd i noe jeg trodde var uke syv. Nå blir det å vente med eventuell ny prøving frem til våren. Akkurat nå orker jeg ikke tanken på en ny spontanabort.

Lykke til alle her inne. Junibarn er supert. Har selv ei jente på fem som er født i juni.

Dette har vært en dag med oppturer og nedturer for juni2014 gjengen. SA er virkelig helt forferdelig å oppleve. Så vondt og så opprivende :( Jeg har orker nesten ikke gå så mye inn i det, men håper at dere som har mistet har gode partnere som skjønner at de virkelig må støtte dere og være der for dere nå. Menn skjønner ikke alltid, men de må bare ta hensyn og vise omsorg likevel. Man føler seg raskere bedre når man kan være sammen om det.

Dette er faktisk tredje gang jeg er gravid i år, og jeg håper inderlig at det er min tur til å bli mamma denne gangen. Det blir vårt første barn i så fall. Jeg var på tidlig ultralyd i kveld og det gikk kjempebra, og jeg fikk se et bankende hjerte <3. Legen mente jeg var 6+5, dvs tre dager lenger enn jeg tror selv. Så nå blir neste milepel for min del legebesøk i uke åtte, og ultralyd på sykehuset i uke 12. Jeg tror det kommer til å gå bra :)

Annonse

Hvordan gikk det på UL fossekall?

Ul gikk kjempe fint! Fikk se og høre hjertet og fikk til og med bilde! Ul viste også at jeg var så langt som jeg trodde, 8+4 i dag. Alt var som det skulle, så nå kan jeg senke skuldrene litt. :-)

Skal du på tidlig ul?

lykke til puseluskan : ) Det ordner seg alltid for snille jenter..husk det. 

noen her som vet når kvalmen begynner å gi seg eller? Er helt grusomt kvalm....får jo ikke gjort noe skolearbeid..og alt blir forskyvd fremover..væææ...   kunne ikke huske at man ble såååå kvalm: (( kan man få noe for det? Fikk bare postafen sist.... afipran gies ikke til de som er så tidlig eller???

Jeg spurte legen om hun kunne se hvor stor den var, Lilla, men først hadde hun ikke målt enda, og når hun målte så glemte hun å si det. Jeg blir alltid litt satt ut på legebesøk, og synes det er lett å glemme å få svar på alt.. Menmen, jeg vet jeg skal til ultralyd i uke 12 (i første uka i desember :D ) og da regner jeg med å få vite mye mer :)

noen her som vet når kvalmen begynner å gi seg eller? Er helt grusomt kvalm....får jo ikke gjort noe skolearbeid..og alt blir forskyvd fremover..væææ... kunne ikke huske at man ble såååå kvalm: (( kan man få noe for det? Fikk bare postafen sist.... afipran gies ikke til de som er så tidlig eller???

Lurer på det samme! NÅR gir kvalmen seg? Er 8+1 idag. Mener å huske at det verste ga se i uke 10-12, så bare å holde ut. Noen er nok kvalme lenger enn det også, faktisk hele svangerskapet. Håper vi alle slipper det:) god bedring!

noen her som vet når kvalmen begynner å gi seg eller? Er helt grusomt kvalm....får jo ikke gjort noe skolearbeid..og alt blir forskyvd fremover..væææ... kunne ikke huske at man ble såååå kvalm: (( kan man få noe for det? Fikk bare postafen sist.... afipran gies ikke til de som er så tidlig eller???

Jeg fikk beskjed om å kjøpe pyrodoxin på apoteket. Det er vitamin b6. Tar det 3 ganger om dagen, og har omtrent ikke vært kvalm siden:)

http://www.apotek1.no/kost-og-ernaering/vitaminer-mineraler/vitamin-b6

Endret av *julie 2010 og prikk 2014*

Ul gikk kjempe fint! Fikk se og høre hjertet og fikk til og med bilde! Ul viste også at jeg var så langt som jeg trodde, 8+4 i dag. Alt var som det skulle, så nå kan jeg senke skuldrene litt. :-)

Skal du på tidlig ul?

Skal på UL onsdag:))) kjempespent!! Så moro å høre hjertelyd<3

Annonse

Skal du på tidlig ul?

Masse lykke til! :-) Alt blir plutselig så mye mer virkelig når du kan se og høre den lille! :-) Hvor langt er du på vei når du skal på ul?

Noen som har vært på ultralyd når de har vært i uke 9-10? Hva kunne dere se?

Jeg skal i morgentidlig og er da 8+6. Håper de kan se om det er tvillinger, moren min er overbevist om at der er 2:p husker ikke va vi kunne se på tidlig ultralyd me jenta vi har, er jo nesten 3 år siden;)

Skal du på tidlig ul?

Masse lykke til! :-) Alt blir plutselig så mye mer virkelig når du kan se og høre den lille! :-) Hvor langt er du på vei når du skal på ul?
9+1 når jeg skal på UL:))

Lurer på hvorfor det er så mange som er på tidlig UL? Er det vanlig? Trodde ikke man fikk UL før den ordinere i uke 17-19..? Ser at det er flere som er helt fra uke 6-10.. Kan man bare be om det, kan jeg også få tidlig UL hvis jeg ønsker?

Lurer på hvorfor det er så mange som er på tidlig UL? Er det vanlig? Trodde ikke man fikk UL før den ordinere i uke 17-19..? Ser at det er flere som er helt fra uke 6-10.. Kan man bare be om det, kan jeg også få tidlig UL hvis jeg ønsker?

Du må bestille tidlig ul privat om du selv ønsker det. Koster mellom 400-1300 (har jeg lest her inne). Jeg skal selv på mandag 7+6, det er kun for min egen del... Ønsker å få bekreftelse på at alt ser bra ut til nå (er vel og merke ikke dyrt der jeg skal heller, 400kr).

tidlig ultralyd taes av ulike grunner:

- IVF behandling

- hvis man har mistet før

- komplikasjoner

- eller man har lyst og tar det privat

jeg tar selv tidlig for jeg har mistet før, og i tillegg har tatt IVF :)

Har hatt en MA og en SA tidligere, så derfor jeg vil ta tidlig. Vil ikke oppleve en gang til å gå i god tro frem til ordinærultralyd, kun for å oppdage at fosteret stoppet utviklingen i uke 7/8! Fastlegen min har ultralydapparat, men tar kun utvendig. Jeg hadde nok fått henvisning om han ikke tok selv:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...