Gå til innhold

Samboer er flau over at jeg vil sende 3åringen på dans!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde ikke at samboer var en tosk. Har generelt hatt inntrykk av at han er en herlig fyr, men så kom gårsdagen!

Jeg har en sønn på straks 3 år. Han elsker å danse. 

Han elsker rytme, og musikk. Bevege seg til musikk er rett og slett favoritthobbyen.

I byen hvor jeg bor finnes det enkel barnedans fra 3-5 år hvor det er mye lek til musikk. Jeg har meldt han på, fordi jeg tenker det vil være perfekt for ham.

Men samboer mener da at det er flaut. Gutter skal ikke sendes på dans.

"Stakkars gutt som blir tvunget til dans" sier han.

Makan til tosk. Han er en av disse mannfolkene som tydelig mener at dans kan forvandle en gutt til homofil.

Jada. Jeg vet han er stokk dum. Og jeg revurderer seriøst hele mannen akkurat nå.

Jeg mener barn skal få utvikle seg som de vil, og som de føler er rett for dem.

Jeg prøver minst mulig å dytte mitt barn inn i en kjønnsrolle, og jeg vil han selv skal finne ut hvem han er, uten at jeg skal påtvinge ham "gutterollen".

At han er så glad i rytme og musikk er jo bare hyggelig. Selvfølgelig skal han få danse så mye han vil.

Men samboer mener altså at dette er helt håpløst.

Gi meg et knakende godt argument jeg kan gi tilbake til alle disse dumme uttalelsene hans.

Thanks! ;) ;)

Anonymous poster hash: adc55...ece
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk så mange damer/jenter han vil imponere med danseferdighetene sine når han blir eldre :)

Skrevet

Han kommer til å få kjempedraget på damene!

Alle menn jeg kjenner som kan danse er omsvermet på alle fester.

Anonymous poster hash: 8c8b9...ac9

Skrevet

Hvis du revurderer forholdet deres pga det der, da kan du like gjerne flytte. Velg dine kamper, sier jeg bare.

Anonymous poster hash: ada37...139

Skrevet

Hvis du revurderer forholdet deres pga det der, da kan du like gjerne flytte. Velg dine kamper, sier jeg bare.

Anonymous poster hash: ada37...139

Jeg revurderer forholdet fordi mannen sier han er flau over en liten gutt som liker å danse.

Han er flau over sønnen min, fordi han liker å bevege seg til musikk.

Han håner meg som mor, fordi jeg synes gutten skal få gjøre det han trives med.

Han sier også at han aldri ville akseptert at jeg meldte hans sønn til dans.

Han skiller menn og kvinner, gutter og jenter, ikke kun i dette tilfellet, men flere andre tilfeller.

Og det plager meg. Det plager meg at han oppriktig mener at en kvinne aldri kan bli en like god sjef som en mann, eller at en gutt ikke kan danse, eller at en mann ikke kan bli sykepleier.

Du har vanskelig for å skjønne det, eller?

Skrevet

Han høres ut som noen av pappaene i barnehagen våre barn går i... ;) Forhåpentligvis får han bedre forståelse for dette etter hvert som gutten blir eldre, med stor sannsynlighet vil sønnen deres gå på fotball etter hvert likevel. ;)

I tillegg til det som ble sagt over (at menn som er flinke til å danse får draget på damene), ville jeg også argumentert med at dans er kjempebra for motorikken. Så hvis han går på dans, kan han utvikle seg bedre motorisk, også med tanke på at han kanskje vil drive med sport senere (ikke at det betyr noe for mange, men for mannen din er det sikkert et viktig poeng). :)

Anonymous poster hash: c028e...790
Skrevet

Han høres ut som noen av pappaene i barnehagen våre barn går i... ;) Forhåpentligvis får han bedre forståelse for dette etter hvert som gutten blir eldre, med stor sannsynlighet vil sønnen deres gå på fotball etter hvert likevel. ;)

I tillegg til det som ble sagt over (at menn som er flinke til å danse får draget på damene), ville jeg også argumentert med at dans er kjempebra for motorikken. Så hvis han går på dans, kan han utvikle seg bedre motorisk, også med tanke på at han kanskje vil drive med sport senere (ikke at det betyr noe for mange, men for mannen din er det sikkert et viktig poeng). :)

Anonymous poster hash: c028e...790

Takk for godt svar ;) Godt poeng!

Skrevet

Det er mange gutter som går på dans! Vi har en sønn som har en rytme i kroppen ut av en annen verden, og nå har han begynt på hip hop for gutter 7-9 år (han er 6). De er vel rundt ti stykker tror jeg.

Jeg meldte ham på og fortalte det ikke til mannen før han hadde gått én gang (han var vekkreist da) og han kan ikke si noe på det nå som han ser at gutten stortrives :P

Han skal også være med på en svær forestilling i vinter og gleder seg sånn!!

Jeg heier på gutter som danser :)

Skrevet

Det er mange gutter som går på dans! Vi har en sønn som har en rytme i kroppen ut av en annen verden, og nå har han begynt på hip hop for gutter 7-9 år (han er 6). De er vel rundt ti stykker tror jeg.

Jeg meldte ham på og fortalte det ikke til mannen før han hadde gått én gang (han var vekkreist da) og han kan ikke si noe på det nå som han ser at gutten stortrives :P

Han skal også være med på en svær forestilling i vinter og gleder seg sånn!!

Jeg heier på gutter som danser :)

Åh så kult! :D Stilig!

Jeg heier med deg!

HI

Skrevet

Jeg prøver minst mulig å dytte mitt barn inn i en kjønnsrolle, og jeg vil han selv skal finne ut hvem han er, uten at jeg skal påtvinge ham "gutterollen".

At han er så glad i rytme og musikk er jo bare hyggelig. Selvfølgelig skal han få danse så mye han vil.

Det aller beste argumentet har du jo her :)

Skrevet

Det aller beste argumentet har du jo her :)

Ja absolutt enig der ;) Jeg tror han forstår hva jeg mener, men han er rett og slett så "hjernevasket" på kjønnsroller, at han ikke klarer å innrømme noe annet.

HI

Skrevet

Hvis han liker å danse er det jo bare å sende han på dans , han blir sikkert over lykkelig. Det er jo ingenting som sier at gutter ikke skal danse. Han hadde sikkert synes det var greit om dere hadde en jente og hun ville spille fotball?

Gutter som danser er jo kjempe sjarmerende

Skrevet

Hehe, her i huset sluttet gutten på fotball samme dag som han arvet ei ridebukse;)! Akkurat det var nok utenfor mannens komfort, men det skyldes nok i hovedsak at han er livredd hester!

Nå går samme gutt på hip-hop sammen med 13 jenter. Han er 7 år, og stortrives med dansen sin. Han lærer kroppsbeherskelse i mye større grad enn hva han gjorde på fotballen. Gutten din er 3 år, han må få oppleve at det å bruke kroppen sin fysisk skal være en glede, uansett om idretten heter fotball, karate eller barnedans!

Skrevet

Jeg hadde også vurdert forholdet til en mann som er helt skakkjørt når det gjelder kjønnsrollemønster. For meg handler det om menneskeverdi, og han skiller tydelig på verdien av mann/kvinne, jente/ gutt, hetro/ homo - nei det hadde ikke vært greit for meg.

Og hvis han i tillegg ikke er faren til barnet ditt hadde jeg i alle fall tenkt gjennom ting - hva peser han guttungen med i forhold til hvilke valg ungen gjør i fremtiden - får ungen din anledning til å være seg selv, uavhengig av om han liker å danse, skru på biler, liker jenter eller liker gutter?

Skrevet

Finn youtube-klipp av menn som danser hip hop, breakdance osv. Ikke mye feminint over det i hvert fall. Ellers ville jeg nok revurdert hele mannen selv om han er sånn på andre ting også, og mener han skal bestemme hva sønnen får drive med basert på så idiotiske holdninger. 

Meld gutten din på dans du!! 

Skrevet

Jeg syns det er helt greit at du sender gutten din på dans, og mannen din er teit det. Men, å revurdere forholdet deres pga én uenighet syns jeg også er teit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...