Gå til innhold

Noen som har fått helt "feil" termin på UL??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sikker på at UL termin er 2-3 uker feil! Jeg har ikke hatt regelmessig mens, så jeg kan ikke gå ut ifra den, men hvis UL termin er rett, så testet jeg gravid med clear blue digital 2 uker før jeg ble befruktet :P

Men verken lege eller UL-tekniker vil høre på meg! I følge dem er jeg 26 uker, ifølge magefølelsen og denne testen jeg tok, er jeg nærmere 29 uker!

Jeg vet at babyen bruker sin tid på å utvikle seg, og at man må ta høyde for litt slingringsmonn, men jeg er litt redd for at jeg skal gå veldig langt over tiden hvis de ihugga mener at UL termin er rett. 

Anonymous poster hash: 01766...93a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde termin 28 Jan, også etter oul ble det 19, hun kom 6 januar, og var fullgåtte 39 uker ifg lege sjekken dagen etter.

Skrevet

Denne gangen har jeg fått termin en uke "for tidlig" i forhold til egen termin. 

Anonymous poster hash: 76c5f...afd
Skrevet

Denne gangen var menstermin 31.12.13. Mens ultralydtermin ble satt til 12.1.14. Det gir en menssyklus på 52 dager. Syns det er litt merkelig.

Anonymous poster hash: 47da4...8c0

Skrevet

Godt jeg ikke er alene!! Håper jeg ikke får noen komplikasjoner mot slutten, er livredd for at baby skal være dysmatur :(

Hi

Anonymous poster hash: faa6c...125

Skrevet

Jeg er så sikker på at UL termin er 2-3 uker feil! Jeg har ikke hatt regelmessig mens, så jeg kan ikke gå ut ifra den, men hvis UL termin er rett, så testet jeg gravid med clear blue digital 2 uker før jeg ble befruktet :P Men verken lege eller UL-tekniker vil høre på meg! I følge dem er jeg 26 uker, ifølge magefølelsen og denne testen jeg tok, er jeg nærmere 29 uker! Jeg vet at babyen bruker sin tid på å utvikle seg, og at man må ta høyde for litt slingringsmonn, men jeg er litt redd for at jeg skal gå veldig langt over tiden hvis de ihugga mener at UL termin er rett.  Anonymous poster hash: 01766...93a

Om graviditetstesten viste 2-3 uker gravid, kan du se helt bort i fra det. Noen har enorme mengder Hcg i urin fra tidlig svangerskap mens andre har lite. UL tidlig fra uke 12-19 er mest sannsynlig riktig. Er sjelden de måler fosterets hode og magemål så mye feil at det tilsvarer 2-3 uker. Men du kan gå til en privat ultralyd å høre hva de sier?

Anonymous poster hash: 0ef39...138

Skrevet

Ungen min kom 2 uker for tidlig, og jeg ser ikke bort fra at termindato var feil.

Synd at termindato skal ha så mye å si i forhold til når man går ut i permisjon, og hvor mye permisjon man mister dersom ungen kommer før tida. Kommer ungen etter tida får man jo mindre tid hjemme med ungen..

Termindato har for mye å si, men jeg har jo ingen god løsning på problemstillingen heller..

Anonymous poster hash: 8048c...d13
Skrevet

Med nr 3 var menstermin 05.06. UL-termin ble satt til 13.06. Hun ble født 16.06. Var bare 2900 gr og 46 cm. Så i mitt tilfelle stemte nok UL bedre..

Skrevet

Nei, jeg testa 2-3 uker FØR jeg ble befruktet i følge UL termin :P Derfor jeg syns det er så rart! 

Jeg håper at baby kommer før UL termin, slik at jeg kan være trygg på at h*n ikke er dysmatur :) Men vet jo også at de setter hele sin lit på denne oul terminen -.- Selvom jeg tar en privat UL, så går de etter oul termin samma F......

HI

Skrevet

Det høres jo merkelig ut at det skal skille så mye da. Hvordan er symfysemålet ditt da? Det ville kanskje vært avvik der hvis de måler for uke 26 også er du kommet 3 uker lengre.

Skrevet

Jeg hadde menstermin 27. juni, men på oul endret de den til 21.juni. Ble igangsatt pga lite fostervann 10 dager over termin, og jenta kom dag 11 over termin, 2 juli :)

Skrevet

Det høres jo merkelig ut at det skal skille så mye da. Hvordan er symfysemålet ditt da? Det ville kanskje vært avvik der hvis de måler for uke 26 også er du kommet 3 uker lengre.

Ja, mest sannsynlig. Lurer og litt på hvordan sf-målene dine er Hi?

Skrevet

Symfysemålet mitt ligger noe over, men vet ikke om det er pga at jeg blir stor som gravid (var helt sinnsykt diger forrige gang!) eller fordi jeg faktisk ER 2-3 uker lenger på vei. 

Huff, hater å ikke vite helt sikkert! :(

HI

Skrevet

De bommet skikkelig da jeg fikk min yngste. Mens-termin var i midten av februar, og jeg regnet meg fram til at ca den 24 februar var virkelig termin ettersom min mann jobber offshore og det var bare noen få dager han var hjemme i den perioden. Var på tidlig ul pga blødninger, og da sa legen at fosteret tilsvarte uke 9 i størrelse, men at pga aktivitetsnivået ville han anta at jeg var minst fire uker mer på vei. Ordinær ultralyd hadde jeg i uke 19, men fikk beskjed om at fosteret var for lite og at jeg iallefall ikke var lenger enn uke 15. Ny ordinær ultralyd fordi alle målene ikke kunne tas så tidlig, og da ble termin flyttet helt til slutten av mars. Babyen kom av seg selv den 6 mars, og hun var helt perfekt men veldig liten. I følge min termin var det jo da to uker på overtid, men hun var bare ca 3 kg. Så jeg vet jo ikke hva som er riktig, men jeg tror fremdeles at min termin var den riktige. Vi er generelt veldig små i min familie.

Anonymous poster hash: 533de...9d1
Skrevet

Symfysemålet mitt ligger noe over, men vet ikke om det er pga at jeg blir stor som gravid (var helt sinnsykt diger forrige gang!) eller fordi jeg faktisk ER 2-3 uker lenger på vei.    Huff, hater å ikke vite helt sikkert! :( HI Anonymous poster hash: faa6c...125

Da jeg fikk nr 1 var jeg og sinnsykt svær fra første stund! Har aldri ila mine 5 senere svangerskap hatt så høye sf-mål som med nr 1! Jeg var bare 49 kg da jeg ble gravid første gang. Sf-mål helt i øvre kant av normalområdet fra uke 12. Da viste menstermin 05.08 og UL-termin 06.08. Alle, inkl legen min var sikker på at det var en kjempebaby inni der! Da han ble født 10.08 var han 3280 gr og 51 cm. Så det er ikke alltid at sf-mål sier noe om hverken str på baby eller svangerskapslengde.

Det er kjipt å ikke vite sikkert, men jeg ville snakket med jordmor/lege og krevd å få en vekstestimering i uke 36!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...