Gå til innhold

er så DRITTLEI de bananfluene nå asså !!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

de er OVERALT og har vært her helt siden jeg flytta inn i ny leil i august,

har sjekka og det ligger IKKE Noe mat eller kliss her, jeg har vasket over alt jeg kan tenke meg!

er det årstiden eller er det noe i huset??

er så forbanna lei nå  !

Anonymous poster hash: 8e1d4...bdb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp eplecidereddik og zalo, og hell litt av hver i en skål. Sett den på benken i noen dager. Rydd bort frukten i noen dager så lenge. 

I kveld så kan du helle litt salmiakk i vasken, de formerer seg visst ofte der. 

Så blir du kvitt dem. 

Anonymous poster hash: f82da...046
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hør hør! Jeg tror de formerer seg som kaniner :P hadde noen bananer her som utløste en sverm av disse eklingene for to uker siden, og selv om de forsvant etter noen dager, ser det ut til at en eller to har tenkt å overvintre her :angry: :angry:

Og her funker det ikke med den såpe/eddik-blandingen, de bare ler av meg der de sitter på kanten av glasset :rolleyes:

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Salmiakk i vasken skal jeg prøve! Funker det med klor skal tro? Vet ikke om jeg har salmiakk...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Skal man helle ren salmiakk, og la det stå over natten? Blir ikke det veldig sterk lukt?

Skrevet

Lurer jeg og på?

Anonymous poster hash: b5426...9f6

Skrevet

Ikke bruk eplecidereddik, men rødvins/balsamicoeddik med en dæsj zalo. Det tar virkelig knekken på dem!

Skrevet

funker vanlig eddik? er bare det jeg har...

har ikke salmiakk, men klor og plumbo ;)

er sikkert ikke det samme, men kjøper det gladelig hvis det virkelig finker !

Er så redd for å ta en slurk av glasset eller en bit av maten som har liggi i 5sek på bordet, for om de ekle fluene er på eller har lagt egg :P

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg har også bare brukt vanlig eddik, kanskje det er det som er problemet...får prøve med litt balsamico!

For øvrig er det enda verre med disse svartfluene som er her nå, både hos meg og mine venninner...gøkk!

Skrevet

mulig det er "svartfluer" det jeg har også?? for de er rimelig svære til å være bananfluer og for små til å være en vanlig A4 flue liksom :P

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Bananfluene mine er små og lyse, sånn brunbeige på farge, det gjør dem bare enda eklere :P

Skrevet

Jeg vil også bli kvitt disse jævlene, de er jo overalt!

Skrevet

Hell litt rødvin i en skål, ta over gladpack og stikk noen hull i plasten. Vips, alle borte! Har sikkert 40 stk i en skål her nå, og jeg skriver og vasker det jeg kan uten at det hjelper:)

Anonymous poster hash: bea63...f88

Skrevet

Her har jeg minst 10 sorte små fluer som irriterer vettet av meg. Er det bananfluer?

Kjøpte et par bananer tidlig i uka, og tenkte ikke over at det kan være derfor hele kjøkkenet er invandert av fluer.

Anonymous poster hash: 15666...378
Skrevet (endret)

Tror ikke nødvendigvis de kommer med  bare bananer :) . De kommer med all frukt/grønnsaker de. Kan for eksempel gjemme seg inni skallet på løken. 

Hvis dere ikke har balsamicoeddik, kan dere helle litt øl eller vin(pluss zalo) i ei skål.  De er glad i det sterke :D . Ellers er det viktig å gå ut med søppel jevnlig, ikke la mat stå fremme. Ikke ha fuktig kjøkkenklut fremme.  De kan også gjemme seg i blomsterpotter, og i sluk, i kluter osv. De liker seg på fuktige plasser. 

Endret av Fertila

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...