siot Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Noen som vet hvor smittsomt dette er? Skal få besøk av noen som har et barn som vi nettopp har fått vite har skarlagensfeber. Barnet kommer ikke, kun foreldrene. Men kan foreldrene bære med smitte som kan være risiko for vår lille baby?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Noen som vet hvor smittsomt dette er? Skal få besøk av noen som har et barn som vi nettopp har fått vite har skarlagensfeber. Barnet kommer ikke, kun foreldrene. Men kan foreldrene bære med smitte som kan være risiko for vår lille baby? Det gikk skarlagensfeber i bhg til barna i fjor. Alle våre tre fikk det + far i huset. I bhg gikk det ca 20 barn. Av de var det 6 stk som fikk det. Av de igjen fikk to av barna det en gang til. Det er svært sjeldent fikk vi beskjed om, men det finnes hvis forskjellige typer innenfor skarlagensfeber. Anonymous poster hash: 95b0d...d47
siot Skrevet 13. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2013 Men kan foreldrene bære smitte med seg?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 HYSTERISK !!!!!!!!!!! Anonymous poster hash: 6163e...277
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #5 Skrevet 13. september 2013 Tja, du er ikke 100% sikker. Men skarlagensfeber er degradert kraftig på "farlig-skalaen" nå. Ikke verre enn de fleste andre barnesykdommer, forkjølelses-virus, m.m. For bare 15-20 år siden var man nesten hysterisk redd for viruset, så mange bestemødre og lite oppdaterte leger/helsepersonell kan lage mye styr om det enda. Vår fikk det 8 mnd gammel. Helt udramatisk. Bare feber og det typiske utslettet og tunga. Legen anbefalte ikke penicillin hvis almenntilstanden ellers var god. Men det virker som om penicillinbehandling er vanlig. Anonymous poster hash: ee411...b5c
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #6 Skrevet 13. september 2013 Hele familien min fikk det, unntatt barnefar. Vet ikke hvor smitten kom fra! Alle fire barna mine fikk det på rekke og rad, og minste jenta mi var bare 6 mnd. Det var ikke så ille på ungene, men jeg fikk det etter minsta, og mistet melka pga feberen... Har ALDRIIII vært så sjuk som jeg var da!!! 41 i feber i 3 dager. Lå i senga med frostrier hele tida. Kommer an på hvor lenge det er siden sykdommen brøt ut hos det barnet. Er det mindre enn 3 uker siden ville jeg sagt nei takk til besøk... (På bakgrunn av min opplevelse av sykdommen) Det sies at skarlagensfeber i seg selv ikke farlig, men det kan gi feberkramper, som KAN være farlig... For de fleste, som meg, er det bare jæævlig ubehagelig å bli hardt rammet! Anonymous poster hash: 377a5...fa0
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #7 Skrevet 13. september 2013 HYSTERISK !!!!!!!!!!! Anonymous poster hash: 6163e...277 Du har tydeligvis ikke opplevd dette selv... Anonymous poster hash: 377a5...fa0
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #8 Skrevet 13. september 2013 Ja, det tror jeg. Inkubasjonstiden er vel ganske lang. Så de kan være smittsomme nå, og så selv bli syke først om 3- 4 dager. Hadde bedt oss finne nytt tidspunkt for besøk om jeg hadde baby. Anonymous poster hash: fd986...81e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå