Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Mannen jobber mye i utlandet. Turene kommer ofte plutselig og han er gjerne vekke mellom 3-5 uker om gangen. Er sykepleier i turnus og synes det er vanskelig å skaffe barnevakt på korte varsler, vi driver også liten gård så det er mye som faller på meg når jeg er alene. Vurderer nå å si opp og heller starte med videreutdanning og så se etter dag jobb.. Økonomisk går dette mer en rundt, da vi er gjeldsfrie og mannen tjener mer enn en mill i året... Hva hadde du gjort? Anonymous poster hash: 75dc5...af6
DaTuMa Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Har dere råd hadde jeg ikke vært i tvil. Ville hoppet på skolebenken og fått meg en dagjobb
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Hadde nok ikke sluttet i jobben, men hadde nok gått ned i stilling og tatt bare dagvakter. Her jobber og mannen mye borte, og da er det godt å ha jobben å være på, men samtidig er det deilig med en fridag innimellom til å ordne alt i hus, ærender osv som må gjøres.. Anonymous poster hash: b61bf...c65
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 Eller begynt på skolebenken ja.. Enda bedre det.. Hadde ikke bare gått hjemme hvertfall. Anonymous poster hash: b61bf...c65
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #5 Skrevet 13. september 2013 Jeg har en venninne som er i akkurat samme situasjon, sykepleier og en mann som reiser mye i inn- og utland i sin jobb. Hun sa opp den faste stillingen sin og tar nå bare løse vakter på sykehuset når mannen er hjemme, jobber da natt når mannen er hjemme og tar en og annen dagvakt når mannen er på reise. Det fungerer fint for henne. Min mann reiser ikke mye, men er selvstendig næringsdrivende i en bransje som er ganske sesongstyrt så når det er høysesong jobber han ofte både 10 og 12 timer i døgnet gjerne 6 og noen ganger 7 dager i uken. Med fire barn å følge opp sier det seg selv at det ikke fungerte når jeg også jobbet både 40 og 50 timer i uken (hadde en mellomlederstilling). Jeg sa opp min stilling og jobber nå 40% "på gulvet" uten ansvar i samme bransje som jeg før hadde en lederstilling. I den perioden av livet vi er nå passer dette oss perfekt. Anonymous poster hash: b732c...a87
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #6 Skrevet 13. september 2013 Jeg er i samme situasjon bortsett fra at vi ikke har gård. Men vi har hund som krever sitt. Dessuten er mannen min borte opp til 6 mnd om gangen. Vi har ikke behov for at jeg jobber men jeg orker ikke kun gå hjemme. Jeg er også sykepleier og tar ledige dagvakter på sykehuset. Får 2-3 vakter i uka. Jobber også en helg i ny og ne. Jeg ville absolutt tatt videreutdanning vis jeg var deg. Jeg har ikke mulighet til det da jeg ikke har fast stilling og heller ikke mulighet til å gå turnus i praksisperioder slik ting er nå. Anonymous poster hash: e220e...c9c
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #7 Skrevet 13. september 2013 Jeg er i nogenlunde samme situasjon og har sagt opp jobben. Det vil si at jeg har opp til flere kroniske sykdommer som gjør at jeg kan uføretrygdet om jeg vil, men det ønsker jeg ikke. Hvertfall ikke akkurat nå. Problemet var vel mer det at med alle hans reisedøgn, kombinert med min jobb, 2 barn og min kroniske sykdom ikke lot seg gjennomføre praktisk for meg. Jeg ble utslitt og klarte ikke ta vare på barna mine uten hjelp. Så da sa jeg opp, og takler hverdagen fint. Jeg jobber litt innimellom når mannen min er hjemme for å tilfredsstille min egen psyke. Anonymous poster hash: 1c354...55a
Honningmelon Skrevet 13. september 2013 #8 Skrevet 13. september 2013 Hadde helt klart sagt opp jobben. Misunner deg som har den muligheten;)
SameSara Skrevet 13. september 2013 #9 Skrevet 13. september 2013 Med tanke på en eventuell skillsmisse (man vet aldri) og med pensjon så ville jeg ikke sagt opp jobben. Tror heller ikke jeg ville holdt ut med å bare være hjemme
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #10 Skrevet 13. september 2013 Jeg hadde sluttet i jobben tvert Anonymous poster hash: 51ab1...337
Tipp topp Skrevet 13. september 2013 #11 Skrevet 13. september 2013 Hadde tatt noen vakter for ikke å falle helt ut av arbeidslivet og startet privat pensjonssparing for å sikre deg i tilfelle brudd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå