Tina_ Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Heisann Prøver meg her inne om å finne ut litt meir om dette, har googla litt, men har ikkje blitt spesielt klokere på det!Trur egentlig og at det hadde stått noke om det på Lommelegen o.l, om det hadde vore slik! Men det kan jo hende likevel ? Vil iallefall prøve å finne ut om det Om det er jenter/kvinner her på forumet som har ADHD/ADD og har problemer med å bli gravide, eller andre som kanskje kjenner noken som har det og kanskje sliter med å få det lille frøet til å feste seg. Ana ikkje korleis det skal ha noke innvirkning heller, men har ett haue fullt av tanker Så ikkje døm meg! Poster det her på anonymforumet, om det er noken som vil vere anonyme Helsing nyskjerrige meg
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Jeg har ADHD og har ikke hatt noe mer problemer med å bli gravid enn andre. Den første var ikke planlagt, så kan vel si at det gikk på første "forsøk" med nr to prøvde vi først i 6 mnd, men hadde en tidlig spontan abort, ble gravid igjen 3 mnd senere og er nå i uke 23 Anonymous poster hash: 36b18...d17
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Jeg mistenker at jeg har mild ADHD. Mistanken dukket opp igjen under grvaiditeten siden det føltes som om jeg var så klar i hodet og rolig da på en helt ny måte- akkurat som om et indre kaos og "en støysender" var skrudd av. Jeg blir tydeligvis ekstremt lett gravid også på tidspunkt en unnfangelse ikke burde vært mulig, så jeg tror ikke kvinner med ADHD er mer infertile enn andre. Er det forresten noen flere som har hatt samme opplevelse av ro som meg under graviditeten? Anonymous poster hash: 9b5e0...a69
Tina_ Skrevet 13. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2013 Det er vanlig at kvinner med ADHD får ei indre ro når dei er gravide, pga økt østrogen Trur det var det eg leste Eg har glømt korleis eg var når eg var gravid, hugsa berre alle plagene eg hadde hehe
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #5 Skrevet 13. september 2013 Det er vanlig at kvinner med ADHD får ei indre ro når dei er gravide, pga økt østrogen Trur det var det eg leste Eg har glømt korleis eg var når eg var gravid, hugsa berre alle plagene eg hadde hehe Ja, det var det jeg selv leste mener jeg å huske. Men fant ikke noe på det senere da jeg lette på nettet. Vet du hvor du fant det, eller har du link til en artikkel e.l selv? Anonymous poster hash: 9b5e0...a69
Tina_ Skrevet 13. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 13. september 2013 http://www.lommelegen.no/artikkel/adhd-hos-kvinner-og-jenter Der står det masse bra informasjon
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #7 Skrevet 13. september 2013 Takk, ja det gjorde det... Anonymous poster hash: 9b5e0...a69
Mamma&skatt Skrevet 13. september 2013 #8 Skrevet 13. september 2013 Ikke for meg, her satt det på første forsøk :-) men har lest at det fleskesvor på sammenheng mellom adhd og pcos, som igjen jo kan gi vansker med å bli gravid.. jeg opplevde også å bli "klar" i hodet mens jeg var gravid og c frem til baby var 7 , da ble alt som før.. gleder meg til neste graviditet. :-)
mamma_bergen Skrevet 13. september 2013 #10 Skrevet 13. september 2013 Jeg har så vidt jeg vet ikke hatt problemer med å bli gravid, men så har jeg bare en da Når jeg var gravid hadde jeg ikke vært utredet så jeg visste ikke at jeg hadde adhd, men jeg hadde en ro i hodet og kroppen som bare var deilig Stort sett hvert fall, jeg var nok også litt påvirket av hormoner
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #12 Skrevet 14. september 2013 Hvorfor i granskauen skulle vi ha større problemer med å bli gravid? ADHD påvirker da ikke eggstokkene og livmora vår, det er en skade vi har i frontallappen. Merkelig spørsmål Jeg har ADD og er gravid for andre gang. Første gang hadde jeg glemt en pille og ble gravid, hadde gått på p-pillen i flere år (mange sliter med å bli gravid etter å ha brukt p-piller). Mens nå er jeg gravid igjen og ble det mens jeg tok p-pillene. P-pillene lå i dosettet sammen med Ritalinen som jeg absolutt tok hver morgen, uten den klarte jeg ikke å fungere, så jeg VET at jeg tok pillene, men ble gravid. Første gang jeg var gravid mistet jeg, men før det ble jeg "frisk" fra ADD'en min som gravid. Nå som gravid er min ADD mildere men ikke like mye borte som sist, litt vanskelig men har overlevd og har heldigvis ikke lenge igjen til termin, men er spent på hvordan det blir når jeg ikke er gravid men ammer. Sluttet selvsagt på Ritalin når jeg ble gravid, og man kan ikke amme med Ritalin i kroppen. Anonymous poster hash: f58ec...976
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #13 Skrevet 14. september 2013 Hvorfor i granskauen skulle vi ha større problemer med å bli gravid? ADHD påvirker da ikke eggstokkene og livmora vår, det er en skade vi har i frontallappen. Merkelig spørsmål Jeg har ADD og er gravid for andre gang. Første gang hadde jeg glemt en pille og ble gravid, hadde gått på p-pillen i flere år (mange sliter med å bli gravid etter å ha brukt p-piller). Mens nå er jeg gravid igjen og ble det mens jeg tok p-pillene. P-pillene lå i dosettet sammen med Ritalinen som jeg absolutt tok hver morgen, uten den klarte jeg ikke å fungere, så jeg VET at jeg tok pillene, men ble gravid. Første gang jeg var gravid mistet jeg, men før det ble jeg "frisk" fra ADD'en min som gravid. Nå som gravid er min ADD mildere men ikke like mye borte som sist, litt vanskelig men har overlevd og har heldigvis ikke lenge igjen til termin, men er spent på hvordan det blir når jeg ikke er gravid men ammer. Sluttet selvsagt på Ritalin når jeg ble gravid, og man kan ikke amme med Ritalin i kroppen. Anonymous poster hash: f58ec...976 Som hun over her skriver så har de jo forsket på en sammenheng mellom ADHD og PCOS, og det kunne vel også tenkes at medisinene alene påvirket muligheten for å bli gravid noe. Det er jo også interessant at østrogen ser ut til å gjøre plagene mindre, så jeg synes spørsmålet var helt greit. Dere som ble utredet i voksen alder, går dere på medisiner? Og synes dere at det gir dere mer klarhet og ro? Anonymous poster hash: 9b5e0...a69
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #14 Skrevet 14. september 2013 Hvordan ble dere forresten på p-piller og minipiler? Jeg tåler ingen av delene.... Kondom og testing av "sikre perioder" er det eneste som har kunnet brukes her. Anonymous poster hash: 9b5e0...a69
mamma_bergen Skrevet 14. september 2013 #15 Skrevet 14. september 2013 Hvordan ble dere forresten på p-piller og minipiler? Jeg tåler ingen av delene.... Kondom og testing av "sikre perioder" er det eneste som har kunnet brukes her. Anonymous poster hash: 9b5e0...a69 Jeg tåler ikke hormoner, jeg blir deprimert og skikkelig uttafor..Vet ikke om det har noe med adhden å gjøre,men jeg mistenker det uten at jeg har noen spesiell grunn for det..
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #16 Skrevet 14. september 2013 Hvordan ble dere forresten på p-piller og minipiler? Jeg tåler ingen av delene.... Kondom og testing av "sikre perioder" er det eneste som har kunnet brukes her. Anonymous poster hash: 9b5e0...a69 Jeg tåler ikke hormoner, jeg blir deprimert og skikkelig uttafor..Vet ikke om det har noe med adhden å gjøre,men jeg mistenker det uten at jeg har noen spesiell grunn for det.. Jeg ble også deprimert og helt følelsesmessig ustabil, m.a.o en elendig kjæreste . Hvis østrogen påvirker ADHD positivt, så er det jo ikke så rart om progesteron har en negativ effekt... Anonymous poster hash: 9b5e0...a69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå